Het eerste echte probleem dient zich aan (naast zelf opgeloste waterlekkage bij accu en deuren dankzij het forum):
Mijn Passat 3BG 1.6 (ALZ) uit 2002 (118.000km) is bij de garage geweest voor een beurtje, distributieriem en APK. De eerste twee zijn vanzelfsprekend geen probleem echter komt hij niet door de APK.
Het blijkt dat de CO waarde bij stationair toerental te hoog is.
Motormanagement lampje brand maar dit is dus uitgelezen met de beurt. Aangezien de garagehouder geen tijd meer had om het probleem nader te onderzoeken moet de auto 30 augustus terug om het probleem op te lossen voordat de APK 8 september verloopt. Auto staat nu dus thuis
Garagehouder moet echt vanaf niks starten, hij heeft geen idee (luchtproblematiek noemt hij het). Dit baart mij een beetje zorgen (vooral qua euros)
De auto start bij koude start wel maar draait dan stationair met een schommelend toerental (tot bijna afslaan aan toe). Een beetje gas geven (ca 2000rpm) zorgt ervoor dat het toerental wat meer stabiel wordt zodat normaal weggereden kan worden echter moet dit wegrijden dan echt op 1500-2000rpm omdat hij anders afslaat. Na het wegrijden lijkt het net of er bij 50km/h een soort 'reset' is (trilling van een halve seconde). Die trilling (klinkt wazig I know) zit er al in zolang ik de auto heb. Het rijden is verder geen probleem en ook de warme start is verder goed.
Auto (in bezit sinds november 2011) heeft altijd keurig zijn onderhoud gehad. Naast standaard slijtagedelen zijn vervangen (ahv facturen):
18-12-2014; 88762km: foutcode P1423 secundaire lucht inblaas systeem storing: slang voor luchtpomp
12-05-2015; 94542km: bougies
01-09-2016; 108309km: luchtmassameter
Ik hoop hier meer antwoorden te vinden en het wellicht zonder de garage op te lossen met behulp van jullie expertise
Vraag
jvdwal30
Het eerste echte probleem dient zich aan (naast zelf opgeloste waterlekkage bij accu en deuren dankzij het forum):
Mijn Passat 3BG 1.6 (ALZ) uit 2002 (118.000km) is bij de garage geweest voor een beurtje, distributieriem en APK. De eerste twee zijn vanzelfsprekend geen probleem echter komt hij niet door de APK.
Het blijkt dat de CO waarde bij stationair toerental te hoog is.
Motormanagement lampje brand maar dit is dus uitgelezen met de beurt. Aangezien de garagehouder geen tijd meer had om het probleem nader te onderzoeken moet de auto 30 augustus terug om het probleem op te lossen voordat de APK 8 september verloopt. Auto staat nu dus thuis
Garagehouder moet echt vanaf niks starten, hij heeft geen idee (luchtproblematiek noemt hij het). Dit baart mij een beetje zorgen (vooral qua euros)
De auto start bij koude start wel maar draait dan stationair met een schommelend toerental (tot bijna afslaan aan toe). Een beetje gas geven (ca 2000rpm) zorgt ervoor dat het toerental wat meer stabiel wordt zodat normaal weggereden kan worden echter moet dit wegrijden dan echt op 1500-2000rpm omdat hij anders afslaat. Na het wegrijden lijkt het net of er bij 50km/h een soort 'reset' is (trilling van een halve seconde). Die trilling (klinkt wazig I know) zit er al in zolang ik de auto heb. Het rijden is verder geen probleem en ook de warme start is verder goed.
Auto (in bezit sinds november 2011) heeft altijd keurig zijn onderhoud gehad. Naast standaard slijtagedelen zijn vervangen (ahv facturen):
Ik hoop hier meer antwoorden te vinden en het wellicht zonder de garage op te lossen met behulp van jullie expertise
Groet,
Jan
aangepast door jvdwal30Link naar reactie
Delen op andere sites
7 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten