Ga naar inhoud

hoe rijdt dat nou?


chrisvo

Aanbevolen berichten

Ik zit nog steeds te twijfelen over de velgen die ik na de winter (of bij spotprijs eerder) ga aanschaffen voor mijn passat.

 

Ik heb 19" in mijn hoofd, maar heb geen enkel idee hoe dit rijdt.

 

Wat zijn jullie ervaringen met 19"? Nadelen etc

 

Een niet al te overdreven verlagingsset wordt ook overwogen.

 

Ik had nog beloofd een paar foto's te posten van mijn passat, dit zal ik dan ook speodig doen, kunnen jullie makkelijker tips geven over soort dsign velgen etc.

 

Groeten

 

Christian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe, jaa, was wel een beetje stil van die mooie passat's op de oprit...

 

Ik heb samen met een vriend de koplampen en knipperlichtjes gemonteert, ziet er geweldig uit in het donker!, wat een verschil met lichtopbrengst ook nog eens!

Wel blauwe vingers van de kou...

 

De UFO/cockpit uitstraling van W8 binnenverlichting..Geweldig!

 

 

Over de velgen ben ik nog niet uit, ik twijfel ook nog of ik hem eerst moet verlagen aangezien ik dan de keuze kwa looks bij velgen gemakkelijker bepalen kan, suggesties zijn welkom!

 

 

Nog bedankt Jee13 !

 

Groeten

Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 18 inch rs6

19 is super maar leek mij ook te groot

lees net dat dat meevalt

en dat het verschil weinig is met 18

dus dan zal ik kiezen voor 19

ik heb al een setje en ga even niet zien om groter

suc6 en ben echt benieuwd naar foto's

ps verlagen maakt hem een stuk dikker

vet stoer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe, jaa, was wel een beetje stil van die mooie passat's op de oprit...

 

We zijn allemaal begonnen met een standaard auto hoor. Alleen Jee gaat een beetje hard met zijn mods af en toe ;)

 

Ik heb samen met een vriend de koplampen en knipperlichtjes gemonteert, ziet er geweldig uit in het donker!, wat een verschil met lichtopbrengst ook nog eens!

Wel blauwe vingers van de kou...

 

Zoals ik al eerder aangaf ; ben benieuwd naar de pics! :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet om grotere velgen af te zeiken maar ik heb 18 inch gehad, daarvoor 16 inch, en was totaal niet meer tevreden met de acceleratie. Vanaf 18 inch worden velgen/banden behoorlijk veel zwaarder tov standaard. Niet alleen de velg wordt zwaarder maar ook de band en daarbij komt het gewicht van de combo steeds verder naar buiten te liggen (rotatiegewicht). Ik heb geloof ik nog geen maand met 18 inch gereden en daarna niet meer. Het stond wel tof staan, dat wel. Ik heb nu de 16 inch verruild voor 17 inch en vindt dat persoonlijk de beste keus tussen looks en performance.

 

Vergeet niet dat je 1.8 maar 125 pk heeft, 19 inch ga je heel goed merken. Met dieseltjes is dit veel minder ivm de hoeveelheden low-end koppel.

 

O ja, vanaf 17 inch is de standaard vering/hoogte niet echt meer mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx Jee13 voor het uploaden en blurren.

 

Ik zal toch snel eens een foto overdag nemen, wellicht dat iemand mij een plezier wil doen met een fotosoepje? of evt een duidelijke vergelijking op foto wil maken met het optische verschil tussen 18 en 19 inch zonder verlaging, van daaruit zal ik dan makkelijk kunnen bepalen hoeveel de auto verlaagd zal worden voor de looks en comfort.

 

Ik heb IIG ook nog een winter (soort van) te gaan, heb nog goede banden dus kan voorlopig nog vooruit met de kleine aanpassingen.

 

Groeten

Christian

 

PS,

nu ik eindelijk begonnen ben met de optische aanpassingen wordt het ineens een stuk leuker !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook erg lang getwijfeld tussen 18 en 19 inch. 19 staat natuurlijk dikker, maar ga maar eens 4 nieuwe banden van een A-merk monteren, dat is echt een aanslag op je portemonnaie.

 

ook vind ik dat je met 19" meer moet verlagen om een mooie look te krijgen, met die dunnere bandjes lijkt de afstand tussen band en wielkast wat groter.

 

Dus het worden 'gewoon' 18 inchers voor mij komend voorjaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd met 19 inch (zomer) en 17 inch (winter).

Met 19 inch merk je gewoon dat je rolweerstand groter is (optrekken ed)

Het is wat stugger ook natuurlijk.

Zoals nu met die 17 eronder rijdt wel een stuk comfortabeler en bent wat sneller van zijn plek. (wat DM ook al zei) Een verschil is het zeker.

Maar persoonlijk staat 19 inch wel goed bij die grote wielkasten die een Passat heeft.

Je kunt ook de middenweg nemen en tot 18 inch overgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het maar druk ;)

 

En zoals eerder vermeld zou ik persoonlijk ook voor de 18" gaan, misschien zelfs wel gewoon 17" en een 4 cm verlaging. Misschien moet je, zoals je zelf al aangaf, de auto eerst "even" 4 cm platter gooien en dan kijken wat je mooi vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een 8 maanden op 19 inch (et 30) gereden en heb ze verkocht omdat het te stug is... Heb nu mijn winterbanden eronder liggen, 15 inch, is natuurlijk veel comfortabeler maar dat is gewoon geen gezicht.

 

18 inch zou ik nu eerder aanbevelen maar denk ook niet dat het heel erg veel verschil maakt met 19. Heb ook al enige jaren met 18 inch (et 32) gereden.

 

18 en 19 inch staat natuurlijk veel voller in de wielkasten maar het comfort en de trekkracht is een nadeel vooral als je niet veel vermogen hebt.

 

Ik ga in het voorjaar over op 9x17; is comfortabeler en met een et van 30 staat dit ook weer dikker. Maar dat is smaak.

 

Suc6 met je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden