Ga naar inhoud
  • 0

Hoogvoltageaccu leeg melding

Vraag

Geplaatst

Kreeg gisteren voor het eerst de melding: "Hoofvoltageaccu leeg. Motor laten draaien of laadstekker aansluiten, alstublieft."

PXL_20240727_085107354.thumb.jpg.515f688e7fb971df195fe99a42e96b8f.jpg

Thuis rij ik veel elektrisch, nu op vakantie in een land met beperkte laad mogelijkheden rij ik veel zonder te laden. Is dit gewoon een "melding" of moet ik dit zien als een storing?

Ik heb de auto even laten bijladen van de benzine. Na een stop geen melding meer. Vanochtend nadat de accu weer leeg gereden was gisteren, weer de zelfde melding.

We gaan over enkele dagen weer op terugweg naar Nederland en wil niet komen te staan in de middle of no where. 50km van de bewoonde wereld wil ik op mijn passat kunnen vertrouwen!

M.a.w. is er niets aan de hand. Moet ik in Nederland naar een dealer of moet ik hier opzoek naar een oplossing?

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Is wel vreemd. Bij mij net andersom: ik merk dat ik ineens andere teller unit heb. Auto gaat over op laadmodus omdat accu leeg is. Gewoon onder het rijden.
Net zo automatisch als omschakelen van E naar GTE.
Of je moet die automatische keuze uit kunnen zetten in de laadmanager.

• 0
Geplaatst

Dealer geeft als terugkoppeling, laad hem een keer op en kijk of de melding terugkomt.

Ondertussen weer in Nederland. Dus gedaan en ondertussen leeg gereden. Morgen kijken wat die doet. 

Bij warm weer leeggereden, even een minuutje of 2 laten staan, met airco aan, en toen uitgezet. Morgenvroeg moet ie dan bij een lagere temperatuur echt op de proef worden gesteld.

Anders wordt het een tripje naar de dealer om hem uit te lezen.

Houd dit topic wel ff up to date mocht het ooit iemand anders overkomen.

• 0
Geplaatst

dat van die radar kan ik denk ik wel oplossen voor je, heb zoiets eerder gehad met een Golf 7.5, kunnen we altijd even proberen.

• 0
Geplaatst

Even een terugkoppeling op mijn eigen post.

Ten eerste, nogmaals een bedankje naar Vdub, die mijn radar probleem gereset heeft. Uiteindelijk is door de dealer de kalibratie uitgevoerd en daarna het camerasysteem vervangen. Geen last meer van gehad. De assistent systemen werken hierna ook iets verfijnder. (sturen en adaptive cruise)

Wat betreft de accu krijg ik soms nog wat persoonlijke berichten. Dus ook daar wil ik nog even op inhaken. Bij mij is het probleem na laden verholpen en heb ik het slechts één keer gehad sinds die tijd. Ook toen was ik op vakantie, lange afstanden, alles mooi op temperatuur, rustig heuvel af naar de eindbestemming (elektrisch). Daarna weer de melding. Mijn theorie is dat het toch met die omstandigheden te maken heeft, trekt hij de auto toch iets verder leeg dan hij bij de koude start de dag er na leuk vindt?

Ik maak me er geen zorgen om, mede omdat het probleem bij mij zeer sporadisch is. De dealer heeft verder nooit onderzoek gedaan. Voor iedereen die dit probleem dus herkend, ik kan niet veel meer informatie bieden.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden