Ga naar inhoud

Adressen voor aftermarket Xenon in leaseauto


VWilbrand

Aanbevolen berichten

Hey allen,

 

Zo, een maandje niet hier geweest en alweer dik 6000 berichten verder. Wat typen jullie wat af met zijn allen :wink:

 

Maar goed, ik ga het zoveelste xenon topic maar eens openen. Dit keer alleen een vraag over adressen waar ik xenon in kan laten bouwen in mijn leaseauto. Ik heb vandaag gebeld met gasten van www.xenonexpert.nl Die kunnen een setje voor mij erin zetten. Kost alleen wel 730 euries. Wat heb ik daar dan voor:

 

- Ultravision Xenon met Philips onderdelen

- Storings apparaten zodat mijn boordcomputer niet over de zeik gaat

- Lampen van 5000K omdat er volgens hun anders gezeik komt bij de APK over drie jaar (is mijn auto waarschijnlijk alweer weg)

- 2 jaar garantie

 

Het klonk allemaal wel goed maar ik twijfel wel wat over de prijs. Ik vind 730 euro nogal aan de prijs als ik het met andere aftermarket setjes vergelijk.

 

Kortom, wie weet er nog adressen voor het achteraf in laten bouwen van xenon in een leaseauto zodat ik kan vergelijken? Wie heeft er een leaseauto en heeft xenon achteraf in laten bouwen?

 

Auto is een passat 3C uit april 2007 met hoogte verstelbare koplampen en zonder koplampsproeiers. Ik dacht dat de leasemaatschappij over dat laatste zou gaan zeuren omdat dat verplicht is sinds 1 januari 2007 maar ze hebben het er niet over gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik van die gast van Xenonexpert begreep is het tot 6000K veilig en daarboven kan je gezeik krijgen. Nou ja, APK duurt nog drie jaar dus daar maak ik me nu nog geen zorgen om. Wat ik al zei, tegen die tijd is hij toch alweer weg want ik rij met gemakt 60000km per jaar.

 

@Alain.....thnx voor de tip. Ik zal ze eens bellen :)

 

Ben wel benieuwd wat de leasemaatschappij gaat zeggen over koplampsproeiers want officieel mag ik het niet plaatsen zonder. Of zouden ze dat niet weten :P Vast wel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jeteka - Ik mag toch wel hopen dat een leasemaatschappij op de hoogte is van een dergelijke regeling. Maar goed, ik vraag er wel naar als ze er zelf niet over beginnen al is het maar om mezelf in te dekken ;)

 

@Vdub - Helemaal mee eens. Wat mij betreft kan hij er zo in. Nu alleen nog adresjes waar je met een leaseauto terecht kan voor de inbouw. Daar begon het topic uiteindelijk mee.

 

Iemand nog meer adressen voor inbouw xenon? Ik heb er al een aantal gevonden maar twijfel over de kwaliteit van de setjes. Ik krijg bij setjes van 200 euries en lager toch een beetje een naar gevoel. Maar misschien is dat wel onterecht :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt wel goed. Ik moet alleen nog even wat bedrijfjes bellen. Dus mensen die goeie ervaringen hebben met bepaalde xenon inbouw bedrijven. Laat je nog even horen 8)

 

Misschien dat de VW dealer zaken doet met bepaalde bedrijven. Die bel ik morgen ook nog ff denk ik. Je weet maar nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht het niet lukken via de leasemaatschappij dan neem ik je hulp graag aan Vdub ;) Ik probeer het eerst wel via de officiele weg. Hoef ik het ook niet zelf te betalen...hehehe. Ja, per maand maar goed dat voel je niet zo als in één keer een uitgave. Aan de andere kant, die setjes zijn ook maar rond de 200 euro.

 

Goed, mocht het nodig zijn dan hoor je het wel :) Ik laat nog wel ff weten wat het word. Weet jij misschien nog een adresje voor de aanschaf van xenon!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht het niet lukken via de leasemaatschappij dan neem ik je hulp graag aan Vdub ;) Ik probeer het eerst wel via de officiele weg. Hoef ik het ook niet zelf te betalen...hehehe. Ja, per maand maar goed dat voel je niet zo als in één keer een uitgave. Aan de andere kant, die setjes zijn ook maar rond de 200 euro.

 

Goed, mocht het nodig zijn dan hoor je het wel :) Ik laat nog wel ff weten wat het word. Weet jij misschien nog een adresje voor de aanschaf van xenon!?

 

En al iets van de leasemaatschappij gehoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niets melden aan de leasemaatschappij. Geloof nooit dat ze formeel toestemming gaan geven voor een aftermarket setje. Je blijft dus zelf verantwoordelijk.

Gewoon een setje van rond d :D e 200 euro halen en erin zetten.

Ik rij er al een tijdje mee in m'n 3C (lease) auto.

Komt bij Tunex vandaan en werkt nog steeds...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zo dat auto's die op datum afgifte eerste kenteken na 01-01-2006 alleen maar verplicht zijn een automatische hoogteregeling en koplamsproeiers te voeren. Op auto's van voor die datum mag je gewoon xenon opzetten en hoeft het andere niet.

Dat word straks ook de APK keuringseis!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zo dat auto's die op datum afgifte eerste kenteken na 01-01-2006 alleen maar verplicht zijn een automatische hoogteregeling en koplamsproeiers te voeren. Op auto's van voor die datum mag je gewoon xenon opzetten en hoeft het andere niet.

Dat word straks ook de APK keuringseis!!

 

Correctie: 1-1-2007! :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden