Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst (aangepast)

Beste forum leden,

Ik ben altijd lid van dit forum en reed altijd de TDI modellen, maar ben er even 7 jaar tussen uitgeweest. Ik heb toen de overstap gemaakt naar een Volvo V60 D4 prima bak trouwens maar na 7 jaar wil ik gewoon weer wat anders voor mijn neus qua dashboard. En dan mag deze bolide ruimte gaan maken voor iets anders. 

Laat ik nu een hele mooie volle passat GTE hebben zien staan uit 2020 met iets van 60k op de teller. 
Nu ben ik zelf al wat aan het zoeken geweest op het forum en het www, om er achter te komen of er nog problemen hangen aan de GTE modellen.

Ik kom dan toch iedere keer wel weer het verhaal van een DSG bak tegen die erg complex is i.v.m. de elektramotor die hier aangekoppelt zou zitten.
Maar zijn dit niet de problemen van de GTE modellen van voor 2020 of heb ik het mis.
Verder is de auto voorzien van een panoramadak, zijn hier nog puntjes waar ik op moet letten. 

De auto wordt trouwens aangeboden bij een VW dealer incl 12mnd garantie.

En is deze auto een beetje geschikt als caravan trekker of vraag je dan wel te veel van de auto en dan met name van de DSG bak. (Caravan weegt 1500kg.)

Ik lees het wel.

M.v.g.
Johan

Passat GTE.jpg

Passat GTE interieur.jpg

aangepast door Speedyace
Geplaatst

Uiteraard komen er wel eens storingen mee voor maar het is niet schering en inslag zoals bij de DQ200.

Het is wel iets een gecompliceerdere constructie dan de gewone DQ250 door de electromotor idd. Als caravantrekker kun je em wel kopen, door de electromotor is optrekken geen enkel probleem al is volgens mij 1500 of 1600kg wel het max aanhangwagengewicht dacht ik.

Panodak ziet er mooi uit, zonder panodak veel minder kans op lekkage..

Geplaatst
Op 14-10-2024 om 08:25, Vdub zei:

Uiteraard komen er wel eens storingen mee voor maar het is niet schering en inslag zoals bij de DQ200.

Het is wel iets een gecompliceerdere constructie dan de gewone DQ250 door de electromotor idd. Als caravantrekker kun je em wel kopen, door de electromotor is optrekken geen enkel probleem al is volgens mij 1500 of 1600kg wel het max aanhangwagengewicht dacht ik.

Panodak ziet er mooi uit, zonder panodak veel minder kans op lekkage..

Bedankt voor de reactie Vdub.

Hij mag idd 1600kg trekken dus dat zal wel loslopen denk ik.

En de lekkage van het panoramadak, is dit omdat de afvoertjes dicht gaan zitten of heeft het met de afdichting te maken. 

Geplaatst

veelal de afvoer dicht, vooral onder de voorruit net achter de stangen van de ruitenwissers, het einde van de slang heeft een soort rubber dekseltje.. die zeg maar dicht zit en dus rommel tegenhoudt.

Domste oplossing ooit..

Geplaatst

Puntje van aandacht dus. 

Nu zag ik aan het sleutelbos een afstandbediening voor de standkachel. Maar deze bolide's kun je toch ook verwarmen zonder standkachel en dan zit er toch ook een optie op om te koelen. Of heb ik het nu mis. Dit gaat dan toch via een App.

Geplaatst
Beste forum leden,
Ik ben altijd lid van dit forum en reed altijd de TDI modellen, maar ben er even 7 jaar tussen uitgeweest. Ik heb toen de overstap gemaakt naar een Volvo V60 D4 prima bak trouwens maar na 7 jaar wil ik gewoon weer wat anders voor mijn neus qua dashboard. En dan mag deze bolide ruimte gaan maken voor iets anders. 
Laat ik nu een hele mooie volle passat GTE hebben zien staan uit 2020 met iets van 60k op de teller. 
Nu ben ik zelf al wat aan het zoeken geweest op het forum en het www, om er achter te komen of er nog problemen hangen aan de GTE modellen.

Ik kom dan toch iedere keer wel weer het verhaal van een DSG bak tegen die erg complex is i.v.m. de elektramotor die hier aangekoppelt zou zitten.
Maar zijn dit niet de problemen van de GTE modellen van voor 2020 of heb ik het mis.
Verder is de auto voorzien van een panoramadak, zijn hier nog puntjes waar ik op moet letten. 
De auto wordt trouwens aangeboden bij een VW dealer incl 12mnd garantie.
En is deze auto een beetje geschikt als caravan trekker of vraag je dan wel te veel van de auto en dan met name van de DSG bak. (Caravan weegt 1500kg.)
Ik lees het wel.
M.v.g.
Johan

PassatGTE.thumb.jpg.be42309ff41eb3a26a0b7ec87b386df9.jpg
PassatGTEinterieur.thumb.jpg.2f7d9be6b5fd6e76e801f6a0c9dd5c01.jpg

Leuke auto Johan, gevalletje bij gebrek aan beter?.

Ben benieuwd of dit hem gaat worden of toch weer een V60.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst
30 minuten geleden, Speedyace zei:

Puntje van aandacht dus. 

Nu zag ik aan het sleutelbos een afstandbediening voor de standkachel. Maar deze bolide's kun je toch ook verwarmen zonder standkachel en dan zit er toch ook een optie op om te koelen. Of heb ik het nu mis. Dit gaat dan toch via een App.

Denk maar luidop maar de standkachel werkt dan vermoed ik met de brandstof. Voorverwarmen en koelen werkt dan via de HV accu en dus invloed op je elektrisch rijbereik. 

Geplaatst
47 minuten geleden, Fopperr zei:

Leuke auto Johan, gevalletje bij gebrek aan beter?emoji2957.pngemoji38.png.

Ben benieuwd of dit hem gaat worden of toch weer een V60.

Dat ben ik dus nog even aan het uitzoeken. Voordeel van de Passat is, dat deze verder komt op een volle accu lading. 

Geplaatst
Dat ben ik dus nog even aan het uitzoeken. Voordeel van de Passat is, dat deze verder komt op een volle accu lading. 

In de praktijk of op papier? Vw is nogal goed met het iets te positief benaderen van uitstoot/milieu gerelateerde zaken .

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden