zwaan Geplaatst 30 december, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2005 Nou de titel zegt het al. Ik wil een afblaasventiel op mijn toekomstige passat 1.8T zetten gaat dat makkelijk en zijn hier ook mensen die dat hebben? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ChromPassat Geplaatst 30 december, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2005 Turboman en DM weten er alles van.. Zou zeggen PM ze maar, of anders ff w8 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 30 december, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2005 Is niet al te moeilijk.. maar DM en Turboman zijn idd de meest ervaren mannen hierin.. Lekker ssssshen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 30 december, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2005 Is bij een VAG 1.8T niet aan te raden, een open dumpvalve. Motor gaat zo verkeerde lmm-waardes doorkrijgen en de motor zal te rijk gaan lopen, of in de noodloop gaan. Beter is om een pop-off te pakken van een Audi TT-225 of van een RS6. Dan mis je dus wel dat bekende geluid... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 30 december, 2005 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2005 dus dat afblaas geluid is dus bijna niet mogelijk? Om evengoed een goed lopend motortje te houden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 31 december, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2005 http://vwpassat.nl/modules.php?name=For ... 55&start=0 hier staat wel wat info.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 31 december, 2005 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2005 Dit heb ik van de vr6specialist site: Best blow off valve for the 1.8T. Short&loud whistle, above 3000 rpm or 30%++ throttle. Very useable for a daily driver car. Works on high and low boost applications. Without causing check engine light problems, and without engine stall. Korte harde sis, alleen wanneer u wilt dat het afblaasventiel MOET afblazen, dus geen irritatie bij dagelijks gebruik. Werkt op hoge en lage druk turbo setups. Veroorzaakt geen motorstoringslampje, ook niet op de nieuwste 1.8T modellen. Bij afremmen op de motor valt de motor zelden tot nooit uit, dit is een bekend probleem bij andere afblaas ventielen. Werkt ook superieur op elke andere turbo of supercharger setup. Ideaal voor auto's uitgerust met luchtmassameters waarbij normaal gesproken een afblaasventiel veel problemen levert. Verkoopprijs: â?¬149 (excl. btw) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 31 december, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2005 Je hebt 2 typen: BOV = blow off valve, deze blaast af naar de buitenlucht (open loop) en geeft dat shhhhh geluidje. DV = diverter valve, deze blaast af naar de turbo inlaat buis (closed loop) Daarnaast zijn er zgn. hybrids, een beetje van beide. Een hybrid zou op de 1.8T kunnen mits die niet te veel naar buiten afblaast anders geeft de ECU problemen, deze verwacht namelijk dat te veel aan druk geretourneerd wordt. Standaard heeft de 1.8T een DV een BOV geeft dus zowieso problemen. Monteren van de DV doe je door de voorkant van de auto op te hogen en eronder te kruipen, de DV zit nl. helemaal onderin, vlak boven de motorbeschermplaat aan de passagierszijde. Koop ook nieuwe klemmen want de oorklemmen die er standaard opzitten kun je maar 1 keer gebruiken. Ik rij zelf met een DV van de Audi TT 225PK, dit is de 710N en een K&N 57i open filter kit. Het afblazen hoor je hier ook zeer goed. Afblazen gebeurd trouwens bijna altijd, behalve als de gasklep genoeg open staat zodat het vacuum erachter kleiner wordt/niet bestaat. De DV wordt aangestuurd door vacuum (van inlaatspruitstuk) en onder normaal rijden (cruise) staat de DV dus eigenlijk altijd open. De 50-50 BOV kan dus wel een echte BOV niet op de 1.8T. Ik zou er persoonlijk echter niet aan beginnen om alleen het geluid. Ik heb trouwens nog een 710N te koop, ik had in het verleden wat motorproblemen en heb deze dus vervangen maar loste het probleem niet op. De nieuwe is blijven zitten, de oude die ik te koop heb heeft 5dkm gelopen. Nieuw kost een TT DV iets van 30,-, deze de helft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 31 december, 2005 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2005 Je hebt 2 typen: BOV = blow off valve, deze blaast af naar de buitenlucht (open loop) en geeft dat shhhhh geluidje. DV = diverter valve, deze blaast af naar de turbo inlaat buis (closed loop) Daarnaast zijn er zgn. hybrids, een beetje van beide. Een hybrid zou op de 1.8T kunnen mits die niet te veel naar buiten afblaast anders geeft de ECU problemen, deze verwacht namelijk dat te veel aan druk geretourneerd wordt. Standaard heeft de 1.8T een DV een BOV geeft dus zowieso problemen. Monteren van de DV doe je door de voorkant van de auto op te hogen en eronder te kruipen, de DV zit nl. helemaal onderin, vlak boven de motorbeschermplaat aan de passagierszijde. Koop ook nieuwe klemmen want de oorklemmen die er standaard opzitten kun je maar 1 keer gebruiken. Ik rij zelf met een DV van de Audi TT 225PK, dit is de 710N en een K&N 57i open filter kit. Het afblazen hoor je hier ook zeer goed. Afblazen gebeurd trouwens bijna altijd, behalve als de gasklep genoeg open staat zodat het vacuum erachter kleiner wordt/niet bestaat. De DV wordt aangestuurd door vacuum (van inlaatspruitstuk) en onder normaal rijden (cruise) staat de DV dus eigenlijk altijd open. De 50-50 BOV kan dus wel een echte BOV niet op de 1.8T. Ik zou er persoonlijk echter niet aan beginnen om alleen het geluid. Ik heb trouwens nog een 710N te koop, ik had in het verleden wat motorproblemen en heb deze dus vervangen maar loste het probleem niet op. De nieuwe is blijven zitten, de oude die ik te koop heb heeft 5dkm gelopen. Nieuw kost een TT DV iets van 30,-, deze de helft. Heb je toevalig niet een geluids fragment of filmpje van het geluid Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 31 december, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2005 Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe een 1.8T (K03) klinkt met K&N en TT DV. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 31 december, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2005 Nee, ik heb geen geluidsfragment, kom anders naar de meeting in Hoorn ergens begin volgend jaar, ik ben er dan ook als alles meezit. Ik kan je verzekeren dat het goed klinkt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 31 december, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2005 Dan moet ik misschien maar eens snel op zoek naar de TT-DV en een 57i kitje. Dan kan ik het hele handeltje in het voorjaar eens onder handen nemen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 1 januari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 januari, 2006 Dan moet ik misschien maar eens snel op zoek naar de TT-DV en een 57i kitje. Dan kan ik het hele handeltje in het voorjaar eens onder handen nemen. Dan kom ik wel bij jouw luisterten hoe dat het klinkt. Is een beetje korter bij voor mijn Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 1 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 1 januari, 2006 Noord Limburg was het toch? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 1 januari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 januari, 2006 Sint Joost Midden limburg Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 2 februari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 februari, 2006 Je hebt 2 typen: BOV = blow off valve, deze blaast af naar de buitenlucht (open loop) en geeft dat shhhhh geluidje. DV = diverter valve, deze blaast af naar de turbo inlaat buis (closed loop) Daarnaast zijn er zgn. hybrids, een beetje van beide. Een hybrid zou op de 1.8T kunnen mits die niet te veel naar buiten afblaast anders geeft de ECU problemen, deze verwacht namelijk dat te veel aan druk geretourneerd wordt. Standaard heeft de 1.8T een DV een BOV geeft dus zowieso problemen. Monteren van de DV doe je door de voorkant van de auto op te hogen en eronder te kruipen, de DV zit nl. helemaal onderin, vlak boven de motorbeschermplaat aan de passagierszijde. Koop ook nieuwe klemmen want de oorklemmen die er standaard opzitten kun je maar 1 keer gebruiken. Ik rij zelf met een DV van de Audi TT 225PK, dit is de 710N en een K&N 57i open filter kit. Het afblazen hoor je hier ook zeer goed. Afblazen gebeurd trouwens bijna altijd, behalve als de gasklep genoeg open staat zodat het vacuum erachter kleiner wordt/niet bestaat. De DV wordt aangestuurd door vacuum (van inlaatspruitstuk) en onder normaal rijden (cruise) staat de DV dus eigenlijk altijd open. De 50-50 BOV kan dus wel een echte BOV niet op de 1.8T. Ik zou er persoonlijk echter niet aan beginnen om alleen het geluid. Ik heb trouwens nog een 710N te koop, ik had in het verleden wat motorproblemen en heb deze dus vervangen maar loste het probleem niet op. De nieuwe is blijven zitten, de oude die ik te koop heb heeft 5dkm gelopen. Nieuw kost een TT DV iets van 30,-, deze de helft. Heb je die 710N klep nog?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 3 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 3 februari, 2006 Ja, de 710N ligt er nog Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 3 februari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 februari, 2006 wat vraag je ervoor? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 3 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 3 februari, 2006 Deze heeft 5dkm gelopen. Nieuw kost een TT DV iets van 30,-, deze de helft. 20,- incl verzendkosten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 3 februari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 februari, 2006 Dan geef je maar je rekening nr. enz. Dan kun je het sturen naar. Ronald Zwanenberg *edit by Vdub* Adres via PM sturen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 3 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 3 februari, 2006 Ronald, gelieve dit via PM af te handelen... Lijkt me wat beter voor jouw privacy en veiligheid van je auto. Je weet namelijk nooit wie er meeleest.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 3 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 3 februari, 2006 PM gezonden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 3 februari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 februari, 2006 Ronald, gelieve dit via PM af te handelen... Lijkt me wat beter voor jouw privacy en veiligheid van je auto. Je weet namelijk nooit wie er meeleest.... Klopt, Ik geef je helemaal gelijk Dacht er niet echt bij na. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
zwaan
Nou de titel zegt het al. Ik wil een afblaasventiel op mijn toekomstige passat 1.8T zetten gaat dat makkelijk en zijn hier ook mensen die dat hebben?
Link naar reactie
Delen op andere sites
22 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten