Ga naar inhoud
  • 0

Uitval Turbo


Passerati2007

Vraag

Hallo, ik ben René en op vakantie in Kroatie met gezin en de Passat variant 2.0 TDI 170 pk met DSG uit 2007. Vorige week zondag reden wij in Duitsland met caravan richting Ulm toen een spiriaalvormig lampje begon te branden en de turbo uitviel. ADAC heeft systeem uitgelezen, kon niets bijzonderd ontdekken, systeem gereset en we konden weer verder. Na 25 minuten weer hetzelfde probleem. Camping opgezocht en auto volgende dag naar een VW dealer gebracht. Conclusie: turbo moest vervangen worden, reinigen kon niet vanwege garantie die ze willen geven. € 1900 betaald voor vervanging van de turbo. In een rustig tempo doorgereden en op de snelweg in Slovenië, naar nog geen 300 km te hebben gereden donderdag weer hetzelde probleem, spiriaal licht op, turbo valt uit. ANWB gebeld, gaven advies dat we er de resterende 150km naar camping mee moesten kunnen halen. Weer verder gereden, na 30 km weer uitval turbo, nog een poging gedaan na een pauze op een parkerrplaats. Turbo viel na 3 km al uit en nu begon naast het spiraallampje ook het motorsymbool oranje te branden. We zijn afgesleept door een garage en deze garage heeft vervolgens een onderzoek uitgevoerd en een testrit gemaakt door heuvelachtig terrein, niks gevonden: "auto is good". Gisteren de auto opgehaald en 120 km gereden zonder caravan en zonder problemen. Het probleem is dus niet verholpen en we moeten nog terug.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Waarom ben je niet omgedraaid en terug gereden naar de garage?

Het zou dan misschien de n75 klep kunnen zijn.

7b07a85011ccafd3ab8026ba17fd42f8.jpg

 

Ik weet niet of ze dat getest hebben.

Of de turbo is gewoon niet goed, en dan bedoel ik de afstelling van de drukdoos.

 

Dit is te laten controleren.

b1350db2df17f4a5ba7f737388ce3ab7.jpg

aangepast door wallyxr7
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat lijkt mij geen verband met elkaar te hebben.

Daarvan gaat de auto niet in de noodloop.

Heb je de garage nog gebeld nadien? Zij zouden het eigenlijk moeten oplossen voor je.

Je betaald niet voor niets bijna 2ruggen voor een turbo reparatie, wat ik trouwens er duur vind, maar in zo'n situatie snap ik wel dat je dat betaald, je wil ook verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We hebben de garage in Duitsland gebeld, die blijven erbij dat de turbo kappot was en dat het probleem dat wij nu hebben een andere oorzaak heeft. Wij ervaren het zelde probleem als voor de vervanging van de turbo. De auto rijdt ook niet beter, hij reed primaIk heb het idee dat ze niet de juiste oorzaak hebben gevonden en de vervanging van de turbo niet nodig was. Daar gaan we nog achteraan. Het is inderdaad erg veel geld. Maar om op je 2e vakantie dag te besluiten niet verder te gaan of terug te gaan zagen we ook niet zitten.

 

Kun je overigens doorrijden als de storing zich voordoet en de turbo uitvalt? Of treedt er dan een kettingreactie aan storingen op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is moeilijk om daar een antwoord op te geven, je weet niet precies wat het probleem is.

Als het de turbo is, dan kun je gewoon doorrijden.

Alleen als de auto in de noodloop komt mis je wel je vermogen, en dat is vervelend met een caravan er achter, en dat kan in sommige situaties gevaar op leveren.

aangepast door wallyxr7
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik vind het knap waarom mensen altijd zomaar ff 1900 euro aftikken.. als de turbo kapot is kun je 0 meter rijden zonder storing te krijgen...

Dit is eerder iets anders zoals een lekke vacuumslang of kabelbreuk ofzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik vind het knap waarom mensen altijd zomaar ff 1900 euro aftikken.. als de turbo kapot is kun je 0 meter rijden zonder storing te krijgen...

Dit is eerder iets anders zoals een lekke vacuumslang of kabelbreuk ofzo

Helemaal mee eens, kapotte turbo is einde oefening! Denk eerder wat @@Vdub zegt , denk ook dat je gewoon noodloop hebt en het moet zoeken in bv: vacuüm slang, n75 enz.... Die garage heeft hem niet goed uitgelezen???? en doet zoals hier in Nederland bij de VW stealer meteen maar een nieuwe Turbo erin! , terwijl oorzaak meestal iets simpel is. Succes met de afhandeling ????
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden