Ga naar inhoud
  • 0

ABS pomp upgrade/vervanging


Bazeman

Vraag

Hallo,

Gezien de zomer periode weer gaat aanbreken en ik vorig jaar na lang rijden en met warmte weer eens vage abs/eps storingen + wielsensors heb gehad (vooral ook het niet willen schakelen van de automatenbak) wil ik heel graag preventief iets doen.. Ik heb van de winter alle 4 de wielsensoren al vervangen en hiermee kortstondig gereden en gelogd en dat gaat (op korte/koudere) afstanden goed.

Ik heb wel in vcds de onderstaande storing al meerdere malen voorbij zien komen:

01325 - Control Module for Tire Pressure Monitoring (J502) : No Signal/Communication
Special Notes

    When found in 2014-2015 Golf Mk6 based vehicles with MK60EC1 ABS check applicable TSBs and recalls. The following part numbers are noted for setting this DTC prior to the dealer level software updates:
        1K0 907 379 BM with problematic software level 0163 and 0164

Blijkbaar is er een software fout aanwezig in mijn abs pomp, die geupgrade kan worden. Kan ik dit zonder problemen laten uitvoeren bij een dealer? Auto is getuned/stage 2, dus weet niet of ze daar hun vingers aan willen branden en eerlijk gezegd heb ik ook niet heel erg veel vertrouwen meer in kunde en kennis bij merkdealers.. Alles moet met schoolverlaters met minimale kosten draaien maar als klant betaal je de hoofdprijs en mag je hopen dat 'standaard' werk al normaal en kwalitatief wordt uitgevoerd.. Sorry als ik iemand beledig werkzaam bij een dealer maar dit is in grote lijnen wel mijn ervaring helaas.

Is er iemand op het forum die dit zou kunnen en/of zou ik mss beter een andere pomp versie kunnen overwegen? Sowieso zou ik dan naar een BS versie moeten gaan (latere software versie) maar tips voor een "verbeterde" versie van een ander model mag ook.

 

Hoor het graag :-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Het pomp blok heeft ook een eigen 1K0 nr die nogal verschillen van elkaar als ik zoek op aangeboden units, maar de pomp en computer worden toch altijd als 1 onderdeel geleverd? Waar bestel je dan op normaal gesproken bij vervanging? Het computer nr of de pomp unit nr? Ik vermoed dat daar dan het verschil wordt gemaakt in motor(vermogen)/gewicht auto.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
23 minuten geleden, Bazeman zei:

2014 :-) 

 

Zou je kunnen kijken naar een 1K0907379CB? Die komt uit een 2L TDI Jetta van 2016 met motor code CUUB..

image.thumb.png.37e0f772805801e1e69ae8fa0d7aee2c.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
31 minuten geleden, Bazeman zei:

2014 :-) 

 

Zou je kunnen kijken naar een 1K0907379CB? Die komt uit een 2L TDI Jetta van 2016 met motor code CUUB..

image.thumb.png.87f712e26f5be1d8a2089d957ce17429.png

image.png.6fe0d049f351f21a5d56244a501bb435.png

image.png.66dc61057925080f7c641bac11a42e30.png

image.png.fe73de208c3da6a9c6048268265ea8d0.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks :-)

 

Het gekke is dat als ik zoek op de 375 versie, ik er maar heel weinig 2e hands tegen kom.. en als ik ze tegenkom dat het oudere versies van voor 2010 zijn met Ax als letter codes..

Ik denk dat ik sowieso die 1K0 907 379 CB bestel, kost 99€ met 15km erop... 😁 is van demo auto.

Iemand van jullie wel eens geprobeerd om alleen het computer deel van de ABS module over te zetten op het pomp blok?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ik gedaan bij een Caddy en is op zich niet moeilijk vermits je er een beetje bij kan. Bij de Caddy zat de regeleenheid met 3 torx schroeven vast. Scheelt wel weer ontluchten, maar het coderen moet wel nog steeds opnieuw.

En daarna Basic settings uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 27-4-2024 at 11:00, maxx007at said:

Heb ik gedaan bij een Caddy en is op zich niet moeilijk vermits je er een beetje bij kan. Bij de Caddy zat de regeleenheid met 3 torx schroeven vast. Scheelt wel weer ontluchten, maar het coderen moet wel nog steeds opnieuw.

En daarna Basic settings uitvoeren.

Klinkt goed :-)  DPF is vervangen door een downpipe dus ruimte om erbij te komen is veel makkelijker iig 😁

Qua codering, kan ik codering van de oude computer van tevoren opschrijven vanuit VCDS en deze weer ingeven in de nieuwe? En met basic settings bedoel je ws de test uit te voeren om je wielsensoren icm de stuurhoek te ijken? Heb ook ergens over een calculator gelezen om de code te kunnen bepalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Codering van de oude opschrijven is sowieso geen slecht idee. Je kunt proberen of die het ook in de nieuwe doet. 
Basic settings is inderdaad inleren stuurhoek sensor en dergelijke.

 

Op het Ross-tech forum staat daar een handleiding voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden