Ga naar inhoud
  • 0

Led lampjes gaan uit na een paar seconden


R-line

Vraag

Goedemorgen,

Er was in mijn Passat 1.8 TSI een stadslichtlampje (led) defect, nu heb ik nieuwe aangeschaft (die er in zaten waren niet meer verkrijgbaar) maar deze lampjes gaan na een paar seconden weer uit als ik alleen mijn stadslicht aanzet, bv bij in het donker langs de weg parkeren. Als ik echter de motor start (krijg ik wel een foutmelding dat er een lampje defect is) en dan mijn dimlicht aan zet gaan de lampjes wel aan en blijven dan ook aan en de foutmelding is dan verdwenen. Nu ben ik in discussie met de leverancier die zegt dat het aan slechte contacten in de fittingen ligt maar die heb ik al nagekeken.

Nu heb ik dit probleem met andere led lampjes niet gehad, hebben deze lampjes misschien een lagere weerstandwaarde waar de elektronica niet goed mee overweg kan en kan ik met VCDS ergens wat aanpassen hiervoor?

Het zijn uiteraard Canbus ledjes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
1 uur terug, Diver zei:

Probeer eens het lampje om te draaien in de vitting als dat kan. Is het een B6 of B7

Het is een B6, lampje omdraaien werkt niet, dan klopt de plus en min niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, R-line zei:

Het is een B6, lampje omdraaien werkt niet, dan klopt de plus en min niet.

Ik heb het ooit ook gehad met de B6 en dat hielp wel. andres met VCDS cold diagnostic uit zetten van je stadslichten. 

image.thumb.png.dbc11f2731d7d85c0ff82ec8a35cb761.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Diver zei:

Ik heb het ooit ook gehad met de B6 en dat hielp wel. andres met VCDS cold diagnostic uit zetten van je stadslichten. 

image.thumb.png.dbc11f2731d7d85c0ff82ec8a35cb761.png

Kan dat cold diagnosis de oorzaak zijn dat de lampjes na een paar seconden uit gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja de auto test de weerstand, en als die te laag is schakelt het boordnet die lamp uit en krijg je de melding in je MFA en blijft je lampje dus uit. Daarom doet hij het ook heel even. Is ook niet moeilijk om te testen, gewoon even het vinkje uit van je stadslicht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 minuten geleden, Diver zei:

Ja de auto test de weerstand, en als die te laag is schakelt het boordnet die lamp uit en krijg je de melding in je MFA en blijft je lampje dus uit. Daarom doet hij het ook heel even. Is ook niet moeilijk om te testen, gewoon even het vinkje uit van je stadslicht. 

Ok, dat lijkt de oplossing, dat ga ik proberen, maar eerst die lampjes er weer in zien te krijgen met mijn kolenschoppen😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
20 uren geleden, R-line zei:

Ok, dat lijkt de oplossing, dat ga ik proberen, maar eerst die lampjes er weer in zien te krijgen met mijn kolenschoppen😆

Helaas, de cold diagnosis uitvinken geeft geen resultaat, deze staat al uit in mijn instellingen. Het is me trouwens opgevallen dat die optie er twee keer in staat, 1x zonder omschrijving voor welke lampen het is en 1x voor de parking lights.

Ik meen me ook te herinneren dat er vroeger ook de optie was om hot diagnosis aan of uit te zetten, deze optie kom ik nu nergens meer tegen. Ik heb VCDS V22.10.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Diver zei:

Draai het lampje eens om, er staat toch geen plus en min op 

Omdraaien heeft geen zin, een LED heeft een plus en minzijde, ik heb het geprobeerd maar dan gaan ze helemaal niet aan.

Cold diagnosis staat niet aangevinkt voor de parkeerlichten en die ene die apart staat zonder benaming.

Ik heb ook nog de cold diagnosis voor de overige verlichting uitgevinkt, ik dacht misschien valt het daaronder maar heeft geen effect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 10-8-2023 om 08:22, R-line zei:

Goedemorgen,

Er was in mijn Passat 1.8 TSI een stadslichtlampje (led) defect, nu heb ik nieuwe aangeschaft (die er in zaten waren niet meer verkrijgbaar) maar deze lampjes gaan na een paar seconden weer uit als ik alleen mijn stadslicht aanzet, bv bij in het donker langs de weg parkeren. Als ik echter de motor start (krijg ik wel een foutmelding dat er een lampje defect is) en dan mijn dimlicht aan zet gaan de lampjes wel aan en blijven dan ook aan en de foutmelding is dan verdwenen. Nu ben ik in discussie met de leverancier die zegt dat het aan slechte contacten in de fittingen ligt maar die heb ik al nagekeken.

Nu heb ik dit probleem met andere led lampjes niet gehad, hebben deze lampjes misschien een lagere weerstandwaarde waar de elektronica niet goed mee overweg kan en kan ik met VCDS ergens wat aanpassen hiervoor?

Het zijn uiteraard Canbus ledjes.

 

@dieseltje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 11-8-2023 om 09:14, Diver zei:

En is er al progressie geboekt :mrgreen: 

Leverancier gaat andere Canbus lampjes opsturen, hopelijk werken die wel. Er zal wel iets in de elektronica van de lampjes net anders zijn waardoor ze niet goed met het canbussysteem in de auto overweg kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden