Ga naar inhoud
  • 0

Speling/motorgeluid/resonatie/gebrom passat B8 tdi 2015


Redouan29

Vraag

Beste passat gebruikers, 

 

Ik zit met een vraagstuk waar ik niet uitkomt. mijn passat B8 2015 tdi is te aanwezig in de zin van te veel renonatie/gebrom in de auto. Dit is voornamelijk aanwezig vanaf 1700 rpm tot 2500 rpm. bij gas los en gas geven gevoelsmatig te veel speling. ik had gedacht aan de velgen, maar sinds vandaag winterbanden eronder gezet, gedacht aan verstuivers dus maar een additief in de tank gedaan, maar het euvel blijft. auto draait/klinkt goed stationair. geen gestotter, verbruik is prima denk ik 😀 op 53 liter 1000 km gecombineerd. auto is uitgelezen met VCDS. geen storingen. ik ben effe ten einde raad. wellicht hebben jullie een idee in welke hoe te zoeken. wellicht motorsteunen die dit kunnen veroorzaken of aandrijflijn, vliegwiel/koppeling?

 

hoor het graag!

 

alvast bedankt!

Redouan. 

 

aangepast door Redouan29
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hetgeen wat je beschrijft had ik ook, voornamelijk tussen 1800 en 2200 rpm. Tiewrap om de 2 buizen (van de verwarming ofzo, zie topic van Hans Jan). En sindsdien geen resonantie/gebrom meer in de auto bij 1800-2200 rpm. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren, vandaag een rit van 220km afgelegd. Maar nog steeds vervelende brom/resonantie in de auto. Komt erin vanaf 1700/1800 rpm tot 2200 rpm. Ook met gas loslaten/terugloop van toeren. Niet fijn om zo te rijden. Comfort lijkt totaal verdwenen. Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Hoop namelijk nog een paar jaar met de passat te kunnen rijden. Inmiddels bijna 3 jaar in bezit. Nooit bezuinigd op onderhoud. 😉Alvast bedankt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan geen goede foto vinden, maar ik probeer het zo even. Het is niet over het hoofd te zien.

Als je in de buurt van die rode cirkel kijkt, dan zie je 2 (dikke) zwarte buizen onder elkaar naar de binnenkant van de auto gaan. Om die 2 buizen doe je een tiewrap.

3paitUd.png

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi Ozzy, bovengenoemde heeft helaas niet geholpen. Ik was bij de garage geweest. Die geeft aan dat de motorsteunen aardig gaar zijn. Ze zijn niet kapot, maar slap. Hij kon met een koevoet de motor aardig bewegen. Advies was om alle de 3 steunen te vervangen. Trillingen resonantie ook merkbaar bij stationair. Ik zal de poging wagen om de steunen te vervangen en hopen dat het opgelost is. 

aangepast door Redouan29
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Motorsteunen vervangen, heeft dat het probleem verholpen?

De motorsteunen van de B8 zijn inderdaad niet heel erg degelijk. Bij meerdere is de motor/bak-steun vervangen, omdat ie slap was. Ook bij die van mij overigens, bij circa 110dkm dacht ik te herinneren.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden