Ga naar inhoud
  • 0

standaard veren met nieuwe dempers probleem


possie

Vraag

hallo,

 

hoe kan het dat ik met standaard veren,(kleurcode geel bruin) met nieuwe dempers zo,n klote veergedrag heb,krijg de auto dus bijna niet naar beneden gedrukt!dit resulteert in een stuiterig weggedrag! ik krijg nu alleen comfort uit de banden,zou er iets vast kunnen zitten naar boven dus? waardoor hij niet wil veren? dit verklaard misschien het klote rijgedrag stuurconstante mankeerde niets aan, auto is perfekt uitgelijnd

graag bruikbare tips!! de veer bepaald toch het comfort niet de demper,

de demper bepaald niet de kracht van het naar beneden duwen van de veer??

 

gr,

possie

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Possie,

 

en of je dempers je inveren bepalen, veel meer dan je veren zelfs. Het zou dus heel goed kunnen dat je je auto nu een stuk moeilijker in kunt drukken. Je dempers bepalen dus je comfort. Ik weet niet of je de standaard dempers hebt gemonteerd? Want daarmee moet hij zeker niet te stug zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

moi,

 

 

Het gaat om nieuwe dempers van het merk Gabriel,het huismerk van kwikfit ze zijn gewoon op autotype bestelt neem ik aan,weet niet of het rotzooi is duur waren ze niet! ze hadden toen een aktie bij hun vandaar dat ik toen voor deze dempers heb gekozen,mij is vertelt dat het geen rotzooi is!

 

gr,

possie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het enige dat ik van Gabriel weet is dat ze idd heel stug zijn...

 

Ik heb er zelf nooit me gereden... maar ik ken wel een paar mensen die ze eronder gehad hebben... en die zeiden allemaal hetzelfde als jij...

Hééééééél stug.... net alsof je op betonne palen stond enzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

moi,

 

vanmiddag met een ander filiaal van kwikfit gebeld,alles uitgelegd typenummer schijnt dus wel te kloppen, maar het kan weleens voorkomen dat er zeg maar een slechte partij tussen zit zeg maar,

werd echter niet moeilijk over gedaan zit 3 jaar garantie op ,dus niet goed, word er waarschijnlijk nieuwe onder gezet bij een ander filiaal,

dit omdat ik bij het eerste filiaal een zeer slechte ervaring heb opgedaan!

wil dan echter graag ipv Gabriel graag Monroe dempers,als het moet wil ik wel iets financieel bijdragen! word vervolgt!!

 

gr,

possie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hallo,

 

hoe kan het dat ik met standaard veren,(kleurcode geel bruin) met nieuwe dempers zo,n klote veergedrag heb,krijg de auto dus bijna niet naar beneden gedrukt!dit resulteert in een stuiterig weggedrag! ik krijg nu alleen comfort uit de banden,zou er iets vast kunnen zitten naar boven dus? waardoor hij niet wil veren? dit verklaard misschien het klote rijgedrag stuurconstante mankeerde niets aan, auto is perfekt uitgelijnd

graag bruikbare tips!! de veer bepaald toch het comfort niet de demper,

de demper bepaald niet de kracht van het naar beneden duwen van de veer??

 

gr,

possie

 

 

Hoe hebben ze de stuurconstante gecontroleer zonder de auto in te veren?

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zeg 1 ding KWIK-SHIT sorry maar snap niet dat mensen ( en zeker liefhebbers van auto's, neem ik aan op dit forum) naar zoiets toe gaan .

 

Ik kan niet over alle filialen oordelen en ik hoor inderdaad vaak negatieve verhalen, maar het filiaal hier is ter zake kundig en heel schappelijk. Dus als ik niet naar de dealer ga, ga ik naar Kwikfit. En toch geloof ik dat ik een liefhebber ben :mrgreen::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

moi,

 

even voor Jos,stuurconstante heb ik in Dokkum laten controleren bij

van der Meulen,hij is dus uit de veren gegaan!

wat betreft de dempers; voor 40euro bijleggen krijg ik dus zometeen bij een andere vestiging monroe reflex dempers! heb ze al even gevoeld,

man wat een verschil met die Gabriel dempers dit zijn echt betonpalen

moet je echt veel kracht op uit oefenen! heb er nu echt weer vertrouwen in dat mijn passat straks weer rijd zo als het zou moeten!

word vervolgt!

 

gr,

possie

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden