Ga naar inhoud
  • 0

Interieur 2014 steken in een 2017. Fiche zijn anders


Cabdriver

Vraag

Hallo iedereen,

 

ik heb een interieur gekocht met alle toeters en bellen eraan( memory, ergo, koel en verwarmingzetels voor, verwarmingszetels achteraan en heb alles meegekregen zoals climate control voor en achter. Voor achteraan kan ik een  kabelboom bestellen van kufatec voor de verwarming maar die vanvoor zit ik met een probleem namelijk de fiches komen niet overeen. Zou er iemand mij van elsawin de pinbezetting willen opzoeken voor de stoelen van 2014 en de pinbezetting van mijn wagen.

mijn auto is een Passat modeljaar 2018 bouwjaar2017

interieur stoelen komt van: 

Volkswagen Passat (3G2), Sedan, 2014 2.0 TDI 

thx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

ik had het verkeerd gezien en de 8-polige stekker is eigenlijk een 10-polige stekker (2 pin plaatsen in het midden zijn niet gebruikt)

T10/1 -> Rood/zwart -> SC45 (+12V) kan eventueel hergebruikt worden van de "oude stoelen"  -> Inderdaad rood/zwart oude stoelen

T10/2 -> Bruin/wit (ZX15 meting - zetelverwarming) -> BCM T73c/56 -> inderdaad bruin/geel oude stoelen

T10/3 -> Blauw/wit (ZX15 meting - zetelverwaring) -> BCM T73c/43 -> inderdaad bruin/zwart oude stoelen

T10/4 -> Violet/wit (LIN bus tbv zetelventilatie) -> BCM T73a/42

T10/5 -> Bruin - Massa -> inderdaad ook bruin oude stoelen

T10/6 -> Oranje/groen (Comfort CAN high) -> Gateway pin 15 of BCM T73a/16

T10/7 -> Oranje/bruin (Comfort CAN low) -> Gateway pin 5 of BCM T73a/17

T10/8 -> Rood/geel -> BCM T73a/2 -> inderdaad Rood/wit oude stoelen

T10/9 -> niet gebruikt

T10/10 -> niet gebruikt

 

Dan de stoel aanmelden in de gateway ->memory seat

- coderen in BCM adaptations ivm zetelverwarming en memory seats

- coderen in adres 5F infotaiment ivm memory zetels

Uw "oude" stoelen hebben dus een (rode) 17-polige stekker ?

Vreemd dat u geen zetelcontact en gordelcontact en zetelcontact hebt bij de oude stoelen dan ? Dus als u bij de huidige stoelen geen gordel draagt krijgt u geen piep melding ?

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie in de schema's een dat er verschuiving is qua pin bezetting vanaf mei 2017. Dus dat is wel beslissend als je wagen voor of na eind mei als productie maand is. Of je kijkt naar de connector van de bestuurder stoel, er zou ofwel een dikke 2,5mm2 draad moeten zitten op ofwel pin plaats 1 van de 10-polige stekker ofwel op pin plaats 15 van de 17-polige stekker.  Soms een foto van de stekker/bedrading van de "nieuwe" stoelen ?

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik vind,

2-polig stekkertje - draad violet en bruin ,

-> gordelcontact

Gele stekker,

-> airbag stekker

Blauwe 2-polige stekker draad zwart en bruin,

-> zetelcontact

Grote 10-polige stekker,

*Bruin : massa

*Rood/zwart : 12V voeding SC45

*Oranje/groen : comfort can-bus

*Oranje/bruin : comfort can-bus

*Rood/geel : komt van BCM pin 8 - voeding voor ZX15 verwarming

*Violet/Wit : LIN bus sturing naar V514 stoel ventilatie

*blauw/Wit : G344 meting zetelverwarming ZX15 komt van BCM

*bruin/Wit : G344 meting zetelverwarming ZX15 komt van BCM

 

 

 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank je, Wulfke

Het was precies een openbaring met je uitleg, ik heb tot dusver begrepen dat ik

voor de 8-polige stekker:

Zetel                                                                Mijn passat

Bruin                        verbinden met                Bruin

Rood/Zwart             verbinden met                Rood/Zwart

Oranje/Groen          verbinden met                 Oranje/Groen, die moet ik ergens aftappen aangezien er geen is, klopt?

Oranje/Bruin            verbinden met                Oranje/Bruin, die moet ik ergens aftappen aangezien er geen is, klopt?

Rood/Geel               verbinden met                 Rood/Wit

Violet/Wit                verbinden met                  ? (Wat is LIN bus sturing en waar kan ik die vinden?)

Blauw/Wit                verbinden met                 Bruin/Zwart

Bruin/Wit                  verbinden met                 Bruin/Geel

 

 

Zetelcontact stekker heb ik niet, ook heb ik de gordelcontact niet. hoe kan ik het best deze oplossen?

Als het ook kan, is het mogelijk om ambienteverlichting van deurlijsten( het zijn simpele wit, echt standaard hehe) te verbinden met de verlichting van mijn raamschakelaar zoja welke kleur draden?

 

Vriendelijke Groeten

 

Cabdriver

Vriendelijke Groeten cabdriver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nog maar net de auto, waar ligt de bcm in de passat? En de twee kleine stekkers ivm zetelcontact en gordelcontact gewoon zo laten? Sorry voor deze vragen. Na zeven jaar heb ik eindelijk terug een passat en ben het een beetje verleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals ik weergeef lijkt het me sterk dat de auto geen gordelcontact en zetelcontact heeft maar indien dit toch zo zou zijn dan kan je ze inderdaad zo los laten.

BCM zit links van het stuur - plaat boven de pedalen en daar zie je het BCM rechtopstaande in de sleuven geschoven zitten.

20240222_170245.thumb.jpg.f9007e39baabc763abc316c481a332fb.jpg

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok ik zal het eens deze weekend bekijken en jullie op de hoogte houden en dat van de raamschakelaar? Zou dat een probleem geven voor de ambienteverlichting? En draad is het die ik moet pakken om deze werkend te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zojuist, Cabdriver zei:

Ok ik zal het eens deze weekend bekijken en jullie op de hoogte houden en dat van de raamschakelaar? Zou dat een probleem geven voor de ambienteverlichting? En draad is het die ik moet pakken om deze werkend te krijgen?

Als je deze parallel over de knop verlichting zet zat deze ook mee branden. Normaal kan je ze aansluiten op de raam module en kan je ze via het DP/DM scherm regelen qua lichtsterkte los van de knop verlichting. Maar het zal ook zo werken.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok ik zal het eerst zo  proberen. Natuurlijk liever via scherm maar dan moet ik weer die pinbezettingen opzoeken van de raammodule. Ik zal wachten tot ik ergens elsawin kan bemachtigen. Ik ga eerst die zetelproblemen oplossen.

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uw "oude" stoelen hebben dus een (rode) 17-polige stekker ?

Vreemd dat u geen zetelcontact en gordelcontact en zetelcontact hebt bij de oude stoelen dan ? Dus als u bij de huidige stoelen geen gordel draagt krijgt u geen piep melding ?
 

 

ik heb piep melding, ik denk dat ik het ook gevonden heb, in mijn model is het groen/rood en bruin voor de gordelcontact. Voor de zetelcontact weet ik het niet. Hierbij de foto’s

IMG_1290.jpeg

IMG_1292.jpeg

IMG_1293.jpeg

IMG_1291.jpeg

IMG_1294.jpeg

IMG_1296.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo iedereen,

 

Heb net mijn linkerstoel gekregen want moest genaaid worden vanwege airbag die uitgesprongen was aan de zijkant.

Ben begonnen met de bekabelingen, een vraag,

Klopt dat ik de stoelventilatie van beide stoelen moet samen verbinden en dan naar -> BCM T73a/42

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben net gedaan met soldeerwerk. ik hoop dat het zal werken. ik heb gezien dat er op de bijrijderstoel wel een zetelcontact heeft maar niet de chauffeurstoel, kan het zijn dat ze er vanuit gaan dat het niet nodig aangezien er sowieso iemand er op zit om te rijden? 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb net alles verbonden, en toen ik met de bcm bezig was om Linbus en canbus high and low aan te sluiten, natuurlijk batterij losgekoppeld maar nu wil herkend hij mijn sleutel niet. heb ik iets verkeerd gedaan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden