Ga naar inhoud
  • 1

3D Teller in 3C ABS Issue (module misschien te oud?)

StyloM

Vraag

Heey allemaal, ik kom er even niet uit met de zoekfunctie dus dacht ik plaats een topic hierover.
Ik heb een 3D teller vandaag geprobeerd te monteren, alleen komt er na montage het volgende:
''Storing: ABS/stabiliserings-controle (ESC)''

Deze melding piept er aardig tijdje op los tot je OK drukt op het stuur, maar de melding en storingslampje blijft branden... 
Nou heb ik er met een forumlid naar gekeken (samen geinstalleerd) en kwam het idee dat het misschien aan een te oude ABS module zou kunnen liggen?

Iemand deze ombouw gedaan van rode teller naar 3D teller? Ik kan er niets op terugvinden qua storingen...
Inmiddels de oude upgrade zwart wit teller weer geplaatst tot dit is uitgevogeld.

Hoor graag jullie input, alvast bedankt!

Grt,
StyloM👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Wat is je huidige setup nu ?

Welk type gateway, welk type ABS, welk type comfortmodule ?

3D teller is volgens mij een 3AA / B7 model dan ? Moet daar dan geen 7N0 gateway in en daaraan gekoppeld een 3AA comfortmodule en op zijn beurt dan een 109 type ABS.. is al even geleden maar iets staat me bij dat vanaf een bepaald punt je een hele ombouw naar B7 componenten moet doen om alles met elkaar te laten babbelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

Ik heb momenteel even geen vcds en zal zodra die weer aanwezig is alles nachecken heren, ik kom erop terug. B7 gateway heb ik er in ieder geval al in zitten, to be continued!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
2 hours ago, dieseltje said:

Heb je ook B7 comfort module?

Daar vraag je me wat Alle...... Echt geen idee, heb een B7 stuur volledig werkend met AJ module, ik weet niet of je daarmee weet of die B7 comfort module daarvoor nodig is? Dan heb ik m.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
51 minutes ago, dieseltje said:

Als je een B7 gateway hebt gemonteerd, zonder een B7 CCM dan kun je stuur slot storing krijgen en andere gekke dingen. Beste is om een log hier te plaatsen zodat we even mee kunnen kijken.

Hoi Alle, ik zal zodra ik weer VCDS heb de log gaan delen, zeer bedankt voor je feedback

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

@dieseltje hij had een C type gateway, die hebben we vervangen voor een 7n met extended can, ik heb nog een autoscan van de auto die zal ik hem morgen toesturen dan kan hij die delen. Tevens zit er geen B7 CCM in, net als in mijn auto, echter komt mijn 3d teller uit de oude passat van ids(nog wat sorry..) ik weet alleen niet zeker of dat die teller software matig was aangepast voor een b6?

Ook krijgt hij inderdaad met de 7N gateway en b6 ccm het bekende stuurslot meldingkje ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
9 minutes ago, Rampie95 said:

@dieseltje hij had een C type gateway, die hebben we vervangen voor een 7n met extended can, ik heb nog een autoscan van de auto die zal ik hem morgen toesturen dan kan hij die delen. Tevens zit er geen B7 CCM in, net als in mijn auto, echter komt mijn 3d teller uit de oude passat van ids(nog wat sorry..) ik weet alleen niet zeker of dat die teller software matig was aangepast voor een b6?

Ook krijgt hij inderdaad met de 7N gateway en b6 ccm het bekende stuurslot meldingkje ;)

Dat inderdaad haha, thanks gozer en @Alle ik wou reageren zodra ik log had maar Quentin was me voor hehe thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0
3 minutes ago, StyloM said:

Dat inderdaad haha, thanks gozer en @Alle ik wou reageren zodra ik log had maar Quentin was me voor hehe thanks!

I got your back brother😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

B6 E gateway zou voldoende moeten zijn om m te laten werken. Als je B7 gateway heb is idd de B7 ccm nodig inclusief aanpassing van een bedrading om de stuurslot fout te voorkomen.

als je nu een 109 type abs hebt zou je een B7 abs kunnen plaatsen om de gehele ombouw naar B7 te doen incl middenconsole. Dat heb ik destijds ook gedaan. Als je een 095 ABS hebt gaat dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden