Ga naar inhoud
  • 0

Vraag

Geplaatst

Niet direct een vraag maar wel een voor mij goede oplossing;

Ik heb onlangs een VW Passat Variant 1.4 Tsi DSG-7 -model B7- uit 2011 met circa 150.000km gekocht.

Uit de onderhoudshistorie blijkt oa dat bij 122.000km de Mechatronic is vervangen.

De auto rijdt goed, echter bij oa file of in de stad rijden schakelt de DSG bak zeer snel van D1 naar D2 en soms zelfs naar D3. Dit alles soms met lichte schok. Daarnaast schakelt de DSG bij circa 60+ km/u al door naar D7 met brommen als gevolg.

Na zowel wat zoekwerk op dit Forum en via aantal Forumleden gewezen op de mogelijkheid van DSG Tuning. Iets waar het internet ook mee vol staat geschreven.

Uiteindelijk voor JD Engineering Software gekozen. De DSG Tuning Stage 1 + het aanpassen van de schakelmomenten laten uit voeren door het bedrijf Quattra Tuning uit Lisse.

De eigenaar, Simon Gras, die zelf ook actief is in de autorace wereld kan ik omschrijven als zeer kundig en met verstand van zaken! Geeft naast de koffie begrijpelijk antwoord op al mijn vragen en geeft daarnaast nog aantal tips. Ben dan ook zeer tevreden over het geheel. (Ik krijg geen korting door deze tekst...)

De eerder genoemde ‘klachten’ lijken verdwenen en de auto rijdt en schakelt enorm goed.

Dus mocht je iets herkennen en je niet direct opzoek bent naar motor tuning dan kan ik een DSG Tuning (met daarnaast 1 of meerdere aanpassingen) echt aanbevelen. Absoluut het geld waard!

 

 

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst
  Op 9-4-2019 om 17:06, Robbert Jan zei:

Niet direct een vraag maar wel een voor mij goede oplossing;

Ik heb onlangs een VW Passat Variant 1.4 Tsi DSG-7 -model B7- uit 2011 met circa 150.000km gekocht.

Uit de onderhoudshistorie blijkt oa dat bij 122.000km de Mechatronic is vervangen.

De auto rijdt goed, echter bij oa file of in de stad rijden schakelt de DSG bak zeer snel van D1 naar D2 en soms zelfs naar D3. Dit alles soms met lichte schok. Daarnaast schakelt de DSG bij circa 60+ km/u al door naar D7 met brommen als gevolg.

Na zowel wat zoekwerk op dit Forum en via aantal Forumleden gewezen op de mogelijkheid van DSG Tuning. Iets waar het internet ook mee vol staat geschreven.

Uiteindelijk voor JD Engineering Software gekozen. De DSG Tuning Stage 1 + het aanpassen van de schakelmomenten laten uit voeren door het bedrijf Quattra Tuning uit Lisse.

De eigenaar, Simon Gras, die zelf ook actief is in de autorace wereld kan ik omschrijven als zeer kundig en met verstand van zaken! Geeft naast de koffie begrijpelijk antwoord op al mijn vragen en geeft daarnaast nog aantal tips. Ben dan ook zeer tevreden over het geheel. (Ik krijg geen korting door deze tekst...)

De eerder genoemde ‘klachten’ lijken verdwenen en de auto rijdt en schakelt enorm goed.

Dus mocht je iets herkennen en je niet direct opzoek bent naar motor tuning dan kan ik een DSG Tuning (met daarnaast 1 of meerdere aanpassingen) echt aanbevelen. Absoluut het geld waard!

 

 

Expand  

Goed om te lezen dat het is opgelost, maar wat zijn de kosten als ik vragen mag. 

  • 0
Geplaatst

Ben zelf een beetje huiverig om dat te gaan doen. Bij mij staat er nu 140.000 op de teller en probleem loos gereden en nog steeds met de dsg7 bak. Heb wel eens een gevoel van als er geen problemen zijn zo laten en niks aan veranderen. 

  • 0
Geplaatst
  Op 8-6-2019 om 14:56, Joer zei:

Goed om te lezen dat het is opgelost, maar wat zijn de kosten als ik vragen mag. 

Expand  

Er zijn verschillende optie's. 

Ik kwam op Euro 500 uit. Stage 1, standaard update DSG software, plus Euro 150 voor een een gekozen optie. 

Zie de website van Quattra voor de mogelijkheden.

  • 0
Geplaatst

als het puur gaat om D-up en S-down dan kost dat denk ik gewoon 499, althans dat reken ik voor dezelfde (JD) software wel

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden