Ga naar inhoud
  • 0

Accu retour - verzendadvies


Recto78

Vraag

Misschien een in-directe electronica vraag.
M'n Varta accu gaf de geest, was net een jaar oud en heb 3 jaar garantie. 
Heb hem online besteld want scherp geprijsd maar nu die dus retour moet vraag ik me af welke koeriersdiensten dat kunnen/mogen ivm gevaarlijke stoffen.
Ik heb inmiddels een nieuwe accu van de leverancier en de oude moet terug gaan ze dan onderzoeken of m'n garagehouder gelijk heeft.
Maar ik moet hem daar eerst zien te krijgen (andere kant van het land).
Iemand advies of ervaring met een accu (betaalbaar) verzenden? 

Alv. dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@Recto78

Misschien bij een afvaldepot ( Autoaccu weggooien | Afvalscheidingswijzer )  brengen, misschien minder gedonder, of je kan het bij een garage brengen tegen een geringe prijs op zelf geheel gratis.

En zoiets kan zelfs geld opleveren: Accu recycling - Metaalrecycling Menten Sittard | Eerlijke prijzen (mentenmetaal.nl)

Ik zie ook dat je niet veel berichtjes op het forum zet ben je zo handig dat je amper iets hoeft te vragen, dat is opzich natuurlijk prachtig,

maar misschien kan je dan regelmatig iets van je handigheid laten zien, het is maar een idee.😃

aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De nieuwe accu is met Trunkrs gebracht. Die werken vlgs mij alleen voor bedrijven.

Als de oude accu afgekeurd wordt dan krijg ik het geld van de nieuwe accu en de verzend(retour)kosten gecrediteerd, dat scheelt uiteraard.
Ik ging er destijds uiteraard niet vanuit dat dit zou gebeuren anders had ik me nog wel 2x bedacht om zo'n eind weg een accu te bestellen.

Ik benader nog wel wat koeriersdiensten wat ze kunnen. 

@J.J ik ben hier niet (meer) veel nee, maar ik heb ook niet veel issues met m'n Passat (en helaas ook niet zo veel tijd). Grote verbouwing slokt alle tijd op en dat heeft niet zoveel met auto's te maken. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
7 uren geleden, Recto78 zei:

De nieuwe accu is met Trunkrs gebracht. Die werken vlgs mij alleen voor bedrijven.

Als de oude accu afgekeurd wordt dan krijg ik het geld van de nieuwe accu en de verzend(retour)kosten gecrediteerd, dat scheelt uiteraard.
Ik ging er destijds uiteraard niet vanuit dat dit zou gebeuren anders had ik me nog wel 2x bedacht om zo'n eind weg een accu te bestellen.

Ik benader nog wel wat koeriersdiensten wat ze kunnen. 

@J.J ik ben hier niet (meer) veel nee, maar ik heb ook niet veel issues met m'n Passat (en helaas ook niet zo veel tijd). Grote verbouwing slokt alle tijd op en dat heeft niet zoveel met auto's te maken. :)

Mooi dat je reacties heb gegeven, en heel veel succes met je verbouwingen, en dan maar lekker genieten van je werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De accu is inmiddels geretourneerd maar na controle geeft de leverancier aan dat het gebruikersschade is en dat garantie niet van toepassing is.
Wat in de vredesnaam is dat voor statement? Wat voor schade kan een gebruiker aan een accu veroorzaken? Accu is een jaar oud, heeft het elke dag gedaan tot recent hij de geest gaf. De auto wordt dagelijks gebruikt, woon/werk is 30 km enkele rit, auto staat niet veel stil, wordt elke dag wel gebruikt. 

Ik mag toch aannemen dat een accu langer mee gaat dan 1 jaar zeg? Ik zou adviseren koop nooit een Accu online maar altijd bij je local garage. 
Ik heb een rapport opgevraagd waar dit op gebasseerd is. Heb dit nog nooit meegemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden