Ga naar inhoud

Ervaring anti diefstal GPS/gsm kit ?


Renkie

Aanbevolen berichten

dat zijn klasse 4 en klasse 5 -alarmsystemen.

 

klasse 5 heb ik gezien voor zo'n EUR 1.000 bovenop klasse 3. houd er wel rekening mee dat deze systemen ook een gsm-abonnement nodig hebben!!!

 

ik meen dat klasse 4 betekent dat de auto bij calamiteiten zijn positie doorgeeft,

en dat klasse 5 betekent dat de auto continu zijn positie doorgeeft (iirc...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het verhaal van iemand, wiens Mercedes-vet-dik-groot-ding is gejat. (auto vande direkteur).

 

Daar hebben ze thuis ingebroken, sleutels gepakt en weggereden.

Nadat de wagen getraceerd was via GPS, bleek deze de volgende dag al in WIT RUSLAND ergens op een 'zwarte' markt te staan.

 

Dus wat zegt de verzekeringsmaatschappij?: 'Daar staattie, haal hem maar op'.

 

En als je weet dat je daarginds begroet wordt met een shot hagel in je pes, dan haal je hem niet zo maar op.

Geen bergingsmaatschappij die hem ophalen wou.

 

Het verhaaltje is uiteindelijk afgelopen met een schadebedrag, die niet tipt aan de dagwaarde van de gestolen wagen, maar wel voor een goede 'vervanger' ervan.

 

De eigenaar wou dattie nooit een trackingmodule erin had gehad, dan hadden ze hem nooit gevonden en kreeg hij zn auto gewoon in geld terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou das iig niet de normale gang van zaken...

 

Wat ik al eens bij een baas van me in het verleden mee gemaakt heb was dat ze zijn auto gejat hadden ook door eerst in huis in te breken en de sleutels te jatten..

 

Maar hij had ook een GSM zender in de auto...

Dan gaat er een belletje naar de verzekering... verzekering belt het bedrijf waar de auto bij is aangemeld... die zoeken de auto op en geven dit door aan de verzekering...

 

Die bepalen dan of de auto terug komt of niet (en ga er maar vanuit dat ie terug komt)

Verzekering regelt dit allemaal met de plaatselijke politie.

 

De verzekering kan de auto nooit zelf ophalen bij een dief / door verkoop harrie... verzekering kan de auto alleen bij de politie ophalen.

(of ze moeten het al onder de tafel regelen op niet legale manieren)

 

Het GSM abbonoment dat je hiervoor kunt gebruiken is een data only abbo... de prijs daarvan viel best mee dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden