Ga naar inhoud
  • 0

Olieverbruik


Gast Anonymous

Vraag

Goedendag,

 

Ik heb mijn passat vanaf augustus vorig jaar en heb nu 30000 km erop zitten en heb nu 4 liter olie verbruikt ik vraag mij af of dit normaal is volgens de dealer (AutoFlevo in harderwijk( is dit wel normaal maar komt het niet echt overtuigend over en behoud ik mijn twijfels over het verbruik. Bijkomend is dat ik het toch knap lastig vindt dat ik niet weg kan zonder dat ik fles olie in mijn auto heb omdat ik anders langs de weg stil kom te staan. En voor mijn gevoel is dat niet normaal als je een auto van bijna E 60000,00 rijdt.

Hiervoor heb ik 4 jaar een bora 2.0 t gereden en daar heb ik dit nooit mee gehad. Door middel van deze mail hoop ik meer te weten te komen over het gebruik van de olie. Voor de rest is het een prachtige fijne auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

quote]

Leuk is dat... ik heb een PD motor maar deze is van de overgangsperiode. Geen long-life, maar wel dure olie en omde 15000 km naar de garage voor een beurt..... :(

 

ik heb ook een pd uit 2001 en verbuikt vrijwel geen olie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey mannen,

 

hoe weet ik nou of ik een pd of een vp heb??

 

Toen ik hem kocht gaf de garage aan dat ie 'al de motor van de 3BG', had. Auto is uit december 2000. Maar model 3B > 1.9 TDI Moet ik nou longlife olie gebruiken of niet??

 

om gek van te worden. Bij 3 garages krijg ik 3 verschillende antwoorden.

Prutsers, ik sta daar gewoon met mijn papieren en antwoorden lijken nergens naar. Tot nog toe gewoon minerale olie. ik kan shell volsyntheet 5 w30 krijgen voor een goede prijs.

 

Roep maar eens ;)

 

Groet Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar is maar op 2 manieren achter te komen: je instructieboekje of de dealer. In je instructieboekje staat aangegeven of de auto geschikt is voor long-life. In het instructieboekje staat ook je motorcode aangegeven (op een aparte sticker die voorin geplakt zit). Heb je helemaal geen boekje meer, dan zul je naar de dealer moeten, die kunnen aan de hand van je chassisnummer deze info achterhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden