Ga naar inhoud

registratie voor opsporing via sateliet!?


Sigarenroker

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Op mijn werk werd ik vanochtend op het het volgende geattendeerd:

Het zou mogelijk zijn om mijn chassisnummer (rechtsonder in de voorruit) ergens kunnen laten registreren en dan tevens een "tracker" laten activeren. (Zit zo'n tracker er trouwens standaard op?)

 

Hierdoor zou opsporing bij diefstal makkelijker worden en tevens zou de verzekeringspremie om laag kunnen.

 

Weten jullie hier wat van en zo ja, wat dan?

 

Alvast bedankt,

Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, dat soort systemen zijn er, maar niet goedkoop.

Maar moet specifiek ingebouwd worden.

 

Dat is klasse 4 en 5 alarm, waarbij via GPS in geheel europa de positie bepaald wordt van het voertuig, en via GSM deze data realtime doorgegeven wordt. Al dan niet na vermissing, alarm-conditie, of volg-systeem.

 

Ook overheidsdiensten maken gebruik van dit systeem om te bepalen waar voertuigen te allen tijden zijn voor bijv inzet, calamiteit, ondersteuning en veiligstelling/begeleiding.

 

Klasse 4 kost ca. 1000 euro om in te bouwen en al snel 30 euro per maand voor het abonement van de PAC (Particuliere Alarm Centrale).

 

Oh, btw, je chassisnummer is al geregistreerd, w.o. bij RDW :lol:

 

En voor de mede-lezers, het chassisnummer zit vaak op meerdere plaatsen, w.o. ook minder bekende "geheime" plaatsen die fabrikanten angstvallig geheim houden. Degene onder de voorruit is ter preventie, als afschrikwekkend, hoewel je kan discuseren in hoeverre dat helpt.

 

Nieuwe ontwikkeling die er al een tijdje is, is het nano-scopisch (zogenoemde tags)overspuiten met blanke lak waarin miljoenen kleine dots zitten met (bijv.) kenteken en chassisnummer. En die worden zichtbaar onder UV licht ("black light")

 

En ja, je verzekeringspremie kan door de maatschappij verlaagt worden indien je een klasse x alarm laat installeren (moet vaak wel SCM goedgekeurd zijn). Je verzekering kan je hier nader over informeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de premie omlaag gaat is nog maar de vraag omdat klasse 4 of 5 systemen vaak verplicht worden gesteld bij dure/exotische auto's door de verzekeraar. Dan is het de keuze: of alarm installeren of niet (volledig) verzekerd zijn.

 

Bovendien weegt de investering in deze systemen en het maandelijkse abonnementsgeld niet op tegen de eventuele premie of eigen risico verlaging, dat geldt in feite ook voor een klasse 3 alarm.

 

Voor de meeste auto's is een klasse 1 systeem (startblokkering) voldoende, voor de duurdere Passats (we zitten tenslotte op het Passat forum) zal wel 's een klasse 3 systeem (alarm met toeters en bellen) verplicht worden gesteld.

 

Het tags systeem wordt al veel bij pleziervaartuigen toegepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk bij een bedrijf dat voertuigvolgsystemen verkoopt. Core business is systemen voor wagenparken voor kilometerregistratie e.d. Echter we verkopen ook de Secure versie welke dan ook via een meldkamer rapporteert. Kosten liggen rond de 500 euro voor het systeem en abonnementskosten zijn ongeveer 25 euro per maand. Een dergelijk systeem is m.i. niet te vergelijken met een normaal alarm, niemand kijkt hier nog van op. Elk jaar hebben we toch 10 tallen voertuigen die teruggehaald worden door ons systeem.

 

Voor info kun je me een PM sturen, ga niet en publique reclame maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een klasse 4 alarm zal ik niet hebben anders was me dat wel meegedeeld bij de verkoop en zouden daar papieren van zijn.

 

Hieruit conludeer ik dan ook dat dit dus niet kan met mijn huidige systeem.

 

Hoe kan ik dan achterhalen welke klasse ik heb? Ik heb iig geen knop om het alarm voor binnen uit te schakelen

 

Als ik de prijzen lees die jullie er aan die "tracker" systemen hangen dan is dat best "prijzig" in verhouding tot eventuele korting op de verzekeringspremie (die al max bonus heeft)

 

@midiman

registratinummer is het eerste wat ze vastleggen zo'n beetje bij de rdw, ik wist even niet hoe het te omschrijven en inderdaad ben al op vele plekken het nummer tegen gekomen

 

@michelm1978

Informatie is natuurlijk welkom maar gezien de prijzen en kortingen op premies zal ik het hoogstwaarschijnlijk niet aanschaffen iig bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig zien de verz. maatschappijen ook het overbodige van alarmsystemen in. Een paar jaar geleden kreeg je een auto van boven de 50.000 gulden niet verzekerd zonder een SCM alarm. Dit kostte je ook minimaal 1500 gulden met inbouw en certificaat. Als je een track and trace systeem daar tegenover zet zijn de prijzen van een GPS systeem niet eens zo gek.

 

Je kijkt, en dat is echt niet gek.. doe het zelf ook, eerst of het voordeel voor je oplevert. Als de verz.mij. niks doet in kortingen dan ga je de moeite niet nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als je de keuze hebt uit wat jij nu noemt dan ligt het inderdaad anders maar zoals je zelf ook doet eerst kijken of het voordeel oplevert en dan...

 

Maar een paar jaar geleden had je toch al euro's of ben ik abuis en verder mijn auto komt niet boven de 50.000 euro als je dat bedoelt dus daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

via een hardware leverancier van mij werd dit laatst in een mailing aangeboden:

 

b_986.jpg

 

Vreest u ook diefstal van uw auto, boot of camper? Wilt u anderen bij noodgevallen laten weten waar u bent of wilt u weten waar uw bedrijfsautos, personeel, partner of kinderen zijn? Met de XXODD locator weet u precies de juiste locatie te bepalen.

 

- Krachtig tracking en tracing apparaat

- Gemonteerd te gebruiken in bijvoorbeeld uw voertuig

- Voeding via de accu van het voertuig of van de interne accu van de Locator

- Indien het voortuig zich ongewenst verplaatst ontvangt u een SMS-bericht van de Locator met de coördinaten.

 

- Ook los mee te nemen (een druk op een paniekknop stuurt een SMS-bericht met de coördinaten naar door u voorgeprogrammde telefoonnummers)

- Positie op te vragen door het telefoonnummer van de Locator te bellen (u ontvangt een SMS-bericht met de coördinaten)

- De coördinaten kunt u onbeperkt invullen op www.xxodd.nl voor positiebepaling

 

Ontdek de mogelijkheden...

 

SIM-kaart

De Locator is uitgerust met een SIM-kaart. Dat betekend dat de Locator een eigen telefoonnummer heeft. Dit telefoonnummer heeft u nodig om de positie van de Locator op te vragen.

 

Positiebepaling

U kunt op elk moment van de dag de precieze positie van de Locator opvragen. Om dit te doen belt u het telefoonnummer van de Locator en u ontvangt de coördinaten in een SMS-bericht. Vul deze coördinaten in op www.xxodd.nl en bekijk de precieze plaats, snelheid en bewegingsrichting van de Locator.

 

Parkeerknop

Zodra u de parkeerknop “Park” indrukt, fixeert de Locator zijn positie. De groene LED onder de parkeerknop zal dan even oplichten. Indien de Locator meer dan 200 meter wordt verplaatst of zich sneller dan 10 kilometer per uur voortbeweegt wordt u daarvan op de hoogte gebracht.

 

 

 

Noodknop

Zodra u op de rode noodknop “Panic” drukt worden de door u vooraf gekozen personen op de hoogte gebracht van uw noodroep.

 

 

 

 

XXODD Locator:

Tracking en tracing apparaat

 

GPS Chip:

20-kanaals SiRFstar III GPS-technologie met een extreem goed bereik

 

Band:

Dual-band GSM netwerk

 

Configuratie:

Alle functies via SMS te configureren

 

Batterijduur:

tot 24 uur stand-by

 

Locatiebepaling:

Gratis locatie bepaling via de XXODD site

 

Afmetingen:

4,5(B) x 6,6(l) x 2,5(h) cm

 

Accu:

Oplaadbare accu

 

Bevestiging:

Verschillende bevestigingsmaterialen zoals zuignap, magneet, klittenband en spatwaterdicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard zit bij de diverse Passat's al een start-blokkering.

 

Middels een chip in de sleutelbaard danwel in de sleutelbehuizing (transponder) die door een ring rond het contact-slot wordt "opgepikt" zodra je de sleutel in het contact steekt en de auto start.

 

In verband met mede-lezers met-niet-zo-goede-bedoelingen

(Lees: Op :google: vindt je veel van VWPassat terug) hou ik het wat "beknopt";

Soms kan je wel herkennen of je alarm aan boord hebt, zoals sensoren (in o.a. binnenverlichting of hemeldak), stickers, afstandsbediening van je centrale vergrendeling.

Maar net zo makkelijk kan je het niet herkennen, want wellicht wil je niet altijd adverteren dat alarm aan boord is, danwel een flag geven aan potentiële dieven dat het waard is een poging te wagen cq. dat er blijkbaar iets te halen valt. En een goed alarm merk je niet veel van, totdat het nodig is.

 

Je garage cq. stealer waar de auto vandaan komt kan vaak wel aangeven of er een alarm in zit. Danwel bij een bevriende/vriendelijke VAG dealer navraag doen naar de history van de auto, en evt. contact zoeken met de garage die altijd het onderhoud gedaan heeft.

 

Als het een exotisch model is, is het aanbevelingswaardig wellicht dergelijke namen (zoals W8, V5, V6, etc) niet aan de buitenkant (lees: vooral achterklep) te voeren.

 

Heet hier een kale kont, dacht ik.

 

En het is inderdaad zoals andere al aangeven;

Het is niet zozeer dat je korting krijgt op je premie, maar dat verzekeringsmaatschappijen eisen dat er een bepaald klasse alarm aanwezig is (en de eis dat het SCM goedgekeurd is) of je betaald een hogere premie.

 

En daarin moet je de afweging maken de investering(en) die jij moet doen versus wat de verzekeringsmaatschappij daar geldelijk (lees: korting) tegenover zet.

 

En zoek ook eens op dit echt geweldige forum over slotloze optiek.

 

Laat je kenteken in de ruiten graveren, zorg dat je auto zichtbaar helemaal leeg is (geen papier, koffer, zak, etc). Parkeer onder een straatlantaarn, nabij uitritten van pleinen of garages, in zicht van woningen, etc, etc.

 

Een alarm signaleert, en zal een dief niet tegenhouden, maar vertragen, hopelijk voldoende dat er op gereageert kan worden. Maar net zo gemakkelijk negeert de omgeving het zoveelste alarm dat afgaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
via een hardware leverancier van mij werd dit laatst in een mailing aangeboden:

 

b_986.jpg

 

Vreest u ook diefstal van uw auto, boot of camper? Wilt u anderen bij noodgevallen laten weten waar u bent of wilt u weten waar uw bedrijfsautos, personeel, partner of kinderen zijn? Met de XXODD locator weet u precies de juiste locatie te bepalen.

 

- Krachtig tracking en tracing apparaat

- Gemonteerd te gebruiken in bijvoorbeeld uw voertuig

- Voeding via de accu van het voertuig of van de interne accu van de Locator

- Indien het voortuig zich ongewenst verplaatst ontvangt u een SMS-bericht van de Locator met de coördinaten.

 

- Ook los mee te nemen (een druk op een paniekknop stuurt een SMS-bericht met de coördinaten naar door u voorgeprogrammde telefoonnummers)

- Positie op te vragen door het telefoonnummer van de Locator te bellen (u ontvangt een SMS-bericht met de coördinaten)

- De coördinaten kunt u onbeperkt invullen op www.xxodd.nl voor positiebepaling

 

Ontdek de mogelijkheden...

 

SIM-kaart

De Locator is uitgerust met een SIM-kaart. Dat betekend dat de Locator een eigen telefoonnummer heeft. Dit telefoonnummer heeft u nodig om de positie van de Locator op te vragen.

 

Positiebepaling

U kunt op elk moment van de dag de precieze positie van de Locator opvragen. Om dit te doen belt u het telefoonnummer van de Locator en u ontvangt de coördinaten in een SMS-bericht. Vul deze coördinaten in op www.xxodd.nl en bekijk de precieze plaats, snelheid en bewegingsrichting van de Locator.

 

Parkeerknop

Zodra u de parkeerknop “Park” indrukt, fixeert de Locator zijn positie. De groene LED onder de parkeerknop zal dan even oplichten. Indien de Locator meer dan 200 meter wordt verplaatst of zich sneller dan 10 kilometer per uur voortbeweegt wordt u daarvan op de hoogte gebracht.

 

 

 

Noodknop

Zodra u op de rode noodknop “Panic” drukt worden de door u vooraf gekozen personen op de hoogte gebracht van uw noodroep.

 

 

 

 

XXODD Locator:

Tracking en tracing apparaat

 

GPS Chip:

20-kanaals SiRFstar III GPS-technologie met een extreem goed bereik

 

Band:

Dual-band GSM netwerk

 

Configuratie:

Alle functies via SMS te configureren

 

Batterijduur:

tot 24 uur stand-by

 

Locatiebepaling:

Gratis locatie bepaling via de XXODD site

 

Afmetingen:

4,5(B) x 6,6(l) x 2,5(h) cm

 

Accu:

Oplaadbare accu

 

Bevestiging:

Verschillende bevestigingsmaterialen zoals zuignap, magneet, klittenband en spatwaterdicht

 

Op zich interessant.

Als ik het goed begrijp; alleen aanschafkosten en een simkaartje. En geen abonnementskosten.

 

Heb je een indicatie voor de totale kosten?? Zo te zien kun je het makkelijk zelf monteren.

 

Een investering die je mee kunt nemen naar de volgende auto, mits de leverancier de website in de lucht houdt.

 

Iemand ervaring met dit systeem?

 

Volgens mij is dit iets vergelijkbaars voor Euro 495,-.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden