Ga naar inhoud
  • 0

Welke dumpvalve


Brianvw

Vraag

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dan heb je een 3bg waarschijnlijk AWT Motercode, weet alleen dat bij de AEB's je elke dumpvalve kan gebruiken omdat deze geen storing geeft als je de originele diverter valve weghaalt en geen recirculatie meer hebt.

 

Er zijn voor de nieuwere 1.8t motoren diverter valve's van Forge, die recirculeerd gedeeltelijk en blaast af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Motorstoring

Dit is waarom je voor jou motor een diverter valve nodig hebt (die leid de afgeblazen lucht om), een aftermarket DV is een combi van omleiden en afblazen om motorstoring/meldingen te voorkomen.

 

Kapotte turbo´s

Ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat de oorzaak van een kapotte turbo direct te herleiden is aan een diverter of dumpvalve.

 

Blaast niet af

Een diverter valve hoor je niet afblazen omdat deze intern circuleert, met een dumpvalve of ook wel blow of valve genoemd hoor je het bekende sis of woosh geluid een Forge split-r (zoals v dub al aangaf) of DV006 doet beide en zijn geschikt voor jou passie.

 

Nog een apart turbo geluidje

Er zijn ook tuners die de dumpvalve of divertervalve helemaal weghalen of niet gebruiken bij turbo tuning waardoor je turbo flutter hebt, de meningen zijn hierover verdeeld of dit wel zo goed zou zijn voor je turbo en of het indirect vermogen kost, ik zou zeggen zoek het eens op, google en you tube zijn je beste vriend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke,dat wist ik niet..maar of ik de force nou helemaal open of dicht draaide merkte ik weinig verschil,alleen het stationair lopen werd beter.

Ik zag wel bij het uit elkaar halen van de forge,dat er een klein en groot gaatje/sleufje zat die je kon verzetten,kan dit nog invloed hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden