Ga naar inhoud
  • 0

Datum instellen bij MFD


Wouter1987

Vraag

Hallo,

 

Ik rij nu een kleine maand in de Passat en het valt me elke keer op dat de datum onder de tijd niet op de juiste datum staat.

Ik heb in het instructieboekje gekeken, echter wordt ik daar niet wijs uit. Die zegt dat je dit via het menu moet doen maar ik kan op geen enkele manier het menu oproepen.

 

Mijn vragen:

- Hoe roep ik het MFD menu op?

- Hoe stel ik mijn datum in?

 

Ik heb twee foto's bijgevoegd van het instrumentenpaneel.

IMG_0287.jpg

IMG_0288.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je heb op de ruitenwisser hendel normaal wat knoppen staat. Op de zijkant zit van die hendel zit een dubbele knop waarmee je door het menu kan scrollen. Met de knop onderaan de hendel kan je bevestigen (OK of reset) zie ook boekje 3.1 bediening blz 16.

 

Of je hebt een multi functie stuur erin en dan kan je met de knoppen op het stuur in het menu komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoelang moet je de op of neer knop ingedrukt houden dan? Heb al van alles geprobeerd met alle 3 knoppen maar er gebeurt nog weinig.

Als ik door blijf drukken op bijv de onderste blijf ik in de loop van verbruik, actieradius etc

 

Ik heb trouwens geen knoppen op het stuurwiel.

aangepast door Wouter1987
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus eenmaal op de onderste toets drukken zou voldoende moeten zijn om in het hoofdmenu te komen. Echter kan het wel nog zijn dat zowel comfort menu als licht&zicht menu zijn gedeactiveerd in boordnet en comfort module. Dan krijg je ze uiteraard ook niet te zien.

 

Ook kan je volgens het bedieningsboekje de datum instellen via het navigatie systeem (indien dit nog het origineel systeem Is wat erin zit)

069ddaa9ff966d37d06921bdec4d4c65.jpg44182f00a6ec30fdc4487e4a5ed7743e.jpgdb96bfde97ab22ac3ce5048b340b9bcb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kwam er eerst ook niet in omdat ik mijn deur open had staan..

 

Dus deuren dicht, en niet rijden auto op contact. ff wachten en dan

omhoog of omlaag paar seconden ingedrukt houden zoals hierboven aangegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels helaas nog niet gelukt om in het menu te komen. Heb vanmorgen al even in de coderingen gekeken maar alles staat wel goed ingesteld. Misschien een harde reset met de accupolen tegen elkaar aan maar eens proberen. Heb verder al vanalles geprobeerd. Met zonder gordel. Deur open dicht. Handrem erop en eraf. Het is ook zo wanneer ik een route actief maak komt deze er wel voor. Ik kan dan door een aantal seconde de up of down knop ingedrukt te houden weer naar ritgegevens maar nooit weer terug naar route. Alleen bij weer een nieuwe route verschijnt hij weer in de mfd.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Wouter1987
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Wouter1987

 

Een kleine aanvulling op dit onderwerp, na een keer mijn stuurmodule los gehad te hebben kwam ik dus ook niet meer in de setup functie.

Ik heb dit uiteindelijk weer werkend gekregen door de teller te resetten naar fabriekswaarde en de coding van de stuurmodule opnieuw te submitten.

 

toen de auto afgesloten en weer open contact erop, deuren dicht en hij werkte weer.

 

Misschien dat iemand hier later nog wat aan heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden