Ga naar inhoud

pdx111

Members
  • Aantal items

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over pdx111

  • Verjaardag 03-06-1972

Profile Information

  • Plaats
    Roermond

pdx111's Achievements

0

Community reputatie

  1. Niet gemerkt aangezien het kennelijk pas kort geleden gebeurt is. Het is wel een vreselijke hoop onderdelen die je eraf moet halen om die kop los te maken. Sjonge jonge. Groet Paul
  2. Hallo Jos, In feite is de 'klepsteel' stuk, waardoor de veer niet meer op zijn plek blijft. Enig idee wat ze kosten?? Ik zou ze zelf ook alle 4 nu meteen willen vervangen. En testen, waar kan ik dat laten doen?? Afstellen? Waar zijn die afstellgegevens te vinden?? En met die afdichtingen, bedoel je dat er nog afdichtingen zitten rond die verstuivers waar ik op moet letten behalve alle pakkingen en o ringen die toch al in een koppakking set zitten?? 1 antwoord en ik heb 4 nieuwe vragen, bedankt voor je moeite Groet Paul
  3. Hallo, Iemand een idee wat zon pompverstuiver unit van Bosch moet kosten?? De motor liep eigenlijk prima. Maar er werd druk opgebouwd in het koelsysteem. Daardoor verloor ik voortdurend koelwater uit de overloop van het koelwaterreservoir. Met een 'snuffelaar'vastgesteld dat er zich CO2 in het koelwater bevond. Diagnose : koppakking lek of kop gescheurd. Toen dus die kop eraf gaan halen en tot mijn verbazing bleek 1 van de pomverstuivers stuk. Het binnenwerk was gebroken, waardoor de veer veel te hoog kwam en de tuimelaar geraakt werd door de veerschotel. Het kan nog niet lang geleden gebeurd zijn want het was nog maar een beperkte schade. Ik kan me zo voor stellen dat die veer uiteindelijk in stukken gaat en dan onderdelen door de kop rondslingeren met een veel grotere schade als gevolg. Het enige dat me opviel is dat ik de laatste tankbeurt een veel groter diesel verbruik waarnam. 25% meer bij dezelfde rijstijl. Heeft iemand eerder meegemaakt dat zo'n pompverstuiver de brui eraan gaf, dus echt een breuk in het binnenwerk? De koppakking bleek in ieder geval lek, dat was duidelijk zichtbaar. In de olie was dit overigens niet zichtbaar. En de motor liep niet warm. En dan wat moet zo'n pompverstuiver eigenlijk kosten?? Is het verstandig om ze allemaal te vervangen?? Alvast bedankt voor jullie tips. Met vriendelijke groet, Paul Dexters
  4. pdx111

    Olieverbruik

    Hey mannen, hoe weet ik nou of ik een pd of een vp heb?? Toen ik hem kocht gaf de garage aan dat ie 'al de motor van de 3BG', had. Auto is uit december 2000. Maar model 3B > 1.9 TDI Moet ik nou longlife olie gebruiken of niet?? om gek van te worden. Bij 3 garages krijg ik 3 verschillende antwoorden. Prutsers, ik sta daar gewoon met mijn papieren en antwoorden lijken nergens naar. Tot nog toe gewoon minerale olie. ik kan shell volsyntheet 5 w30 krijgen voor een goede prijs. Roep maar eens Groet Paul
  5. lachen, 'overdekt voortbewegen' WHAHAHAHAHAHAHA. Ik heb overigens in een lupo gereden (tdi). Verrekte vlot ding. Snel rijden doe ik op de motor. (zie foto / nummer 12) De auto is voor mij echt een gebruiksvoorwerp, maar dan toch liefst een passat. kan nog steeds genieten van vorm en rijeigenschappen ook al heeft ie 260 dkm gelopen. Ik heb nog een vraag over de te gebruiken olie, maar ik zal eerst eens in het forum rondneuzen. Bedankt voor de antwoorden Groet Paul
  6. Hallo, Interessant onderwerp. Ik heb 3 volkswagens TDI hiervoor gereden. De VW Golf 4 TDI 90 pk was de zuinigste. 5,2 op 100 was redelijk normaal en ik reed redelijk normaal. De vorige Passat een 2000 TDI 110 pk geloof ik ca 5,8 op 100. De huidige een TDI 115 pk uit 2000 (die kennelijk een aangepaste motor heeft, volgens de garage die van de 3BG, maar ik heb het me toen laten vertellen) Verbruikt 6,2 op 100 gemiddeld. maar soms haal ik toch 1 op 18 > 50 liter 900 km. Dus ongeveer 1 op 16. ik moet zeggen dat de verschillen me toch verbazen. Ik rij wel veel korte stukken en de motor komt zelden boven de 3000 t/pm. Ik heb nog nooit harder dan 150 km p/u gereden. Kan rustig rijden de motor meer vervuilen??? Met name als ie koud is rijd ik absoluut 10 km lang zeer rustig. Schakelen voor 2300 t/pm en rustig optrekken. Pas als ie warm is iets vlotter tot normaal. verder laat ik de motor altijd minimaal een minuut stationair draaien voor ik wegrij. Het olieverbruik is zeer minimaal. 2 a 3 deciliter op 10000 km als ik het moet schatten. Wat voor invloed heeft motorvervuiling dan?? Kan het verholpen worden?? Of andere ideeen om zuiniger te rijden?? Groet Paul
  7. Ja ik ben bang dat je gelijk hebt. De overheid is een onbetrouwbare partner. Ik heb begrepen dat ze auto's zonder roetfilter straks zwaarder gaan belasten. Vandaar de aantekening op kenteken. Je kunt er zelfs steekproef op krijgen begrijp ik. Er zit een appart plaatje op gelast met een nummer en dat is weer bij RDW gemeld. Anderzijds denk ik dus voordeel te halen uit het niet zwaarder belast worden en uit een hogere inruilwaarde omdat het kreng erop zit. Tja en liever nu gratis en straks betalen. Maar hopen dat ie niet over 40000 km in puin draait, want dan ben je dus ver van huis. Ik ben namelijk uiterst tevreden over de auto. En eigenlijk over iedere volkswagen die ik gekocht heb tot nog toe. Groet Paul
  8. Ik laat hem zitten en ga eens zien wat er gebeurd. Ben benieuwd. Groet Paul
  9. Maak me gek. Ik heb dat ding voor niks met die overheidssubsidie. Mijn auto is overigens niet getuned. Ik rij helemaal standaard. Maar zeg niet dat mijn auto daardoor stuk kan gaan. Er is me verzkerd dat het geen invloed heeft. En ik heb wel gehoord dat ie na 60 tot 80 dkm vervangen moet worden maar dan zullen ze wel iets goedkoper zijn denk ik. (hoop ik) Ik zal in ieder geval letten op eigenaardigheden in het rijgedrag. Groet Paul
  10. ok daar zal ik naar gaan kijken. Versnellingsbaksteunen die afbreken?? Sjonge jonge auto's zijn apparte apparaten Ik vind het ook erg vreemd dat ie na zo'n korte tijd alweer tikt en klikt bij wegrijden. Lijkt wel of het nooit weg geweest is en hij doet het ook niet altijd. Meestal als je iets forser optrekt om snel een weg op te draaien. Ik rij er overigens behoorlijk voorzichtig mee. Bedankt!! Ik kom erop terug. Groet Paul
  11. Nee hij is absoluut totaal standaard. Vind het ook raar. Groet Paul
  12. Hey Andy, Begrijp mij niet verkeerd. Ik denk dat er heel goede monteurs bij vakgarage's werken. Punt is echter vaak dat de werkdruk merkbaar hoog is en dat ik dan gewoon zie dat er gehaast en slordig of onnauwkeurig gewerkt wordt. De beste monteur werkt dan slecht. Ik moet wel ruim 60 E ex btw afrekenen bij een vakgarage en de garantie is ook vaak ver te zoeken. De kwaliteit van sommige klussen komt pas naar voren als hetzelfde onderdeel na enige tijd weer vervangen moet worden en je de resultaten ziet van slecht passen gereedschap, afgebroken onderdelen of je merkt dat gewoon schroeven en bouten ontbreken of los zitten. Soms weet ik gewoon zeker dat diezelfde monteur in eigen tijd als ie er wat langer over kan doen, wel perfect werk levert. Zelf sleutel ik al ruim 15 jaar aan motorfietsen. Heb ik met een beduimeld handboek moeten leren en ik doe over iedere klus lang , maar het werk is dan ook af in alle opzichten. Auto's zijn voor mij echter groot, lomp en ik kan nergens bij en sjezus wat een hoop onderdelen. LOL Nogmaals bedankt voor je reactie, wellicht weet jij ook een antwoord op mijn homokineet vraag. Groet Paul
  13. Hallo, Ik heb beide laten vervangen. Bij 220.000 km de linker. Op aanraden van een garage. Na 10.000 km wederom tikken. Opnieuw de linker vervangen. Na 5000 km wedrom tikken bij optrekken in een bocht. We hebben toen de 'bijna nieuwe' van links aan de rechterkant gemonteerd. Nu, na weer 5000 km, wederom het typische klikken / metalig tikken bij wegrijden. Overigens is toen de remschijf / wiel niet correct gemonteerd en begon de auto te trillen bij afremmen. Gezien het geweld dat er gebruikt werd bij het demonteren vond ik dat niet raar. Kennelijk zijn er nogal wat erg vastzittende delen aan die voorkant. De vastzittende bout leek een soort taps toelopende bevestigingsbout van de (ik denk) stang die zorgt dat het wiel kan draaien of de draagarm. Erg gecharmeerd was ik niet van de aanpak van die 'vakgarage'. Op het aanligvlak van de remschijf is rommel terechtgekomen waardoor de remschijf niet meer recht liep en het trillen in het stuur werd veroorzaakt. Terug naar het probleem. De auto klikt weer bij wegrijden. De diagnose is natuurlijk direct weer de homokineet. Toch denk ik dat ik dit keer wel even zeker wil weten dat het opgelost is als die delen vervangen worden, aangezien ze er pas zo kort opzitten. Mijn vraag : kan het naast de homokineet nog iets anders zijn? Of zouden ook de aandrijfassen het klikken kunnen veroorzaken. Ik heb daar een aantal forse 'naaldlagers' op zien zitten. Ik kan me zo voorstellen dat ook die versleten kunnen zijn en dat het dan geen zin heeft om steeds nieuwe homokineten te monteren. Tips zijn welkom. Groet Paul
  14. Ik heb de prijs opgevraagd. Voor mijn type 93,- ex btw. Ik heb de garage aangeboden om 50% te betalen. Aangezien ik toch het gevoel had goed en correct te zijn behandeld, zijn we toch uitgekomen op 75,-E zonder bon. Ik heb overigens weinig vertrouwen in garages en probeer de meeste dingen zelf te doen met hulp van een bijklussende monteur. Als er een reparatie gedaan wordt door een garage, dan sta ik er bij. mag dat niet, dan gaat de auto niet naar die garage. Mijn conclusie door de jaren heen is dat een goede 'beunhaas', die beschikt over voldoende kennis en de juiste gereedschappen, veel beter werkt en stukken goedkoper is dan de gemiddelde garage. Overigens heb ik nog een vraag over de aandrijfassen van de passat, maar die zal ik in een nieuw topic plaatsen. Nogmaals bedankt voor je reactie. Groet Paul
  15. Hallo, Ten eerste verbaas ik mij over de deskundigheid en de kennis op dit forum en heb me dan ook ingeschreven. Ten tweede wil ik een vraag stellen. Ik heb een aantal topics gelezen die verwezen naar mijn onderwerp. Maandag ben ik naar de garage geweest om een roetfilter te laten monteren op mijn TDI 115 pk uit 2000. 253000 km. De auto (net zoals iedere VW die ik hiervoor gehad heb) heeft nog nooit een storing gehad. Nadat ik na het plaatsen van de filter wegreed begon de auto met tussenpozen fors in te houden. Om het filter te plaatsen hebben we geen stekkers losgemaakt, maar wel de luchtfilterbak losgemaakt. De deksel met stekkers en LMM zijn niet uitelkaar geweest. De garage gaf aan wel een foutmelding te hebben, maar een incidentele die niet gespecificeerd was. Toch heeft de monteur na een preofrit de LMM vervangen. De storing was weg. Natuurlijk kreeg ik een rekening van 150E. Mijn vraag is of deze LMM's inderdaad zo gevoelig zijn dat ze door een simpele reparatie 'spontaan' stuk kunnen gaan en of ze inderdaad zo duur zijn. Bedankt voor iedere reactie. Groet Paul
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden