kaal.nl Geplaatst 22 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 december, 2007 Mijn auto(2.8v6 4motion'98) ruikt bij een warme motor heel raar als ik bijv. voor een stoplicht sta te wachten! Het is alleen als ik stilsta. Ik heb vanmiddag de afdekkappen van m'n motor verwijderd om te kijken of er misschien ergens een rubber slang tegen de motor ligt want het lijkt een verbrande rubberlucht! Ik kan echter niets ontdekken maar ik moet naar Frankrijk deze week en vertrouw het niet helemaal . Van de week zal ik nog even onder de auto kijken of ik iets kan ontdekken want ik word gek van die lucht. Heeft iemand toevallig een idee wat dit kan zijn? mvg Robin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 22 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 december, 2007 Is het rubber van je achterklep wel goed dicht? Bij dit koude en windstille weer produceert zo'n V6 een hoop uitlaatgassen en die kunnen, zeker bij een variant, via de achterklep in het interieur terechtkomen. Als je uitlaat lek is, kan dat ook via andere 'ingangen' maar als dat het geval was had je dat vast wel gemerkt Als het echt een rubbergeur is, moet je meer richting koel-/verwarmingssysteem gaan kijken. Hij komt wel gewoon netjes op temperatuur? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Turbo-Variant Geplaatst 22 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 december, 2007 Heb dit ook eens gehad. Was toen een vieze olie-achtige lucht. Was toen een losgeschoten slang van de carterventilatie. CHeck dit dus ook even! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kaal.nl Geplaatst 22 december, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 december, 2007 Heb dit ook eens gehad. Was toen een vieze olie-achtige lucht. Was toen een losgeschoten slang van de carterventilatie. CHeck dit dus ook even! Ik heb dit ook wel eens met een eerdere auto gehad maar dit ruikt heel anders! Of de carterdampen van een vw moeten anders ruiken? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Robl Geplaatst 22 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 december, 2007 Nu je de afdekkappen van je motor er af hebt gehad zal er ook wel geen kadaver onder je motorkap liggen te rotten. Ik zou toch eens bij windstil weer met een draaiende motor en geopende motorkap een paar inspectierondjes rond de auto lopen. Misschien een paar vragen die meer richting kunnen geven: - alleen bij motor op bedrijfstemperatuur of ook bij koude motor - aleen na stukje rijden of ook zonder te hebben gereden - heb je de airco aan of niet - geeft je temperatuurmeter een normale waarde aan? O ja, misschien eens onder de auto kijken of er niets tegen je warme uitlaat aan zit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kaal.nl Geplaatst 23 december, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2007 Ik heb wel altijd de climatcontrol aan op 21 graden en de temp.meter geeft bij een warme motor ong 90 graden aan(lijkt me normaal). Ik heb het tot nu toe alleen als ik een stukje gereden heb maar weet niet of de geur er is als ik 'm stationair naar bedrijfstemp.laat lopen. Ik zal morgen even onder de auto kijken! Alvast bedankt voor de reacties. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
guyke Geplaatst 23 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2007 kijk eens of een modder kuip in de voorste spatborden niet is losgekomen en tegen uw banden schuurd . of als er iets anders tegen uw band schuurd . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 23 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2007 Waarschijnlijk heb je ergens een kleine olie lekkage en drupt er als je stil staat een druppel op je uitlaatsysteem.. dit trekt dan in de auto en dat stinkt idd ontzettend! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kaal.nl Geplaatst 24 december, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2007 Waarschijnlijk heb je ergens een kleine olie lekkage en drupt er als je stil staat een druppel op je uitlaatsysteem.. dit trekt dan in de auto en dat stinkt idd ontzettend! Je slaat de spijker op z´n kop! Vanmorgenvroeg de auto gelijk op de brug gezet en stationair laten lopen met een warme motor. Er blijkt dus inderdaad af en toe een druppeltje olie op m´n spruitstuk te vallen!!! Er is dus niet zo heel veel aan de hand maar het moet wel verholpen worden. Hij lekt ter hoogte van de aanzuigbuis van het luchtfilter naar het injectiesysteem! Het lijkt een beetje op een vacuumachtig iets! Heb vrij veel verstand van motoren maar als je de kappen van zo´n v6 losmaakt is het allemaal maar hebreeuws voor me! Suggesties zijn welkom, mvg Robin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 24 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2007 Als je geluk hebt is het een kleppendeksel pakking. Als je minder geluk hebt zijn het de nokkenas of krukas keeringen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten