Ik heb mij net voorgesteld. En heb sinds kort een Passat v5 tiptronic.
Echter heb ik af en toe een vreemd probleem met de automaatbak.
Als ik de auto start , dat gaat goed. dan gaat direct de balk waar de schakel stand op staat volledig branden.
als ik dan evt de auto in R of D zet geeft dit een behoorlijke schok. ook rijd de auto dan heel moeizaam.
als ik dan de motor stil zet en opnieuw wil starten slaat hij heel moeilijk aan. na uitzetten en nogmaals starten. is het weer gewoon. Motor start meteen en schakel stand is weer gewoon ook rijd de auto weer normaal.
Wel hoor je dan nog heel even dat er lucht in de olie van de bak zit , even erna is dat ook weer weg.
Meestal gebeurd dit s,morgen als het wat kouder is.
Verder rijd de auto goed ook het schakelen werkt goed , wel werkt de plus en min van de tiptronic niet.
er zit geen water onder de mat. de storing code die ik dan krijg zijn.18141 Down Switch F189 P1733 deze is niet te wissen.
En 18228 Pressure Control Valve 2 N216 P1820 deze is ook soms ipv 2 nummer 3. dit is wel te wissen.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of dit ook mee gemaakt ?
Vraag
Alexvw
Hallo. leden.
Ik heb mij net voorgesteld. En heb sinds kort een Passat v5 tiptronic.
Echter heb ik af en toe een vreemd probleem met de automaatbak.
Als ik de auto start , dat gaat goed. dan gaat direct de balk waar de schakel stand op staat volledig branden.
als ik dan evt de auto in R of D zet geeft dit een behoorlijke schok. ook rijd de auto dan heel moeizaam.
als ik dan de motor stil zet en opnieuw wil starten slaat hij heel moeilijk aan. na uitzetten en nogmaals starten. is het weer gewoon. Motor start meteen en schakel stand is weer gewoon ook rijd de auto weer normaal.
Wel hoor je dan nog heel even dat er lucht in de olie van de bak zit , even erna is dat ook weer weg.
Meestal gebeurd dit s,morgen als het wat kouder is.
Verder rijd de auto goed ook het schakelen werkt goed , wel werkt de plus en min van de tiptronic niet.
er zit geen water onder de mat. de storing code die ik dan krijg zijn.18141 Down Switch F189 P1733 deze is niet te wissen.
En 18228 Pressure Control Valve 2 N216 P1820 deze is ook soms ipv 2 nummer 3. dit is wel te wissen.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of dit ook mee gemaakt ?
Groetjes Alex.
Link naar reactie
Delen op andere sites
6 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten