Ga naar inhoud
  • 0

Hulp bij kiezen nieuwe radio (Apple CarPlay)


bjeli

Vraag

Dag allen,

 

Ik ben al even aan het zoeken en tevens nadenken.

 

Bij de "nieuwe" auto heb ik er een mf mf2 radio? Met een touch adapter. Naast dat telkens het gesprek

wegvalt... vind ik het ook geen lekkere combi. Ik mis namelijk een essentieel onderdeel: BT audio.

 

Om als eerst toch te checken: dat kan ik nu NIET werkend krijgen toch?

 

Hiervoor had ik een rns 510 en voor mijn gebruik eerlijk gezegd was het enige wat ik gebruikte de radio en BT audio. Er zat navi op maar ik gebruikte altijd mijn eigen. Kortom: voor mij geen toegevoegde waarde om die terug te zetten. Ondanks dat het OEM is. En ik ook OEM mooi vind...

 

Nou wat heb je dan?

 

Gegoogled. Android radio's kwam ik tegen. Met verder zoeken kwam ik uiteindelijk op Apple Carplay uit. En voor nu lijk ik voor deze te willen gaan! Vanwege mijn wijze van gebruik.

 

Hier iemand ervaring mee?

 

Voor nu kom ik op deze uit:

http://www.autoradiostore.nl/product/729115/category-217621/kenwood-ddx9716bts.html

 

Ik weet ook niet wat de verschillen onderling zijn. Ze hebben diverse prijsklassen. Ook andere merken (denk ik ?). Er zijn ook varianten met DAB+.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou zeker geen Kenwood nemen, is heel erg traag in de menu's en de support is ook waardeloos.

Maar ga deze radio eerst eens in een autoradioshop testen eer je tot aanschaf over gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@passat b6 marko heb er naar gekeken. Wist niet dat ze ook rcd versies hadden. Is navi enige verschil in deze twee modellen? Zal vast prijsverschil zijn maar daar ff niet maar gekeken.

 

@R-line uiteraard eerst in het echt testen. Weet niet of de radios ook soort van een processor in zich hebben en daarmee de snelheid. Maar ik zal voornamelijk Carplay gebruiken. Naast simpelweg de radio. Ik zag ook van Pioneer.

 

@@bm-er heb aardig wat gekeken en op gezocht maar kwam niks tegen. Wel bij een b8. Ombouwen module.

 

 

Ik kan altijd teruggaan naar 1 din en dan zijn er radio's voor het uitzoeken. Maar vind dat minder mooi en mis het touchscreen. Daarom vind ik Carplay er ideaal uitzien. Mede omdat ik ook laatst mooie manier zocht om Spotify via de radio te bedienen. Mooi grafisch. Voor nu zit alleen (Apple) Kaarten als navi beachikbaar. Maar kan me voorstellen omdat het app georienteerd is, dat er meer komt (en mijn TomTom GO). Nu prima op iphone 7 plus, formaat is prima. Maar waag me (nog...) niet aan een houder haha. Zeker niet als ik straks de iphone kan bedienen via de radio. Ik heb er ook bewust in geinvesteerd en de 256 gb versie genomen zodat ik alles erop kwijt kan. Alles heb ik via Spotify (offline). Meer achterliggende redenen waarom ik graag Carplay wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Anders neem een rns315. Zit BT in (wat 510 niet heeft) minder diefstalgevoelig, carkit werkt vlekkeloos en je hebt ingebouwde navi. Zijn ook erg goed betaalbaar en tegenwoordig is de kaart ook al te updaten, of niet @@roelh ????

Niet elke 315 heeft een ingebouwde bt module. Mijn rns315 had het niet, ik had een aparte bt module.

Verder als je een kaart update wil, roep maar. Heb het liggen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm ok. Ik zit voor mijn gevoel in het stenen tijdperk met een mf mf2 nog wat radio en een touch adapter die het nooit doet......

De 315 zou idd ook een optie kunnen zijn. Ik mis dan niet veel ten opzichte van de 5xx zoveel die ik in vorige Passat had.

Maar aan wat voor prijzen moet ik dan globaal denken?

EDIT:
Ja de schermgrootte maar ik keek er al weinig op. Dus daar hoef ik het niet voor te laten...

Ik zou mn spotify abonnement kunnen besparen en met sd kaartjes en hdd/ssd kunnen gaan werken heheh

 

EDIT 2:

Is de 315 enige met ingebouwde bluetooth?

Ik weet ook niet of en zo ja welke BT module ik nu heb.

Zit een beetje op internet de verschillende varianten te bekijken namelijk  :mrgreen:

aangepast door bjeli
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen idee welke versie wel of niet bt heeft ingebouwd.

 

315 is in het afgelopen jaar erg betrouwbaar gebleken en is stukken sneller dan de 510. Ik heb juist spotify dat ik dit perfect via bt kan afspelen. Je kunt nummers skippen, spoelen. Kan niet door de playlist en mappen kijken maar ja, dat is voor mij geen must. Via sd kan ook maar dat vind ik wel een beetje '00.

 

Als je wilt freaken zou je het volgende ook kunnen doen;

https://youtu.be/U77wD2EPYjU

 

Of iets eenvoudiger;

https://youtu.be/SGgcW3DB1Go

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Fopperr klopt hoor, ik heb ook spotify omdat ik alles bij de hand heb en gesynchroniseerd op al mn apparaten.

Voor het offline luisteren (met name in de auto en zonder internet mogelijkheden) heb ik JUIST de iPhone 7 (plus) genomen met 256 GB  :mrgreen:  :mrgreen:

Heb er nu 36,5 gb op staan.

 

Ik denk idd dat ik voor die ga. Mede om de perfecte integratie...

 

In de toekomst wil ik ook nog mijn stuur en tellerunit upgraden, dan is het WEL fijn dat alles eraan werkt.

 

Ik overweeg een radio met Carplay omdat ik nu toch moet (wil) upgraden van de huidige radio. Dan kan ik kiezen...

In combinatie met de iPhone met 256 GB is het een ideale combi...

Dan kan ik de navi via radio gebruiken.

Nu zit alsnog de navi op de iPhone te gebruiken. Nu nog weliswaar zonder houder ;-)

Maar duurt niet lang voordat er een Brodit met Proclip erin komt (in dat geval)....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt ook een iphone cradle kopen. Die klik je op de houden van de touch adapter en werkt perfect. Telefoon laadt op en koppelt ook nog eens (mocht het nodig zijn).

 

Weet niet of die bestaat voor 7plus maar je hebt geen gezeik met kabels en als je een externe houder niet erg vindt is dit toch wel een nette oplossing.

 

e43c8ae7c5c55d83b01ddb058d458b9d.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou mooi zijn als die er is voor de touch adapter. Hij hangt er al  :bash:

Of ik gebruik hem om de iPhone mooi erop te krijgen.

Of hij moet eruit en moet ik dan een nieuwe paneel zoeken om het gat weg te werken. Ga er vanuit dat het er flink in is gezaagd en geboord  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt idd. Nou de brodit houder om mn iphone "handsfree" te kunnen bedienen met name vanwege TomTom GO en FlitsMeister niet te vergeten.......

 

De cradle is een optie als die er is. Maar ik zag de prijzen!!!! Ik ga niet 100/200 neerleggen.

 

Bij mij in de buurt:

Rns 510 Led C versie Dvd vrij inclusief gratis inbouw

http://link.marktplaats.nl/m1089290584?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Ad

 

Deze trouwens ietsje verder maar ook praktisch om de hoek:

Rns 315 volkswagen seat golf polo passat

http://link.marktplaats.nl/m1122829492?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Ad

 

De verkoper zei voor rns 510 kan ook met de touch adapter. Maar daar heb ik dus geen zin in. En waarschijnlijk voor BT module ook wat kwijt...

 

De rns 315 las ik in een ander topic liever geen a en b versie. Vanaf c. Maar vanaf c zat er toch geen BT in?

 

Ben t ff kwijt

 

Zou in principe wel voor de 315 willen gaan als er BT in zit. Als ik nu sowieso een BT module erin moet doen... moet ik weer nadenken wat te doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij een RNS510 zit er geen BT in. Bij een 510 moet je sowieso een losse module erbij kopen.

Bij een 315 kan het zijn dat er BT inzit. De ene 315 heeft het wel, de andere weer niet. Mocht de 315 geen BT hebben, moet je alsnog een losse BT module erbij kopen.

Mocht je een 315 nemen, haal er dan wel 1 met BT erin, anders moet je een losse BT erbij kopen, is sunt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij een RNS510 zit er geen BT in. Bij een 510 moet je sowieso een losse module erbij kopen.

Bij een 315 kan het zijn dat er BT inzit. De ene 315 heeft het wel, de andere weer niet. Mocht de 315 geen BT hebben, moet je alsnog een losse BT module erbij kopen.

Mocht je een 315 nemen, haal er dan wel 1 met BT erin, anders moet je een losse BT erbij kopen, is sunt...

Haha, goed verhaal Roel????????. Maar zo is het wel????

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden