Ga naar inhoud
  • 0

Lens koplampen B7 vervangen?


PatrickBurg

Vraag

Ik heb in de b7 koplampen zitten die behoorlijk vergeeld en of stoffig beginnen te worden. Dit is echter van binnenuit. Ik zie wel veel b7 met dit probleem. Nu vond ik online nieuwe lenzen voor de koplampen.
 

https://m.nl.aliexpress.com/item/1005002529941780.html?pdp_npi=2%40dis!USD!%2442.54!%2440.41!!!!!%40211b5e2216914040143128838e8460!12000021018917083!btf&_t=pvid%3A088ed59e-5970-4816-9e57-937345bd03e5&afTraceInfo=1005002529941780__msite__c_ppc_item_bridge__xxxxxx__1691404014&spm=a2g0n.ppclist.product.0&gatewayAdapt=gloPc2nldMsite4itemAdapt

Maar is dit wat te doen? Iemand hier ervaring mee ? 

IMG_8054.jpeg

 

IMG_7686.jpeg

aangepast door PatrickBurg
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Best wel een pittige klus. Het "glas" zit gekit aan de buizing met een soort silicone. Echter met warm maken wordt deze terug "vloeibaar" en kan je het glas demonteren. Er staan wel wat filmpjes op het net van retrofitlab (producent om xenon lenzen te retrofitten in een koplampbehuizing. Ofwel de koplamp opwarmen in de oven maar meestal is de oven hiervoor niet groot genoeg. Bij retrofitlab in hun filmpjes hebben ze een doos waarin ze de koplamp leggen en opwarmen met een hete lucht blazer en deze dan zo op temperatuur brengen. 

Succes.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 minuten geleden, Michael36 zei:

Ze zeiden tegen mij, het zit aan de binnenkant zo eigenwijs als ik ben geloofde ik daar weinig van, en zie het resultaat 

Nou laat de eigenwijsheid toevallig ook wel wat bij mij in het karakter zitten😀

waar heb je het mee geschuurd/ gepolijst? Met de hand of met de polijstmachine? Ik heb zelf wel een dap900 dus kan het altijd eens proberen 

aangepast door PatrickBurg
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
27 minutes ago, PatrickBurg said:

Nou laat de eigenwijsheid toevallig ook wel wat bij mij in het karakter zitten😀

waar heb je het mee geschuurd/ gepolijst? Met de hand of met de polijstmachine? Ik heb zelf wel een dap900 dus kan het altijd eens proberen 

Met 1500,2000 en 3000 toen idd gepolijst met een dap900 en coating erop

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Michael36 zei:

Ze zeiden tegen mij, het zit aan de binnenkant zo eigenwijs als ik ben geloofde ik daar weinig van, en zie het resultaat 

Ik ging alleen af op wat de TS aangaf in zijn vraagstelling

Altijd het proberen waard 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 minutes ago, wulfke said:

Ik ging alleen af op wat de TS aangaf in zijn vraagstelling

Altijd het proberen waard 

Begrijp ik.. maar van binnenuit is vaak niet het geval.. dan moet je de doppen er niet meer op hebben.. maar dan nog.. verdeling zit op de buitenkant ivm uv licht en de af fabriek coating wat afbreekt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, Michael36 zei:

Ik heb met de hand geschuurd!! Ik heb zoveel soorten polijstmiddel in de schuur.. dus weet niet wat je hebt? 

Ik stuur je vanavond wel even een foto privé van wat ik heb. Mag jij me zeggen wat te gebruiken 😜

 

Handmatig schuren dus gewoon droog of wel nat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden