Ga naar inhoud
  • 0

FK schroefset


Micky

Vraag

Vraagje: mijn passaat maat, Benassi (hij stelt zich zeer binnenkort voor, als er foto's van zijn passie met z'n nieuwe RS6 velgen gemaakt zijn), wil graag een schroefset monteren en vraagt zich af of de 6,5cm die FK aan geeft ook werkelijk het maximaal haalbare is, of dat er een soort veiligheidsmarge ingebouwd zit ivm goedkeuring voor TÜV oid hij wil namelijk graag een cmetertje of 7 zakken 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Als je veel lager gaat dan de 6,5 cm dan krijg je misschien wel het zelfde probleem als cutomizer had. Namelijk dat je tegen je stabilisator stang aan komt.

Je kunt zo laag gaan als je wilt, alleen sterkte met heuvels ed.

moet je de stabilisator stang dan verwijderen?

Ben wil denk ik maar tot een cmetertje of 7 gaan trouwens

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben bijna tot max gegaan. Heb de stabi wel verwijderd maar was niet nodig geweest dus hij komt er binnenkort wel weer onder. Hoe groot zijn je wielen, want je hebt niet al te veel speling met je carterpan als je plat gaat. Het is niet zo al bij een golf 2 en 3 dat je bumper lager ligt dan je carter. Bij passat ligt je carterpan heel dicht bij de grond. Dus moet je voorzichtig zijn met drempels :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben bijna tot max gegaan. Heb de stabi wel verwijderd maar was niet nodig geweest dus hij komt er binnenkort wel weer onder. Hoe groot zijn je wielen, want je hebt niet al te veel speling met je carterpan als je plat gaat. Het is niet zo al bij een golf 2 en 3 dat je bumper lager ligt dan je carter. Bij passat ligt je carterpan heel dicht bij de grond. Dus moet je voorzichtig zijn met drempels :lol:
wielen zijn 18 inch, wil hem echt heel laag hebben :cool2: maar moet niet m'n carter aan gort rijden, lijkt me niet fijn. Heb jij daar veel last van dan? En hoe bevalt de FK set jou?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
:shock: Who! 20 inch dat is wel dapper. Zit ook een beetje met de spatborden, uitrollen lijkt me ook niet echt een goed plan. Een dezer weken koop ik de set en dan zie ik het wel. Zet hem er met micky onder, gewoon zo laag mogelijk eerst en dan maar zien of het wil. Heb jij(of iemand) nog tips of dingen die we tegen kunnen komen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bovenste draagarmen komen waarschijn aan vervanging toe want die krijg je met moeite los. Mits ze niet eerder los zijn geweest. bij mij hebben we de brander erop moeten houden voor er ook maar een beetje beweging in te krijgen. Ik was aan materiaal ongeveer 400 euro duurder uit.

Maar we hebben er wel genoeg vet aan de bouten gedaan dat ze niet meer zo vast gaan zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Shit :( man, dat is idd balen. Maar had je hem zo laag dan? Ik ben daar eerlijk gezegd ook een beetje huiverig voor, helemaal voor die schuine stoepranden die je tegenwoordig overal ziet. Dat word straks een drama. Moet er nog maar eens goed over nadenken, maar het ziet er zo gaaf uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben bijna tot max gegaan. Heb de stabi wel verwijderd maar was niet nodig geweest dus hij komt er binnenkort wel weer onder. Hoe groot zijn je wielen, want je hebt niet al te veel speling met je carterpan als je plat gaat. Het is niet zo al bij een golf 2 en 3 dat je bumper lager ligt dan je carter. Bij passat ligt je carterpan heel dicht bij de grond. Dus moet je voorzichtig zijn met drempels :lol:

 

Aangezien ik ook een FK schroefset heb (highsport) vraag ik me 1 ding af: Bij het schuin oprijden van een drempel(met de wilen licht gedraaid) raak ik altijd de spatbordrand... Heb al zitten twijfelen om de randen i.i.g. om te laten rollen of veerwegbegrenzers te monteren.

 

Heb jij daar ook last van? Of eventueel een oplossing...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ook de FK highsport besteld, komt ergens volgende week binnen.

@customizer: omgeklopt? hoe bedoel je dat? De randen rollen is volgens mij geen heel goed plan, schijnt dat de lak vaak gaat barsten. Of je moet het daarna laten spuiten maar ja dan word het wel gelijk een dure grap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lees regelmatig dat het een tijd na het rollen gaat barsten maar zal me er nog eens wat meer in verdiepen want het is wel het overwegen waard.

Rij nu op 225 40 18 en zal wel zien hoe laag ik hem kan zetten.

@supervan: heb jij veel last gehad van inzakken van de veren na de tijd?

en hoe bevalt de FK in het algemeen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de mijne ook vrij naar beneden gehaald en je moet bijna altijd de randen omzetten omdat je met het insturen ook gaat inveren en dan de kans bestaat dat de band in het zijscherm gaat happen. :?

En verder moet je ook op landweggetjes goed opletten want deze lopen vaak bol en bij mij raakt hij dan ook regelmatig de grond. :( vooral nu met de 16" met winterbanden. Normaal met de 19" heb ik er minder last van.

Ik heb wel geluk met mijn carter die ligt waarschijnlijk wat hoger dan jou customizer ik heb een 1.8T.

Maar ik vind het gewoon super mooi staan en ja wie mooi wil zijn moet soms pijn lijden :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Doormiddel van het rollen kun je de randen omzetten (kan zonder dat er hoeft worden gespoten maar de lak kan altijd barsten) en je kunt ze ook kloppen maar dan moet je wel de schermen opnieuw spuiten.

Ik heb ze geklopt maar dit omdat ik toch de kop wou spuiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Lees regelmatig dat het een tijd na het rollen gaat barsten maar zal me er nog eens wat meer in verdiepen want het is wel het overwegen waard.

Rij nu op 225 40 18 en zal wel zien hoe laag ik hem kan zetten.

@supervan: heb jij veel last gehad van inzakken van de veren na de tijd?

en hoe bevalt de FK in het algemeen?

 

Heb nog nooit de veren bij moeten stellen omdat de auto gezakt is. Verder bevalt de set prima, nog redelijk comfortabel, zelfs wel vergelijkbaar met de standaard sportline dempers.

Ik denk dat FK sets nog wel eens ondergewaardeerd worden. Je moet de FK Highsport toch wel kunnen vergelijken met de KW variant 1 set, persoonlijk vind ik de KW set dan te hard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ jerom: Hmm misschien wel een idee. Zit er nl ook aan te denken om mn voorbumper te laten spuiten en de onderste randen opzij en achter, dan zou dit natuurlijk gelijk meegenomen kunnen worden. Maar bij jou zie ik niet dat ze geklopt zijn, of is het maar een heel klein beetje wat je op een foto niet ziet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden