Ga naar inhoud
  • 0

hoe K&N-57i monteren?!


TheDarkRaver

Vraag

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Even een ander snel vraagje...

 

Dat buisje dat voor de luchtmassameter zit in de originele behuizing. Is dit een geluidsristrictie? Zoja, kan deze zonder problemen verwijderd worden?

 

Voor een foto, zie: http://members.home.nl/vwgolffreak/TurboPassi/DSC04343.JPG

 

Overigens, vandaag even een testritje gemaakt met het luchtfilterhuis op een kiertje. De turbo is wel te horen, maar een afblaasgeluid is nauwelijks/niet waar te nemen. Teken dat de diverter valve gaar is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

maar wat zijn die 2 stekkers op de luchtfilter bak?

Want ik heb nu de hele bak eruit luchtfilter aangesloten maar wat moet ik met dat blokje met de 2 stekkers. Ik heb gemerkt als je ze uittrekt met een lopende motor dat ie dan uit valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even een ander snel vraagje...

 

Dat buisje dat voor de luchtmassameter zit in de originele behuizing. Is dit een geluidsristrictie? Zoja, kan deze zonder problemen verwijderd worden?

 

Voor een foto, zie: http://members.home.nl/vwgolffreak/TurboPassi/DSC04343.JPG

 

Overigens, vandaag even een testritje gemaakt met het luchtfilterhuis op een kiertje. De turbo is wel te horen, maar een afblaasgeluid is nauwelijks/niet waar te nemen. Teken dat de diverter valve gaar is?

 

 

oooohhh waren jullie dat ...... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
maar wat zijn die 2 stekkers op de luchtfilter bak?

Want ik heb nu de hele bak eruit luchtfilter aangesloten maar wat moet ik met dat blokje met de 2 stekkers. Ik heb gemerkt als je ze uittrekt met een lopende motor dat ie dan uit valt.

 

Ik denk dat je beter even een foto kan plaatsen met een pijl naar de bedoelde stekkers.

 

Overigens zitten er bij ons diverse stekkers en draden erin... Om gek van te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, in het voorjaar wil ik het ook misschien doen. Ik wil alleen de originele box liever niet verwijderen, aangezien ik al die losse draden niet vind uitzien.

 

Plan is dus om een K&N 57i filter in de box te monteren, en daar dan een koudeluchttoevoer voor maken. Maar dat komt in het voorjaar wel.. Geen zin om in deze kou, onder of voor een (verlaagde) auto te gaan liggen.

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een echte diehard kruipt onder elke weersomstandigheden onder z'n auto.

 

Ik heb een jaar geleden de 57i kit gemonteerd en heb toen gelijk alle vacuum lijnen vervangen. De standaard lijnen waren allen gaar en uitgehard/brokkelig, koop dus niet de vacuum slangen van VW want die zijn bagger, silicone slangen zijn veel beter.

 

Het buisje voor de LMM moet je verwijderen bij de 57i kit, is niet meer nodig. De audi beschrijving komt 100% overeen met die van de passat 1.8t

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat het verwijderen van de trompet niets uitmaakt. Wat trouwens wel wat uitmaakt is het verwijderen van het metalen gaasje, net achter de plastic "flow straightener" in de LMM. Ik heb gemerkt/gemeten dat er net even wat meer luchtmassa/s doorgaat, alle beetjes helpen en het metalen gaasje heeft toch geen enkel nut, het luchtfilter pakt alle grote brokken vuil wel. Niet de plastic flow straightener verwijderen, deze moet blijven om luchtwervelingen te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden