Ga naar inhoud
  • 0

benzineverbruik?


Cor (3BG)

Vraag

Iets waar ik graag een antwoord op wil: Wanneer ik zonder gas te geven uitrol in de versnelling, dan geeft het mfd 0,0 l/km aan. Echter als ik dit doe met ingetrapte koppeling, verbruikt de motor wel benzine volgens het mfd. :?::?::?: En ook in z'n vrij met niet ontkoppelde motor verbruikt de motor benzine. Kan iemand dit uitleggen, lijkt me dat met ontkoppelde motor er minder kracht nodig is

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is toch logisch?

Je motor loopt stationair en dus verbruikt ie.

Net als dat sommigen beweren dat je het gemiddeld verbruik omlaag kan krijgen door de motor stationair te laten lopen. Niet dus, als je dat doet verbruikt ie wel, maar maakt geen kilometers. Als je dat doet en je zou hem een paar uur laten draaien, zal je verbruik 18:1 zijn bij wijze van spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe het technisch gezien zit weet ik niet, maar het klopt volgens mij wel degelijk dat je het beste in de versnelling het gas los kunt laten in plaats van de koppeling in te trappen als je de auto uit wilt laten rollen. Moderne motoren schijnen dan niets of nauwelijk iets te gebruiken, minder dan dat je de koppeling intrapt/in z'n vrij zet en de motor dus stationair draait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klopt, staat ook iets in de handleiding daarover. Idd bij gaslos minder verbruik dan bij stationair uitrollen. Maar ja, gaslos is ook op de motor remmen en bij ontkoppelen is dat weer minder. net wat je nodig hebt op zo'n moment.

 

al zijn de meningen verdeeld over met ontkoppelde motor rijden. Een argument is dat er dan niet voldoende kracht is om de bekrachtigingen te voorzien van .. eh.. kracht waardoor bij hard remmen de motor afslaat en dus de remmen niet meer hard remmen.

 

heb het geprobeerd met sturen plus vol op de rem staan maar werkte prima allemaal toen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij gas los laten in de versnelling spuit de inpuit computer niet in bij ongeveer 1200 toeren begint hij weer in tespuiten om de motor niet te laten afslaan. Op het moment van gaslos laten is er ook geen brandstof nodig. Motor hoeft geen kracht te leveren. Als je gas intrapt word in een fractie van een seconde de benogdigde brandstof.

 

al zijn de meningen verdeeld over met ontkoppelde motor rijden. Een argument is dat er dan niet voldoende kracht is om de bekrachtigingen te voorzien van .. eh.. kracht waardoor bij hard remmen de motor afslaat en dus de remmen niet meer hard remmen.

 

Leuk bedacht maar helaas dat gaat niet op ook met motor uit kun je nog 3 a 4 kker hard remmen voor de bekrachtiger leeg is. En bij een draaiende motor is er altijd motor vacuum dus werkt rem bekr. altijd. Diesels hebben een vacuum pomp en die blijft wel draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
als het goed is staat er bij 0,5 L/H liter per uur als je gaat rijden sprinkt ie op L/100km de hoeveelheid hangt volgens mij van je stationaire toerental af.

 

Bij een 3B heb je geen aanduiding in L/H. Daar wordt om de 30 meter het display geupdate met het verbruik op dat moment. Ik dacht dat het bij een 3BG ook zo is.

 

Maar zoals eerder aangegeven, bij uitrollen in de versnelling (dus zonder gas geven) is het verbruik 0,0. Met ingetrapte koppeling (stationair laten draaien) heb je gewoon het verbruik van een stationair draaiende motor.

 

Wat overigens ook handig is om te weten, als je in heuvelachtig terrein (ardennen bijv.) op de cruisecontrol een heuvel afrijd, je minder op de motor afremt dan waneer je zonder cruisecontrol naar beneden rijdt. Om de een of andere reden blijft de cruise control alijd een beetje gas geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden