Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst (aangepast)

Ik zat laatst RTLZ te lezen en kwam de volgende artikelen tegen:

Apk-check op roetfilter bij diesels laat tot 2021 op zich wachten

en

Staatssecretaris overweegt verplichte update sjoemeldiesels bij apk

ik heb dus de update niet gedaan en wil dat ook niet. Daarnaast wil ik de egr klep dicht laten zetten. Weet niet of zij dat met een roetdeeltjesmeter ook kunnen zien en dat die dan niet door de apk komt.

hoe kijken jullie tegenbovenstaande artikelen aan? 

aangepast door LOUD
Geplaatst

software-update kan een gewone garage doorgaans niet eens... of verplicht ze ons dan naar de dealer te gaan voor de APK..

Geplaatst

Kan natuurlijk heel simpel, als de update niet is uitgevoerd wordt het voertuig niet goedgekeurd. Daar kan iedere garage op controleren. De eigenaar wordt dan alsnog verplicht naar een dealer te gaan.

Geplaatst
  Op 21-2-2019 om 14:05, Jeffrey23 zei:

Kan natuurlijk heel simpel, als de update niet is uitgevoerd wordt het voertuig niet goedgekeurd. Daar kan iedere garage op controleren. De eigenaar wordt dan alsnog verplicht naar een dealer te gaan.

Expand  

dan moet het computernummer en de softwarestand worden uitgelezen.. de meeste garages hebben al moeite genoeg om de OBD2 tool te bedienen..

Geplaatst

Dat is een optie, maar ik kan zelf nog steeds in ovi.rdw.nl zien dat er een terugroepactie actie opstaat voor de software update, dus waarom zou een APK keurmeester dit niet kunnen controleren? Waarschijnlijk is het vrij eenvoudig in te richten dat een auto zonder update niet eens afgemeld kan worden.

Geplaatst

dat zou inderdaad kunnen op die manier, nadeel is alleen dat er best wel dingen stuk gaan na die update...

Geplaatst

Laatst bij de dealer deden ze de update niet eens meer. Omdat er in die update ook weer een fout zat. Dealer wachte op een nieuwe update vanuit duitsland zeiden ze. 

Geplaatst

dan moet het computernummer en de softwarestand worden uitgelezen.. de meeste garages hebben al moeite genoeg om de OBD2 tool te bedienen..

Expand  

je kan gewoon op de site van RDW kenteken intypen, zie je gelijk of de sjoemelsoftwareupdate is uitgevoerd of niet (staat bij terugroepacties)

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden