Ga naar inhoud
  • 0

Dat gaat nog eens een keer goed mis...


RuudC

Vraag

Hi all,

 

Zoals al eerder in een ander topic aangekondigd (viewtopic.php?t=22235&postdays=0&postorder=asc&start=30)

op Za 22 maart 2008 met me maatje de Conrad PDC (Bestnr.: 852475 - 89) geinstalleerd in de PDC spoiler (onderlip). Perfect gelukt.

 

Wat me opviel en wat ongetwijfeld ook al voor deze mod. het geval was, is dat de contactdoos van de vaste trekhaak nogal laag uitkomt. De bevestigingsplaat komt onder de trekhaak uit.

Het is naar mijn mening wachten op het moment dat de bevestigingsplaat 1 keer achter een verkeersdrempel 'blijft hangen' en zo mijn PDC spoiler (onderlip) verrampeneerd.

zie foto's.

 

Deelt iemand deze mening, en zou er een oplossing voor zijn.

Zo te zien aan de trekhaak is deze al eens ergens overheen gegleden...

 

Groet RuudC

post-4561-1423822613,07_thumb.jpg

post-4561-1423822613,6793_thumb.jpg

post-4561-1423822613,7574_thumb.jpg

post-4561-1423822613,8199_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
IK heb dan wel een afneembare trekhaak en ik kan mijn stekkerdoos wegklappen achter de spoilerlip. Weet niet of dit kan bij een vast haak?!

 

nope

zou wel kunnen, maar dan moet je m zelf wegklapbaar maken

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt Jeroen, Daar heb ik ook aan gedacht om de bevestigingsplaat op de achterste bout te zetten. Dan blijft iig de spoiler zichtbaar heel :wink:

toch blijft de plaat dan denk ik het laagste punt en een gevaar voor drempels en stoepranden. Zal bij daglicht nog eens goed kijken.

 

Als je de haak uit de schuur weer monteert, moet je die dan vast zetten met een momentsleutel of is vast gewoon vast genoeg?? :roll:

 

Groet Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mij zit er een klem op van een twinnyload, daarmee is het probleem ook opgelost. Die klem is dan het laagste punt, en die is behoorlijk stevig :-)

 

klopt

 

maar dat staat nog lelijker dan alleen een trekhaak

 

twinnyload klem zit er bij mij ook op, maar schroef m er pas op als ik m echt nodig heb

 

gr Jjee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe kan dat nou dat ik die reactie al verwachtte? :mrgreen:

Ik heb de stekkerdoos niet naar achter gezet, want dan kom ik in de knoop met de lengte van de stekkerkabel van de caravan. Bij het naar rechts draaien is je kabel dan te kort. Aangezien ik een 13-polige aansluiting heb (met schroefbevestiging dus) draai je dan echt alles kapot...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoe kan dat nou dat ik die reactie al verwachtte? :mrgreen:

Ik heb de stekkerdoos niet naar achter gezet, want dan kom ik in de knoop met de lengte van de stekkerkabel van de caravan. Bij het naar rechts draaien is je kabel dan te kort. Aangezien ik een 13-polige aansluiting heb (met schroefbevestiging dus) draai je dan echt alles kapot...

 

:mrgreen:

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

Hi,

 

Er is een oplossing;

Ik ga het proberen om uit te leggen wat ik bedoel.

 

1. De bevestigingsplaat demonteren (indien mogelijk) Bij mijn Laguna lukt dat niet, hij zit eraan vast gelast.

 

2. Er is een klem inclusief bevestigingsplaat (kunststof) in de handel. Opd e bevestigingsplaat monteer je de stekkerdoos.

 

3. Vervolgens gooi je de klem weg.....

 

4. Je neemt een "breekkabel beugel" met tegeover elkaar staande openingen. Zo'n beugel is overigens verplicht! Of een vast oog aan de haak.

 

5. Op deze beugel monteer je de bevestigings plaat.

 

6. Monteer beugel en plaat op de haak voor de bumper. Neem iets te lange bouten... Deze raken de grond en slijten dan een stukje af.

 

Resultaat is;

Ca 2 cm meer speling met een heel eenvoudige oplossing. Wel moet je zorgen dat er genoeg kabel is om de stekkerdoos ca. wat zal het zijn 5 cm, verder naar voren te kunnen plaatsen.

 

Ik zal een foto mailen als je dat wilt. Plaatsen heb ik nog) geen geduld voor zeg maar dus als iemand mij een pb'tje stuurt met zijn mailadres stuur ik hem door. Misschien kan je hem dan ook gelijk plaatsen :lol::lol:

 

Waarschijnlijk snappen jullie d'r helemaal geen snars van, maar het was goed bedoeld..

 

Han(s) 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hahaha Hans,

 

Meedenken is altijd goed :thumb: en wordt zeker door mij gewaardeerd, dingen proberen uit te leggen op papier is verschrikkelijk moeilijk, zeker als je (zoals de meeste mensen denk ik) een beetje visueel bent ingesteld. Foto's verduidelijken enorm. (ik zal mijn e-email adres PB-en, dan zal ik de foto's voor je plaatsen). :)

 

Maar als je de orginele bevestigingsplaat weggooit, ben je ook het type plaatje kwijt. Ik weet niet of dat mag. Ik weet wel dat dat een van de dingen zijn waar de politie naar kijkt op het moment dat je met iets op/aan de trekhaak wordt aangehouden....

 

Groet RuudC

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb nog eens goed gekeken maar mijn stekkersdoos is weggeklapt door het 'schuif' gedeelte van de stekkerplaat (om maar zo te noemen).. Bij mij is dus geen stekker of trekhaak te zien... Dit komt door het boutje dat los gemaakt is door WD40 en niet te strak is aangedraaid..

 

 

fotootje?? om een goed beeld te krijgen :roll::embarassed:

 

Groet Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Netjes gedaan Ruud C, jemig, dat ding overleeft de hele auto!! Haha, maarja, het werkt en dat is het belangrijkst. Ik had hetzelfde gevalletje, de stekker werd echter vanzelf inklapbaar......Zat met 4 mensen in de auto, van een drempel af en een naar geluidje maar verder niet op gelet, eerstvolgende keer dat ik de caravan erachter wou plakken kon ik de stekkerdoos niet meer vinden....(dacht eerst dat ie eraf was gevallen..). Maar die bleek dus onder de bumper weggeklapt door die drempel, heel fijn. Nu is de auto voorzien van hulpveren dus het probleem is ook over 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Netjes gedaan Ruud C, jemig, dat ding overleeft de hele auto!! Haha, maarja, het werkt en dat is het belangrijkst. Ik had hetzelfde gevalletje, de stekker werd echter vanzelf inklapbaar......Zat met 4 mensen in de auto, van een drempel af en een naar geluidje maar verder niet op gelet, eerstvolgende keer dat ik de caravan erachter wou plakken kon ik de stekkerdoos niet meer vinden....(dacht eerst dat ie eraf was gevallen..). Maar die bleek dus onder de bumper weggeklapt door die drempel, heel fijn. Nu is de auto voorzien van hulpveren dus het probleem is ook over 8)

 

Okee, ik ga proberen te voorkomen dat mij hetzelfde gebeurd. Hmm, hulpveren mss ook een idee. Wil nog even afw88 of ik met de sleurhut over de drempels kom hier... Ik hou het in mijn hoofd.

 

Thx groet Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zie hier 4 van de 8 foto's ter visualisering van de oplossing van Hans oet Twent. Nu krijg je er een goed beeld van.

Op deze manier zal de spoiler/pdc onderlip niet gauw beschadigen.

 

thx Han.

 

 

 

Zie ik daar Renault op de montageplaat???????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm, blijkbaar nooit het eindresultaat gepost met foto's. Ik heb een plaatje gebruikt en de stekkerdoos wat hoger uit te laten komen... Het plaatje is nu niet meer het laagste punt onder de trekhaak.

 

Groet Ruud

post-4561-1423823236,8778_thumb.jpg

post-4561-1423823236,9715_thumb.jpg

post-4561-1423823237,034_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
goed bedacht zo, jammer dat het in mijn geval niet opgaat vanwege de afneembare haak. Of ik zou na de stekkerdoos nog een aparte los te maken kabel moeten maken.

 

 

owh okee, niet goed opgelet. Wist niet dat het om een afneembare trekhaak ging...

Weet dan ook niet hoe het zit bij jou situatie.

 

Groet ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden