RedCell Geplaatst 12 november, 2021 Rapporteer Geplaatst 12 november, 2021 (aangepast) Ik ga binnenkort afscheid nemen van mijn VW Passat 1.9 tdi 2005, 468.000km en nu weer een kapotte verstuiver. Het is mooi geweest... Mijn ogen laten vallen op een vw passat 2.0 140pk uit ong 2012. Iemand tips/aankoopadviezen of bijzonderheden? Thnx 12 november, 2021 aangepast door RedCell
tiptronic Geplaatst 12 november, 2021 Rapporteer Geplaatst 12 november, 2021 Neem aan dat het een TDI is, dan is één van de voornaamste zaken dat je de hogedrukpomp checkt op slijtage.Verstuurd vanaf mijn CPH2161 met Tapatalk
RedCell Geplaatst 12 november, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 12 november, 2021 Op 12-11-2021 om 19:22, tiptronic zei: Neem aan dat het een TDI is, dan is één van de voornaamste zaken dat je de hogedrukpomp checkt op slijtage. Verstuurd vanaf mijn CPH2161 met Tapatalk Expand Ok...hoe check ik deze?
tiptronic Geplaatst 12 november, 2021 Rapporteer Geplaatst 12 november, 2021 Brandstoffilter loshalen en controleer met bijvoorbeeld een magneet op metaaldeeltjes in de brandstof, bij slijpsel lekker laten staan.Verstuurd vanaf mijn CPH2161 met Tapatalk 1
RedCell Geplaatst 13 november, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 13 november, 2021 Andere mensen met positieve/negatieve ervaringen ? Is dit enigszins een betrouwbare type/jaar ?
WJT_ Geplaatst 13 november, 2021 Rapporteer Geplaatst 13 november, 2021 Op 13-11-2021 om 09:39, RedCell zei: Andere mensen met positieve/negatieve ervaringen ? Is dit enigszins een betrouwbare type/jaar ? Expand Ik heb 5 jaar de B6 gereden uit 2010 met de 2.0TDI commonrail. Ik weet niet zeker of de 2.0TDI uit 2012 exact hetzelfde blok is maar ik heb hem van 130k naar 230k gereden zonder enige probleem aan de motor. Olieverbruik was ook echt 0. Volgens mij is de CR motor een stuk betrouwbaarder dan de oude 2.0 TDI/1.9TDI. 1
RedCell Geplaatst 15 november, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 15 november, 2021 En m.b.t. de 1.6 , ook nog aandachtspunten?
RedCell Geplaatst 15 november, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 15 november, 2021 Die kom ik voor wat ik zoek minder tegen. En deze 1.6 highline uit 2013 ziet er ok uit..Tips? (Naast het laten chiptunen)
Ozzy Geplaatst 15 november, 2021 Rapporteer Geplaatst 15 november, 2021 (aangepast) De 1.6TDI heeft vaker last van verstuivers die het begeven. Als je denkt dat een 1.6TDI minder zuinig is dan de 2.0TDI 140pk, dan zit je ernaast. Ze zijn even zuinig, of de 2.0TDI is zelfs zuiniger, ook rijd ie een stuk fijner. Ik zou vooral letten op: - Metaal deeltjes in het brandstoffilterhuis - Staat van het roetfilter - Gestotter/gerook, gerook hoort in ieder geval niet aanwezig te zijn met een auto waar een roetfilter onder zit. Als ie wel rookt, dan is er iets goed mis. - Als je een DSG wilt, neem geen 1.6 TDI - Als het een DSG betreft, rijd ie soepel weg vanuit stilstand en schakelt ie verder soepel - Als het een DSG betreft, wordt ie wel fatsoenlijk warm Hier kan je er ook wat over lezen: Verder gewoon alles uitproberen en goed luisteren naar vreemde geluiden. 15 november, 2021 aangepast door Ozzy 2
RedCell Geplaatst 23 november, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 23 november, 2021 Zo..iets met kogel & kerk. Heb (toch) een zeer nette/mooie VW Passat 1.6 TDI uit 2013 gekocht, ex-lease, goed onderhouden (incl boekjes/facturen), lage km-stand en ziet er wat mij betreft erg netjes uit. Ben er blij mee. Hoop deze komende week op te halen. * Nu wil ik mijn oudere VW van de hand doen, zijn hier mensen die hem willen opkopen voor onderdelen of om er verder mee te rijden? Contact mij even..stuur ik foto's en info. * Aangezien ik nu een 1.6 heb gekocht wil ik hem zeker laten tunen, ff iets meer power. Woon Flevoland, rijden vind ik geen probleem, maar wat is de beste keuze voor mijn a.s. 1.6 ? Mochten jullie nog andere leuke tips hebben m.b.t. opleuken, aandachtsvestigingen, opmerkingen...hoor het graag! THNX
7700 Geplaatst 23 november, 2021 Rapporteer Geplaatst 23 november, 2021 Gefeliciteerd, heb je al 📷 om te posten? Voor tuning is JD Engineering de beste keus denk ik. 1
Procaliber Geplaatst 23 november, 2021 Rapporteer Geplaatst 23 november, 2021 Ik zou ook naar JD gaan!
Ozzy Geplaatst 23 november, 2021 Rapporteer Geplaatst 23 november, 2021 @RedCell A.s. zaterdag de 27ste 20% korting op tuning vanwege de meeting van ons club. Als je wilt mee profiteren kun je je hieronder aanmelden. . 1
RedCell Geplaatst 23 november, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 23 november, 2021 Op 23-11-2021 om 15:29, Ozzy zei: @RedCell A.s. zaterdag de 27ste 20% korting op tuning vanwege de meeting van ons club. Als je wilt mee profiteren kun je je hieronder aanmelden. . Expand Denk dat ik dan de auto nog niet heb...😔
RedCell Geplaatst 15 december, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 15 december, 2021 Voorzien van winterbanden en donkere (achter)ruiten.... 3
RedCell Geplaatst 19 december, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 19 december, 2021 Op 23-11-2021 om 13:14, 7700 zei: Gefeliciteerd, heb je al 📷 om te posten? Voor tuning is JD Engineering de beste keus denk ik. Expand Zeker ⬆️ 1
Aanbevolen berichten