Ga naar inhoud
  • 0

Nog een lekkage. Help!


rvandenb

Vraag

Tjsa het is weer eens raak. Nu bij mij en op een toch wel vreemde plek. In de kofferbak ruimte helemaal rechts achter in het hoekje. Daar waar ook een 12 volt aansluiting zit licht een flinke plas water. Gisteren droog gedept. Vandaag een nieuwe plas water.  :sad:

 

Mijn eerste gedachte was de wielkuip. Deze schoongeborsteld en nagekeken op mankementen maar de wielkuip is onbeschadigd en is correct gemonteerd. Dat kan het dus niet zijn..

 

M'n Passat is er een uit 2003, Er zal wel ergens iets niet helemaal lekker sluiten. Maar ja, wat dan eh? Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

 

 

Zie foto

 

Lekkage

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Het lek is boven..!!

 

Afgelopen zondag de achterbumper gedemonteerd. En mijn vermoeden werd bevestigd. Het plaatsen van een aftermarket parkeersensoren door de vorige eigenaar is de boosdoener. Voor het doorvoeren van de bedrading is gebruik gemaakt van een gat in de carrosserie dat normaliter dicht zit met een de kunststof/hardrubber dop. Deze afdichting is bij de montage niet (goed) teruggeplaatst zodat regenwater de bagageruimte binnen kon komen.

 

Lekkage achter De bumper

 
Ik was vergeten een foto te maken. Heb er eentje van de achterkant van een Skoda Superb.
 
Verder 2 defecte parkeersensoren ook gelijk maar vervangen..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi RvandenB!

 

Ikzelf heb ook een Volkswagen Passat V5 highline sedan. Ik zit met hetzelfde probleem als op jouw foto, alleen ik heb de plas water aan de andere kant van de kofferbak.

 

Hier zit geen 12v aansluiting, ik denk dus dat we dat kunnen wegvinken.

De rubbers aan de onderkant van de auto heb ik eruit gehaald, schoongemaakt, deze zagen er nog perfect uit, dus ik denk ook niet dat het daar aan ligt.

 

De kofferbak afdichtrubber ziet er bij mij perfect uit, dit is het dus ook niet.

 

Mijn beunmonteur geeft aan dat het waarschijnlijk de antenne is, of anders inderdaad de achterlichtmodule.

 

Aangezien mijn dak bekleding er nog super mooi uitziet, lijkt het mij de achterlicht module te zijn.

Ik ga ook binnenkort deze eruit halen, en kijken of het hier weg komt of niet. Ter zijner tijd kom ik in de lucht en laat ik je het weten! Ik hoop dat dat het is, ik hoor inderdaad dat dit een veelvoorkomend probleem is met de passat sedan van deze serie. Wel een verdomd mooie auto! Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Leuk weer een nieuwe lid op dit forum er bij!

 

Zoals BARRY_TDI vaak zegt: Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd. Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

 

Over de lekkage. Het is een kwestie van dingen afstrepen. Mocht je de achterverlichting er afhalen dan kun je de afdichtpakking van de achterlichten controleren. Die kan uitgedroogd of beschadigd zijn door eerdere reparaties. Je kunt verder overwegen om ook de achterbumper te demonteren en te kijken of het probleem daar zit zoals bij mij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden