Betreft een b7 1.6 TDI gekieteld ( met een roetfilter die zo’n 50.000km geleden al eens gereinigd is)
Ik krijg in de auto wel eens de melding diesel roetfilter instructieboekje, zo snel als die komt zo snel is die dan vaak ook weer weg. Qua rijgedrag veranderde er nooit iets. Heb altijd maar gedacht dat het een onvoltooide regeneratie was.
Echter laatst kwam de melding weer, en weer was die een dag later weer weg. Maar nu begin ik er toch wel ander gedrag aan op te vallen:
Auto begint te schokken als ik bij een viaduct omhoog rijdt in de 6e versnelling 140kmh 2200 toeren.
Heb sowieso het idee dat de auto een soort van inhoud of ergens afgeknepen wordt. Ook pakt de auto niet meer lekker vlot op, heb het idee dat het verbruik omhoog gaat en stationair loopt die ook hoger als normaal gesproken. Tevens begint die de laatste tijd ook meer te ruiken. Zoals gezegd roetfilter is al eens gereinigd( dit was ergens rond de 2 ton, auto staat nu op 258) zou dit weliswaar de boosdoener kunnen zijn? Ondanks alle “klachten” die ik ervaar branden er verder helemaal geen waarschuwingslampjes of meldingen. Moet deze week toch voor de keuring en moet daar maar eens aan de computer om te zien wat die zegt maar wat denken de experts hier er zo van ?:)
Vraag
PatrickBurg
Vraagje voor de kenners of ervaringsdeskundigen
Betreft een b7 1.6 TDI gekieteld ( met een roetfilter die zo’n 50.000km geleden al eens gereinigd is)
Ik krijg in de auto wel eens de melding diesel roetfilter instructieboekje, zo snel als die komt zo snel is die dan vaak ook weer weg. Qua rijgedrag veranderde er nooit iets. Heb altijd maar gedacht dat het een onvoltooide regeneratie was.
Echter laatst kwam de melding weer, en weer was die een dag later weer weg. Maar nu begin ik er toch wel ander gedrag aan op te vallen:
Auto begint te schokken als ik bij een viaduct omhoog rijdt in de 6e versnelling 140kmh 2200 toeren.
Heb sowieso het idee dat de auto een soort van inhoud of ergens afgeknepen wordt. Ook pakt de auto niet meer lekker vlot op, heb het idee dat het verbruik omhoog gaat en stationair loopt die ook hoger als normaal gesproken. Tevens begint die de laatste tijd ook meer te ruiken. Zoals gezegd roetfilter is al eens gereinigd( dit was ergens rond de 2 ton, auto staat nu op 258) zou dit weliswaar de boosdoener kunnen zijn? Ondanks alle “klachten” die ik ervaar branden er verder helemaal geen waarschuwingslampjes of meldingen. Moet deze week toch voor de keuring en moet daar maar eens aan de computer om te zien wat die zegt maar wat denken de experts hier er zo van ?:)
Link naar reactie
Delen op andere sites
7 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten