Ga naar inhoud
  • 0

Passat tdi 100 pk aut 4 bak 2002


bobster007us

Vraag

Wie kan mij helpen ?

Ik heb het probleem dat mijn bak alleen bij de laatste versnelling de lock up inschakeld .

Volgens mij schakelde de bak eerst wel bij de lagere versnelingen ook naar een soort lock maar nu niet meer .er blijft dus erg veel slip in de bak zitten.bijvoorbeeld als ik 50 km rijd en ik geef een beetje gas op een hele rustige manier gaat mijn toerental 1000 toeren omhoog terwijl de bak niet terug schakeld en mijn snelheid maar heel langzaam toeneemt.ik heb de auto pas gekocht uit een vw voorkeurs selectie en heb dus garantie maar de volkswagen kan niets vinden en zegt dat alles normaal functioneerd.

ik rij al jaren automaat en heb dit nooit eerder gehad.weet iemand of de bak bij lagere versnellingen ook een soort lock heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De bak heeft ook bij lagere snelheden een lock-up. Zelf rijdt ik ook in een 100pk TDI met AG4 bak. Had eerst ook last van teveel slippende bak.

Een paarweken geleden heb ik de olie laten verversen en is er één en ander aangepast.

Leest DIT topic maar eens

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even en update van de ontwikkeling van mijn probleem.

Alleereerst vdub bedankt voor je reactie en het aan de laptop uitlezen van mijn auto.Dieseltje bedankt voor het verwijzen naar de topic.

Donderdag is vdub bij mij langs geweest en de auto is aan de laptop uitgelezen op fouten , en wat ik al vermoedde bleek waar de auto gaat inderdaad niet naar de 2-m en de 3-m en te laat naar de lockup (b5-5 racer waar ik woensdag heen ga zegt dat mijn bak ag4 geen 2 -m heeft hij is de specialist op dit gebied dus hij weet dat) in ieder geval de 3-m komt er niet in en de lockup telaat .Ik terug naar de vw dealer en na lang gepraat het probleem wordt bij de pon neer gelegd en ik moet maar afwachten wat er van komt.In ieder geval ga ik woensdag naar b5-5 racer en hoop dat hij het probleem kan oplossen.

Bobster007us vw passat variant 74 kw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een kleine toelichting op de 2M, 3M, 4M en lock-up.

In de data word bij volkswagen geen lock-up aangegeven maar alleen 3M en 4M, dit is het zelfde. Als je dus 3M of 4M hebt betekend dat dat je 3e of 4e versnelling hebt met lock-up.

Ik heb zelf nog nooit tijdens het uitlezen bij een AG4 automaat nog nooit 2M meegemaakt, ik zal niet beweren dat het er niet is maar ik ken het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag om 12.00 uur telfoon van de vw garage uw nieuwe bak is besteld en wordt 7 januari ingebouwd. Gek maandag werd ik nog gebeld dat het niet doorging dinsdag nog contact gehad en nog steeds niet en nu woensdag ,bak besteld.Ik wil Erik bedanken voor de genomen moeite en advies thanks :thx: Als de nieuwe bak gemonteerd is kom ik hier nog ff op terug.Groetjes Bobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

B5-5racer,

 

hoi

 

k hoor dat je er aardig wat verstand van hebt, en heb wat vragen aan je als dat mag.

 

k heb een passat 74kw automaat uit 2001

waneer je een constante snelheid rijd blijft het toerental +/- 100 toeren schommelen. dit doet de auo in alle versnellingen. Boven de 110 lijkt het minder te worden. De auto is meerdere malen uitgelezen maar er is niets gevonden. k' heb nog geprobeert om de temperatuurcensor te vervangen maar dit hielp niet. Moet ik het probleem zoeken bij de automaat of is dit iets anders en wat is er dan aan te doen.

 

 

gr. Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bobster007us

Hallo allemaal ik zal jullie zoals beloofd even updaten.

Mathijs belde me gisteren al met de vraag of alles naar wens verlopen is,nou daar komt ie:

Auto heeft bijna twee weken bij de apoint gestaan de mannen daar hadden de oude bak al weggebracht terwijl daar twee steunen aan zaten die op de nieuwe bak gemonteerd hadden moeten worden,dat werd dus opnieuw bestellen vandaar die twee weken.Auto nu twee dagen weer in gebruik en de trekkracht is duidelijk veel beter slip in de bak is nu normaal (kan ook niet anders met een nieuwe) schakelen gaat soepel alleen en daar komt ie het overschakelen naar de lockup gaat nog steeds vreemd en pas boven de 90 km per uur.Eric B5-5racer vraagje aan jou schakeld de bak van 3m naar 4m of eerst naar 4h en dan naar 4m als je normaal met 2500 toeren naar de 100 km doorstrekt.en weet jij op welke snelheid de bak naar de 4 m hoort te gaan? .Mathijs vertelde dat het raadzaam is om de computer van de bak na te laten kijken weet jij daar iets van?. intussen rijd ik vrolijk verder want vhet rijden is nu toch al een heel stuk plezanter geworden Met vriendelijke groeten Bobster

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden