Ga naar inhoud
  • 0

Auto rijdt slecht/onrustig - Passat 3bg 1.6 (ALZ)


erikvdvelde

Vraag

Beste forumleden, ik heb een probleem met mijn passat uit 2001 (1.6, ALZ). De auto heeft ongeveer 190.000km gelopen.

De auto rijdt 'niet lekker'. Ik vind het lastig om het uit te leggen, maar de auto rijdt onrustig en schokkerig/trillerig. Af en toe houdt de auto ook in tijdens het rijden. Ook tijdens stationair lopen zakt het toerental af en toe in. Het komt naar mijn idee niet uit de banden/wielen. Deze zijn gebalanceerd en uitgelijnd, de velgen zijn goed recht.

Ook de LMM heb ik losgekoppeld, maar dit verandert niets aan het onregelmatig rijden. Ik vermoed zelf dat het iets met de gasklep te maken heeft, ik kan de motor namelijk in stilstand niet goed op een bepaald toerental laten lopen en ook reageert het gaspedaal naar mijn idee soms slecht bij het overschakelen. Als ik bijvoorbeeld in stilstand 2000 toeren wil aanhouden dan lukt me dit niet. Het gaspedaal reageert dan niet goed. De auto is in december uitgelezen door Dieseltje, toen kwam alleen een LMM fout naar voren.

Kortom: komt dit iemand bekend voor en weet iemand waar het aan zou kunnen liggen en waar ik moet gaan zoeken? 

Bij voorbaat dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden