Ga naar inhoud

  • 0

19 inch R 32 velgen + Fk set ( kraak in de veren ? )


ron.s

Vraag

Zoals al eerder beschreven in een ander topic had ik me 19 inch R32 velgen gekocht met 215/35/19 banden.

( Velgen: Made in Germany)

Deze velgen zijn 8j en hebben een Et waarde van 47.

Vandaag heb ik de velgen eens eronder gezet met de spoorverbreders ( voor 15 mm en achter 20 mm ) Zo krijg ik een Et waarde van 32 voor en een Et waarde van 27 achter.

Nu is hij 4cm verlaagd met spiralen van H&R maar ben aan het denken voor een schroefset zodat hij nog iets meer kan zakken.

 

Na het passen weer de 16 inch winterwieltjes eronder gezet..

 

De 19-ers R32 :

normal_100_5125.jpg

 

normal_100_5129.jpg

 

De spoorverbreder aan de voorzijde , 15 mm

normal_100_5130.jpg

 

En achter , 20 mm

normal_100_5131.jpg

 

Verschil tussen 19 en 16 inch..

normal_100_5132.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 109
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

ron , ook ik heb me 19 inchers aangeschaft , ga ze morgen monteren (foto's volgen) , ik heb op dit moment echter nog geen verlaging , daarom deze vraag, jij hebt nu een verlaging van 4 ccm met vaste veren , in welke mate beinvloed dit de wegliging en het van comfort van uw wagen ?? kunt u nog vlot over verkeersdrempels? kan u nog pasagiers (of een serieuze lading in de koffer) meenemen zonder in de problemen te komen? ik stel deze vraag aan u omdat u dezelfde velgenmaat als ik heeft maar iedereen met expertise ter zake die de tijd wil nemen om te antwoorden zal ik eeuwig dankbaar zijn :wink:

 

greets

thierry

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thierry ..om terug te komen op jou vragen .

Ik heb de auto verlaagd met H&R spiralen en de originele sportline dempers.

Met de 19 inch heb ik nog niet mee gereden maar kan je wel vertellen hoe het is om met 18 inch met 215/35/18 te rijden .

Wegligging is wat strakker dus niet zo zweverig. met het comfort vindt ik het reuze meevallen zo dat zeggen ook de passagiers die ik meeneem.

Je voelt wel de kuiltjes in de weg wat beter maar dat komt door de platte bandjes. Het snel over de drempels moet je mee uitkijken omdat de auto evengoed nog doorveert .Dus rustig de drempels pakken .Denkelijk is dat met een schroefset minder omdat deze stugger zijn.

Passagiers zijn geen probleem . Ikzelf hang er de caravan achter.

Ga wel misschien nog kijken voor een schroefset zodat ik de auto naar mijn smaak lager kan leggen.

 

Hoop dat je genoeg info hebt

 

Groetjes Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ron

bedankt voor de info , ik twijfelde eerst nog omdat ik 4 cm wat aan de lage kant vind , zeker aan de voorzijde, maar nu ik jouw foto's gezien heb moet ik zeggen dat het reuze meevalt, en nu ik hoor hoe goed uw ervaring is met deze set is het toch weer wat makkelijker om de knoop door te hakken...

 

greets

thierry

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bert,,

 

Dit stond op het net :

 

FK HIGHSPORT schroefsets

 

Top kwaliteits schoefset

In hoogte verstelbaar door verdraaien van een stelring

Verzinkte behuizing Goede wegligging niet superhard/Soepel precies ertussen.

TUV goedgekeurd

 

Normale prijs tussen de 650 en 700 euro..

Waar ik ze voor krijg kan ik ze niet voor laten liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
stelschroef er onderuit laten (achteraan toch) bij een variant komt hij mooi laag. Sommige halen zelf de rubbers er tussen uit om +/- 1. a 2 cm lager te kunnen.

 

Mvg bert

Heb dat al eens vaker gehoord ja, geeft dat geen problemen. De veer rust toch op die stelschroef. Zou wel iets voor mij zijn wil eigenlijk nog 1.5 cm lager maar de schroefset staat op zn laagst.

Edit: Of bedoel je die onderste schroef, die om te borgen

p.s. sorry ron dat ik je topic hiermee vervuil..lol

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
stelschroef er onderuit laten (achteraan toch) bij een variant komt hij mooi laag. Sommige halen zelf de rubbers er tussen uit om +/- 1. a 2 cm lager te kunnen.

 

Mvg bert

 

Bert hoeveel ligt ie dan lager zonder stelschroef..

Ik neem aan dat als ik een stelschroef gebruik de auto toch max 6,5 cm kan zakken zoals ze beschrijven.

 

Dus zonder stelschroef zal hij schat ik zo`n 2 cm meer zakken.Dus 8,5 cm !!

 

Als ik op de foto van de jouwe kijk zonder stelschroef ..is me net iets te laag. Dus in eerste instantie zet ik hem er wel tussen.

 

@ supervan ..heb effe een fototje van jou bekeken en zo laag vindt ik ook wel oke.. http://www.mijnalbum.nl/Foto=T7ILRJA7

Staat het schroefset nu op z`n laagst ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag het FK highsport schroefset gekregen.

Type : FKVW99 vanaf 1091 kg VA last.

Nu heb ik een vraag.

Volgens het boek heeft mijn 1.9 TDi een toelaatbare VA belasting van 1060 kg.

Volgens een site op het net zal ik dan nummer FKVW97 nodig hebben.

 

Is dit een probleem of kan dit wel..

 

Foto`s van het set..

post-2921-1423822513,9038_thumb.jpg

post-2921-1423822513,9819_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook die fkvw99, vond dat verhaal met die last ook al een beetje duister volgens mij kom je nooit aan zoveel last. maar deze set kan het in ieder geval hebben. Zal misschien iets stugger zijn dan die ander, maar dat weet ik niet zeker. Ik vind hem voor een schroefset die best laag staat nog erg comfortabel. Gewoon eronder knallen die set en foto's maken. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden