Ga naar inhoud
  • 0

Airco blaast geen koude lucht


Driver

Vraag

De auto is pas in mijn bezit; onderhoud aan de airco is bij mijn weten de afgelopen 4 jaar niet gedaan. De airco heb ik laten vullen bij een banden/vulstation. Bij het aansluiten van de airco bleek er te weinig druk te zijn. Wel vonden ze het vreemd dat de druk niet ‘even zakte’ en vermoed werd dat ‘de compressor geen stroom kreeg’ . Toch de airco opnieuw laten vullen. De druk was goed, het systeem niet lek, de buitentemperatuur weergave op het dashboard klopte, alleen nog steeds geen warme lucht. Het advies om langs een garage te gaan.

 

Voordat ik, weer, kosten maak vraag ik mij af wat de oorzaak kan zijn en of ik zelf iets kan doen.

Direct een nieuwe (gebruikte)compressor laten monteren en dan weer afvullen vind ik nog wat voorbarig.

 

Kan ik zelf een diagnose stellen, is het wellicht een zekering, klep of toch wat anders.

De zekeringkasten links en rechts van het dashboard heb ik bekeken. Hier zag ik geen aanduiding/nummering welke zekering waarvoor is. Op het eerste gezicht zijn ze allemaal nog goed.

 

Ergens las ik over naar de poelie van de pomp kijken bij ingeschakelde airco en draaiende motor. Hierbij zou de middelste bout mee moeten draaien. Is dit een manier om te zien of de pomp stuk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Momenteel hetzelfde probleem, aan de linkerkant van de auto. Blaast alleen koude lucht en heb deze uitgelezen. Bij mij kwam eruit dat een regelklep vervangen moet worden en de V71 stelmotor. 

Uitlezen is dus het beste wat je kunt doen en handel vanuit daar weer verder.... #VCDS #VagCom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je zou kunnen kijken naar de compressor. Daar zit in het midden een bout in. Deze wil nog wel is los lopen waar door de airco ook niet meer werkt. Als da zo is zou je kunnen proberen de bout vast te zetten. Maar let op die breken nog al snel.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden