Ga naar inhoud
  • 0

RNS510 start niet op. Overleden?


R058

Vraag

In onze Passat 3C uit 2010 zit een RNS510, deze start in zijn geheel niet meer op, en is ook niet meer via de boordcomputer te benaderen. 

De carkit geeft ook geen audio meer. Heeft iemand tips of ideeën?

Of wellicht iemand in regio Leeuwarden/Friesland die hier naar kan en wil kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
18 minutes ago, dieseltje said:

Is de zekering achter op de rns nog heel?

krijgt de rns nog spanning?

 

Toen wij heb kregen hebben wij gelijk een navilock laten plaatsen, kan ik de RNS er zelf makkelijk uithalen?

 

De RNS blijft zwart, ook knoppen geven geen licht. Vermoed dus geen spanning. Tijdens het starten start hij opeens niet meer op, en is niet uitgevallen tijdens rijden of iets dergelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, je moet eerst de 4 pennetjes er uit draaien, dan het paneeltje dat trek je er zo af, dan zie je de schroeven. boven en onder de zwarte schroefjes er uitdraaien, de inbus bout kan er bij jou anders uitzien, kan ook wat anders zijn. Waar de zwarte pennetjes in zitten zitten de 4 padestoeltjes die je er in het begin heb uit gedraaid. Op de foto hebben de zwarte pennetjes een ander doel, maar dit is een foto die ik nog had. als alles los is kan de radio er zo uit. 

 

PAS op haal niet de stekker los van het airbag lampje, dan krijg je een fout die je niet kan resetten. Het hele lampje kan ook gemakkelijk uit het paneeltje gehaald worden

 

P1010184.JPG

P1010173.JPG

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
59 minutes ago, Diver said:

Ja, je moet eerst de 4 pennetjes er uit draaien, dan het paneeltje dat trek je er zo af, dan zie je de schroeven. boven en onder de zwarte schroefjes er uitdraaien, de inbus bout kan er bij jou anders uitzien, kan ook wat anders zijn. Waar de zwarte pennetjes in zitten zitten de 4 padestoeltjes die je er in het begin heb uit gedraaid. Op de foto hebben de zwarte pennetjes een ander doel, maar dit is een foto die ik nog had. als alles los is kan de radio er zo uit. 

 

PAS op haal niet de stekker los van het airbag lampje, dan krijg je een fout die je niet kan resetten. Het hele lampje kan ook gemakkelijk uit het paneeltje gehaald worden

 

P1010184.JPG

P1010173.JPG

Bedankt voor de heldere uitleg.

Net al even gekeken, maar krijg drie pinnen van de navilock los, en de vierde geen beweging in te krijgen. Zal het weekend even alles uit elkaar halen als ik iets meer tijd heb.

aangepast door R058
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, R058 zei:

Bedankt voor de heldere uitleg.

Net al even gekeken, maar krijg drie pinnen van de navilock los, en de vierde geen beweging in te krijgen. Zal het weekend even alles uit elkaar halen als ik iets meer tijd heb.

Steeksleutel 7 of 8 aan de onderkant van t kopje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt heren! Vanmorgen even alles los geschroefd. Één steeksleutel krijgt niet goed grip, dit opgelost door een doekje er even tussen, toen pakte de steeksleutel hem gelukkig wel met moeite.

Zekering eruit gehaald, niets mee aan de hand en weer terug gestoken. En hoorde erna gelijk de RNS weer draaien. Heel bijzonder maar alles draait weer.

 

Gelijk even gekeken welke serie RNS ik heb. Staat HW04, SW2680. Productie datum 12-2009. 1T0 035 680 C.

Is dit een beetje veilig te updaten naar een hogere versie, en wat zouden de voordelen kunnen zijn?

IMG_20221224_120452.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden