Ga naar inhoud
  • 0

Weinig contact stuur


Hendrik38

Vraag

Sinds ik de nieuwe winterbanden(205/55/16) onder mijn passat 2.0 tdi dsg heb vind ik dat ik in het middengebied tijdens het sturen weinig contact heb met de weg.voelt als erg licht sturen. Dus het stukje 2 cm naar links en naar rechts sturen. Geeft in flauwe bochten af en toe het gevoel dat je wat speling in het stuur hebt. Bij verder doorsturen geen problemen meer met gevoel. Bandendruk is goed en wielbouten zitten vast. Is dit te wijten aan de nieuwe smalle winterbanden? Wie heeft nog een idee?

P.s. banden zijn nieuw, km stand 85000, bouwjaar 2011, electronische stuurbekrachtiging

aangepast door Hendrik38
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien dat je hier wat aan hebt?

 

 

....

2) de achterste draagarmrubbers van de voorophanging vertoonde wat scheurtjes. Ik heb deze vervangen door stijve rubbers, hierdoor zocht de auto al veel minder.

3) Ik had hem al een keer uit laten lijnen, maar had hier toch geen vertrouwen in. Ze waren er maar 5 minuten mee bezig en hebben heel weinig aangepast. Toen ik er bij een zeer lange rit ook nog eens achter kwam dat mijn stuur een tik scheef stond ben ik langs een andere zaak gegaan. Hier hebben ze een uur aan het uitlijnen besteed en dit ook van achter naar voren gedaan (zoals het blijkbaar hoort). De linker achterband stond scheef en onder een behoorlijke hoek op de weg, waardoor hij eigenlijk aan het wringen was.

 

Nu kan ik het stuur loslaten op de snelweg en de auto gaat nergens anders heen dan rechtdoor. Ook stuurt hij strakker, ik denk vooral door de stijve rubbers.

 

Bron:

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/36177-Weggedrag-snelweg

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

aangepast door MarcelTDI170
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden