Ga naar inhoud

jvdwal30

Members
  • Aantal items

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over jvdwal30

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Bruchem
  • Naam
    Jan

jvdwal30's Achievements

2

Community reputatie

  1. Zo, de auto is weer terug. Een dikke beurt; oa distributie incl waterpomp, flexibel stuk in de uitlaat, polijsten koplampen, airco, stabilisatorstangen l+r én APK en wat denk je: 'de storing was niet meer aanwezig terwijl we aan het meten waren. Het vermoeden is dat het richting de EGR klep gaat. Maar voor nu konden we niets doen dan alleen afmelden'.
  2. Dit zijn antwoorden Hier kan ik mee aan de gang. (zijn optie vwb de EGR wordt niet genoemd?) ik hou jullie op de hoogte
  3. Dit krijg ik door van mijn garage (uit zijn hoofd, hij is op vakantie): P0420 geeft aan verkeerde luchtstroom wat te maken kan hebben met een luchtlek, lekkage slang, slecht werkende luchtpomp of EGR werking en nog meer mogelijkheden. Co is stationair rond de 3 % en soms oplopend naar hoger 9% of lager. Lambdawaarde maakt dan niets uit. Op toeren gaat het niet lager dan 1 en loopt ook op en dan weer omlaag, zo ook de lambda waarde en die moet op toeren ook goed zijn. De gegevens zijn niet stabiel.
  4. Het eerste echte probleem dient zich aan (naast zelf opgeloste waterlekkage bij accu en deuren dankzij het forum): Mijn Passat 3BG 1.6 (ALZ) uit 2002 (118.000km) is bij de garage geweest voor een beurtje, distributieriem en APK. De eerste twee zijn vanzelfsprekend geen probleem echter komt hij niet door de APK. Het blijkt dat de CO waarde bij stationair toerental te hoog is. Motormanagement lampje brand maar dit is dus uitgelezen met de beurt. Aangezien de garagehouder geen tijd meer had om het probleem nader te onderzoeken moet de auto 30 augustus terug om het probleem op te lossen voordat de APK 8 september verloopt. Auto staat nu dus thuis Garagehouder moet echt vanaf niks starten, hij heeft geen idee (luchtproblematiek noemt hij het). Dit baart mij een beetje zorgen (vooral qua euros) De auto start bij koude start wel maar draait dan stationair met een schommelend toerental (tot bijna afslaan aan toe). Een beetje gas geven (ca 2000rpm) zorgt ervoor dat het toerental wat meer stabiel wordt zodat normaal weggereden kan worden echter moet dit wegrijden dan echt op 1500-2000rpm omdat hij anders afslaat. Na het wegrijden lijkt het net of er bij 50km/h een soort 'reset' is (trilling van een halve seconde). Die trilling (klinkt wazig I know) zit er al in zolang ik de auto heb. Het rijden is verder geen probleem en ook de warme start is verder goed. Auto (in bezit sinds november 2011) heeft altijd keurig zijn onderhoud gehad. Naast standaard slijtagedelen zijn vervangen (ahv facturen): 18-12-2014; 88762km: foutcode P1423 secundaire lucht inblaas systeem storing: slang voor luchtpomp 12-05-2015; 94542km: bougies 01-09-2016; 108309km: luchtmassameter Ik hoop hier meer antwoorden te vinden en het wellicht zonder de garage op te lossen met behulp van jullie expertise Groet, Jan
  5. Goedemiddag, Ik heb hetzelfde probleem. Gisteren heb ik het dashboardkastje verwijderd en ook de zwarte buis gespot. Bij het loshalen van de bekleding het ik aardig wat vocht geconstateerd.. Gerrit P noemt: "kon ik het stukje pijp dat naar de carrosserie loopt erraf halen d.m.v. een zwarte plastic schroef".. Waar zit die schroef? Alvast bedankt! (de deurpanalen zijn ook nog aan de beurt... )
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden