Ga naar inhoud
  • 0

Ruiten beslaan bij kou direct bij start


lonnebol

Vraag

Nu het weer kouder wordt buiten heb ik last van het volgende: bij het starten van de auto beslaan de ruiten direct. Je ziet geen hand voor ogen. Je kunt op dat moment niet rijden. Uiteraard zet ik de ontwaseming aan, maar het duurt echt minuten voor je fatsoenlijk iets kunt zien. Dit probleem deed zich afgelopen winter ook al voor. Toen was het bij het binnenrijden van een parkeergarage. In een klap alles beslagen. Ik heb vlak daarna de AC laten controleren en laten bijvullen. Dat was wel nodig. Condensor leek in orde volgens de garage. Uiteraard is het daarna ook niet meer echt voorgekomen door het lente-weer en de zomer.

Wat kan dit zijn? Iemand een idee? AC zou vol moeten zijn, interieurfilter is ook nog in september vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zou kunnen wijzen op een lekkage waardoor het vocht percentage hoger is binnenin de auto. Ook veelvuldig in en uitstappen bij nat weer zorgt voor nattere vloerbekleding welke dus ook in de auto blijft hangen. Verontreinigde ramen zullen ook sneller beslaan dan gereinigde of behandelde ramen. 

Misschien de mogelijkheid eens proberen van een vochtvretertje in de wagen te zetten. En de ramen aan de binnenzijde behandelen met anti condens product?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden