Ga naar inhoud
  • 0

Memory seats icm stoelverwarming

Vraag

Geplaatst (aangepast)

Ik heb een mooi setje te pakken met memory functie en stoelverwarming, nu had ik al begrepen dat het niet zomaar gaat met inbouwen. 
Via Kufatec kan ik wel kabelsets kopen maar ik kan ze ook zelf fabriceren lijkt mij? En volgens mij heb ik er dan direct 2 nodig, of ik lees het verkeerd?

Ik heb nu alleen de bestuurdersstoel met elec. rugleuning en lendesteun.

Voornamelijk het fijne : Achterin kinderzitjes in de bank :)

aangepast door JimyB

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Heb destijds voor wat forumleden kabelbomen gemaakt voor deze setup. 

Kwestie is van wat stekkerpinnen en wat elektra draad te hebben. 

Voor de memory is er enkel een comfort can paar nodig, deze wordt dan gekoppeld met de comfort bus. 

Rest dan nog voeding voor de verwarming en de koppeling tussen bestuurder en bijrijdersstoel gezien de verwarmingsregeling van de bijrijder stoel via de module van de bestuurder geregeld wordt. En onderweg takt deze nog eens af naar de clima unit (moet je dus ook vervangen door een model met deze optie). 

En dan enkel nog een vrijgave draadje van boordnet naar bestuurdersstoel.

• 0
Geplaatst
16 uren geleden, JimyB zei:

Ik heb een mooi setje te pakken met memory functie en stoelverwarming, nu had ik al begrepen dat het niet zomaar gaat met inbouwen. 
Via Kufatec kan ik wel kabelsets kopen maar ik kan ze ook zelf fabriceren lijkt mij? En volgens mij heb ik er dan direct 2 nodig, of ik lees het verkeerd?

Ik heb nu alleen de bestuurdersstoel met elec. rugleuning en lendesteun.

Voornamelijk het fijne : Achterin kinderzitjes in de bank :)

Als je nog kabel en VW stekkertje nodig hebt, ik heb nog redelijk veel liggen.

Dat kan je eventueel overnemen.

• 0
Geplaatst

Kan een komplete kabelboom krijgen bij onze vrienden van BM, en clima gen3 met stoelverwarming is zojuist besteld.

• 0
Geplaatst

Na beetje zoeken dit tegengekomen, ik heb er een van 2005, waar moet ik op letten?

Aansluitingen stoelverwarming en memory.

Alle bestaande aansluitingen blijven bestaan!

De met * gemarkeerd zijn voor de verstelling van de stoel, de andere voor de verwarming.

Stekker op manuele airco en climatronic hebben andere aansluitingen!

Canbusbedrading moet getwist zijn, met een bepaalde afstand. Deze koop je best gewoon bij de dealer.

T10c (stekker onder bestuurdersstoel)

1 

2 Blauw/wit, 0.35 mm², verbinding naar T20c/10 (climatronic) ! bij manuele airco T20b/13

3 Rood/blauw,2.5 mm², + 12V, aan te sluiten op zekering SC34

4 Rood/groen, 2.5 mm², verbinding naar T10d/4 (bijrijdersstoel)

5

6 * Oranje/groen, 0.35 mm², comfortcanbus high (vind je bv. aan de voorportieren, aan boordnetstuurdoos, aan cangateway...)

7 * Oranje/bruin, 0.35 mm², comfortcanbus low (idem als hierboven)

8 * Rood/geel, 2.5 mm², + 12V, aan te sluiten op S44 (Thermozekering, bij te plaatsen)

9 Bruin, 2.5mm², Massa (aan te sluiten op dorpel voor de stoel)

10 Rood/blauw, 2.5 mm², verbinding naar T10d/3 (bijrijdersstoel) + 0.5 mm², verbinding naar T20c/11, (climatronic) ! bij manuele airco T20b/12

T10d (stekker onder bijrijdersstoel)

1

2

3 rood/blauw, 2.5 mm², verbinding naar T10c/10 (betuurdersstoel)

4 Rood/groen, 2.5 mm², verbinding naar T10c/4 (bestuurdersstoel)

5

6

7

8 * Rood/geel, 2.5 mm², + 12V (zie betuurdersstoel)

9 Bruin, 2.5mm², Massa (aan te sluiten op dorpel voor de stoel)

10

T20c (stekker op aircounit - climatronic)

10 Blauw/wit, 0.35 mm², verbinding naar T10c/2 (bestuurdersstoel)

11 Blauw/rood, 0.5 mm², verbinding naar T10c/10 (bestuurdersstoel) (en eveneens naar T10d/3 (bijrijdersdstoel))

T20b (stekker op aircounit - manuele airco)

12 Blauw/rood, 0.5 mm², verbinding naar T10c/10 (bestuurdersstoel) (en eveneens naar T10d/3 (bijrijdersdstoel))

13 Blauw/wit, 0.35 mm², verbinding naar T10c/2(bestuurdersstoel)

• 0
Geplaatst

Alles zit er in met hulp van @Rampie95, en blijkbaar nog een set uit Wolfsburg ook. 

Echter werkt de stoelverwarming niet, alles staat goed en we krijgen dit in beeld :

Zien we iets over t hoofd?

b64643e0-7573-4169-be8c-2da9288f9a43.jpeg

• 0
Geplaatst (aangepast)

Je mist volgens mij de verbinding met het BCM, vrijgave draadje, of je hebt het boordnet nog niet gecodeerd voor zetelverwarming ?

aangepast door wulfke
  • 0
Geplaatst
10 minutes ago, wulfke said:

Je mist volgens mij de verbinding met het BCM, vrijgave draadje, of je hebt het boordnet nog niet gecodeerd voor zetelverwarming ?

Draadje zat erbij, pin 1 stoel naar pin 1 op stekker C. Onder adres 9 aangemeld.

• 0
Geplaatst (aangepast)

Pin 5 van de bestuurder en bijrijder stoel ook een massa gegeven tbv de zetelverwarming ?

Extra voeding op de clima unit  gegeven tbv de stoelverwarming ?

aangepast door wulfke
  • 0
Geplaatst
9 hours ago, wulfke said:

Pin 5 van de bestuurder en bijrijder stoel ook een massa gegeven tbv de zetelverwarming ?

Extra voeding op de clima unit  gegeven tbv de stoelverwarming ?

Alles aangesloten en gezekerd. Alleen hoeveel amp moet er op de bijrijdersstoel? Nu zit er 20 op.(voor verstelling)

vanuit clima pin 15 gaat ie door naar een zekering van 10. Pin 13 was bezet dus is samen gevoegd. (T20b)

• 0
Geplaatst

Vreemd dat pin 13 reeds bezet was op T20b.

Er zijn 2 situaties in de schema's.

Ofwel gebruiken ze T20b pin 12,13 en 15 (SD39 voeding)

Ofwel gebruiken ze T20c pin 10,11 en 12 (SD39 voeding). 

Dus die 3 steekplaatsen zouden vrij moeten zijn. Als 13 reeds bezet was zou je haast denken dat je dan 10,11 en 12 zou moeten gebruiken in uw situatie. 

Weet je nog welke kleur draad er op T20b 13 zat waar je de andere hebt bijgeknoopt?

• 0
Geplaatst
1 hour ago, wulfke said:

Vreemd dat pin 13 reeds bezet was op T20b.

Er zijn 2 situaties in de schema's.

Ofwel gebruiken ze T20b pin 12,13 en 15 (SD39 voeding)

Ofwel gebruiken ze T20c pin 10,11 en 12 (SD39 voeding). 

Dus die 3 steekplaatsen zouden vrij moeten zijn. Als 13 reeds bezet was zou je haast denken dat je dan 10,11 en 12 zou moeten gebruiken in uw situatie. 

Weet je nog welke kleur draad er op T20b 13 zat waar je de andere hebt bijgeknoopt?

Zat een groen/wit kabeltje in, deze is samengevoegd met de gene voor de stoel. Of moet ik de groenwitte isoleren? (Tempsensor links?)

• 0
Geplaatst (aangepast)
46 minuten geleden, JimyB zei:

Zat een groen/wit kabeltje in, deze is samengevoegd met de gene voor de stoel. Of moet ik de groenwitte isoleren? (Tempsensor links?)

Groen/Wit op pin 13 dan zit je bij dit schema , daar moet je dus niet bij aanknopen.

lijkt dan dat je bij u 10, 11 en 12 zal moeten nemen.

Screenshot_20241103_123520_AdobeAcrobat.thumb.jpg.7efdb9473d4404b4c707370b7936553d.jpg

aangepast door wulfke
  • 0
Geplaatst
4 hours ago, wulfke said:

Groen/Wit op pin 13 dan zit je bij dit schema , daar moet je dus niet bij aanknopen.

lijkt dan dat je bij u 10, 11 en 12 zal moeten nemen.

Screenshot_20241103_123520_AdobeAcrobat.thumb.jpg.7efdb9473d4404b4c707370b7936553d.jpg

Zojuist gedaan met t laatste beetje zonlicht. En t werkt, eeuwig dank voor de info! :)

• 0
Geplaatst
10 minutes ago, wulfke said:

Top, ben je alvast klaar voor de koude dagen die kunnen komen 👍🏻

Jazekers, is wel een fijne upgrade. Nu alleen nog can in orde en gaan met die banaan. Dan zou mirrordip wel werken toch?

• 0
Geplaatst
45 minuten geleden, JimyB zei:

Jazekers, is wel een fijne upgrade. Nu alleen nog can in orde en gaan met die banaan. Dan zou mirrordip wel werken toch?

Daar moet je de juiste spiegel verstelbollen voor in de spiegel hebben. Deze hebben extra weerstanden erin om zo de positie te meten en te bepalen. De weerstandswaardes worden door de memorystoel opgeslagen. 

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden