Ga naar inhoud
  • 0

2.0tdi BMA motor, caramel aan de oliedop...


conso79

Vraag

Regelmatig haal ik de oliedop eens los om te controleren of er geen smurrie aan hangt, dit liep 400.000km prima, nu hangt er toch wel een (heel klein) beetje smurrie aan, caramelkleurig. Als je wil trek ik eens een foto, geen probleem. Passat berline 2.0tdi BMA 136pk zonder roetfilter.

Heb geen koelvloeistofverlies, auto rookt niet en heb geen foutmeldingen. Passat krijgt elke 5000km oliewissel met de beste 5w40 olie, zoals hij al heel z'n leven krijgt. De auto is een erfenis van m'n vader dus erg belangrijk voor me.

Hebben we te maken met een beginnende lekkende cilinderkoppakking? Motor is nog nooit boven de 2000 toeren geweest als de olie nog niet op 90gr stond, maniakaal onderhouden. Nog originele turbo, originele koppeling,... om aan te tonen dat er nooit gek mee wordt gedaan. Maar door de hoge kmstand kan het natuurlijk wel eens gebeuren dat de koppakking lek gaat, ik weet het niet, al zal dit type motor toch wel een stalen exemplaar hebben denk ik dan.

Enig advies? Dingen die ik kan testen? Ik hoor het graag, alvast hartelijk dank voor jullie bijdrage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden