Ga naar inhoud
  • 0

ABT tuning 1.4 TSI


Tedje

Vraag

Zoals ik al eerder schreef zit op mijn (2e hands aangeschafte) passat af fabriek/dealer een tuningsmodule van ABT, dat reed in eerste instantie prima maar het begon met af en toe een EPC-lampje dat ging branden maar dat kon ook een paar dagen wegblijven, een paar dagen later kwam daar ook het motorstoringslampje bij, dit ging ook wel eens afzonderlijk aan zonder dat het EPC-lampje brandde.

Omdat onze zaak naast een autogarage zit heb ik hem daar laten uitlezen en in eerste instantie werd en gedacht aan een vervuild gasklephuis, dit is schoongemaakt en de storing bleef een paar dagen weg.

Toch na een paar dagen weer de foutmelding en de bijbehorende lampjes (en slakkengang).

Weer uitgelezen en deze keer was het het gaspedaal kapot, inmiddels sloeg de auto ook voor het stoplicht af en kreeg ik hem slecht gestart.

Na 3 dagen bij de garage gestaan te hebben was men er wel uit, het lag aan de tuning!

De module en kabels waren gedemonteerd en de auto was storingsvrij, het gaspedaal was overigens echt kapot dus dat is terecht vervangen.

Gisteren even de auto kunnen rijden en idd geen lampjes (dat is op zich al heel prettig) je mist wel het extra vermogen maar ja, dat zit er nu even niet in.

Mijn vraag is of er meer gelijke ervaringen met de tuning van ABT zijn en of hier een oplossing voor is, het is tenslotte een duur systeem dat na 5 jaar toch niet kapot zou mogen gaan (op de site van ABT pretendeert men dat het een duurzaam systeem is). 

Op dit forum zie ik ook diverse verhalen van leden die de motor hebben laten chippen ipv een box erop, vraag me af of dat voor deze auto nog kan? hij heeft 160000 weg en weet niet of dit een probleem voor deze motor is?

Ik ben benieuwd wie er iets weet!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat klinkt precies hetzelfde als ik heb gehad.

Ik ben twee jaar aan het zoeken geweest en uiteindelijk is er een volledig nieuwe computer ingegaan en de abt module eruit gegaan en nu een jaar later nogsteeds geen melding.

Erg slecht dat dus blijkbaar een abt module voor dit soort problemen kan zorgen.

Bij mij was er ook dusdanige schade dat de computer van de auto vervangen moest worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn vorige Passat was een 1.4 TSI DSG7 bj 2012 en deze was ook voorzien van een ABT-tuningskastje.

Deze heb ik er al snel uit laten halen, omdat de gedachte was dat dit wel eens de oorzaak van het niet zo plezierig rijden van deze Passat zou kunnen zijn.

Bleek niet geheel zo te zijn, maar dat kastje heb ik nooit gemist.

Ik was ook al geen fan van dergelijke kastje, voor mij is er maar 1 goede tuner,  JDEngineering uit Lochem / Vdub .

Ik rijdt nu mijn derde Passat met tuning van JD en geniet er elke dag van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden