Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
lonnebol

Gekraak bij hobbels en drempels achter

Vraag

Heren,

Eigenlijk al zolang ik de auto heb hoor ik achter bij hobbels en drempels meerdere "klonks". De schokdempers zijn gloedje nieuw, dus lijkt mij sterk dat het daar aan ligt.

Nu vraag ik mij af wat het kan zijn. De draagarmrubbers, veerpootlager, veer. Echt geen idee. De draagarmrubbers zien er niet super uit, maar ik kan niet echt direct zeggen, ja, dat is het. Een set nieuwe draagarmen incl. bouten en moeren kost nog geen €200, dus dat wil ik er wel aan uitgeven, maar zou zonde zijn als dat dadelijk niet het euvel is.

Iemand een idee hoe ik dit kan controleren of dat dit een bekend probleem is? Bedankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Gast Fappie

Bij mij waren de rubbers draagarmen achter versleten, zelfs uitlijnen was niet meer mogelijk. Na vervangen van de armen ( waar ook je achterveren in rusten) geen gekraak en geklonk meer

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Waarschijnlijk wat Ronald zegt. Heb ook eens zitten zoeken naar een "tok" geluidje rechts achter en bleek een soort van klein overloop slangetje te zijn wat ts de wielkast bekleding en de carrosserie net ruimte genoeg had om bij optrekken en remmen net dat geluid te maken wat mij irriteerde. Deze vast gezet met een trekbandje tegen de bekleding en weg wat ie de "tok". Dat kan je ook bekijken om uit te sluiten dat het daarvan komt.

@@lonnebol

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Bij mij waren de rubbers draagarmen achter versleten, zelfs uitlijnen was niet meer mogelijk. Na vervangen van de armen ( waar ook je achterveren in rusten) geen gekraak en geklonk meer

Dan denk ik dat ik die set maar ga bestellen met alle draagarmen en bouten. Alles nieuw.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Hoi Flappie ... Nee Ronald ..hahahha  Leuk je via deze weg weer tegen te komen .. Heb je mijn vraag gelezen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dan denk ik dat ik die set maar ga bestellen met alle draagarmen en bouten. Alles nieuw.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Waar ga je die set bestellen, ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden