Ga naar inhoud
  • 0

Aansluiten stoelverwarming


lonnebol

Vraag

 

Goedenavond,

 

Een tijd geleden heb ik bij AliExpress een set verwarmingsmatten, regelapparaat (1KD 959 772) en bekabeling gekocht om stoelverwarming in mijn auto te krijgen. Het werd geadverteerd voor de 3C en ook Golf 6. Daarnaast heb ik ook de climatronic door erbij hoort gekocht en meteen geüpgrade naar gen 3.

 

Vandaag had ik eindelijk eens goed tijd om alles te bekijken. Ik heb ooit een Duitstalige handleiding gevonden van Kunset en de bekabeling die ik nu heb vergeleken met wat er in de handleiding staat. En hier loop ik nu vast: de handleiding heeft het over drie pinnen in de climatronic en een pin in het boordnet. Daarnaast heeft de handleiding het over twee zekeringen. Echter heeft de kabel die ik heb maar twee pinnen voor de climatronic en dan één pin voor het boordnet en enkel een draad voor zekering SC37 waar de handleiding ook een zekering noemt op SD39.

 

Hierop heb ik ElsaWin er eens bij gepakt en het stroomschema daar eens bekeken. Ik zag na een tijdje het een beetje duizelen op het scherm, maar de aansluitingen in de kabel die ik hier heb komt niet geheel overeen met wat er in ElsaWin staat.

 

Ik heb ook even snel bij Kufatec gekeken en op het plaatje daar van de kabelset zie ik inderdaad ook extra pinnen. Voor zover zo'n plaatje iets zegt.

 

Nu is mijn vraag eigenlijk, kan ik iets met de kabelset die ik heb of moet ik deze omzetten/uitbreiden met het schema in ElsaWin of zelfs maar beter vervangen door bijvoorbeeld de kabel van Kufatec? Ik heb vandaag niet meer kunnen controleren of de bekabeling in 2008 bij de Passat is veranderd (met de introductie van de Golf 6) en/of de bekabeling voor de Golf 6 ook daadwerkelijk is zoals de kabelset die ik nu heb.

 

In de bijlage een foto en vertalingen van de installatie-instructies die bij de kabelset en matten zaten.2b2b7e27ff294b7762642d6f534cc0ef.jpg6f3ffbf16f12e0738119bfd417c5c5aa.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

 

 

 

Stoelverwarming stroomschema 3C part1.pdf

aangepast door lonnebol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden