Brianvw Geplaatst 30 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2016 Via de zoekfunctie al gezocht,maar kan het daar niet vinden. Welk merk/type dumpvalve is geschikt voor de 1.8T? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Outlawtjerk Geplaatst 30 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2016 Motorcode....AEB?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Brianvw Geplaatst 30 december, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2016 Oh dat is een goeie.. Bouwjaar is 2001,zegt dat wat? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Outlawtjerk Geplaatst 30 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2016 Dan heb je een 3bg waarschijnlijk AWT Motercode, weet alleen dat bij de AEB's je elke dumpvalve kan gebruiken omdat deze geen storing geeft als je de originele diverter valve weghaalt en geen recirculatie meer hebt. Er zijn voor de nieuwere 1.8t motoren diverter valve's van Forge, die recirculeerd gedeeltelijk en blaast af. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Brianvw Geplaatst 30 december, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2016 Ja het is een 3bg.. dan moet ik op zoek naar een forge,weet je dan ook toevallig welk type? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Outlawtjerk Geplaatst 30 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2016 Umh nee zo niet, maar als je ze opzoekt dan staat het er duidelijk bij of ze voor jou passie geschikt zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Brianvw Geplaatst 30 december, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2016 Oke,thanx voor de info!???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 31 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2016 split-r 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Brianvw Geplaatst 1 januari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 januari, 2017 Maar nu lees ik op enkele forums dat het beter is om het orgineel te houden. Iemand slechte ervaring met een andere dump valve? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 1 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 1 januari, 2017 want? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Brianvw Geplaatst 1 januari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 januari, 2017 Ik las wat over motorstoringen,kapotte turbo,s,blaast meestal niet af... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Outlawtjerk Geplaatst 2 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2017 Motorstoring Dit is waarom je voor jou motor een diverter valve nodig hebt (die leid de afgeblazen lucht om), een aftermarket DV is een combi van omleiden en afblazen om motorstoring/meldingen te voorkomen. Kapotte turbo´s Ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat de oorzaak van een kapotte turbo direct te herleiden is aan een diverter of dumpvalve. Blaast niet af Een diverter valve hoor je niet afblazen omdat deze intern circuleert, met een dumpvalve of ook wel blow of valve genoemd hoor je het bekende sis of woosh geluid een Forge split-r (zoals v dub al aangaf) of DV006 doet beide en zijn geschikt voor jou passie. Nog een apart turbo geluidje Er zijn ook tuners die de dumpvalve of divertervalve helemaal weghalen of niet gebruiken bij turbo tuning waardoor je turbo flutter hebt, de meningen zijn hierover verdeeld of dit wel zo goed zou zijn voor je turbo en of het indirect vermogen kost, ik zou zeggen zoek het eens op, google en you tube zijn je beste vriend. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Brianvw Geplaatst 28 januari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 januari, 2017 Vandaag mijn forge split-r gemonteerd,alles aangesloten zoals het hoort. Blaast netjes af maar blaast/sist ook bij accelereren,klopt dit? Er zit een een (ja hoe zeg je dat,toeter/kelk?) op de forge. Auto loopt en rijd verder goed.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 28 januari, 2017 juiste veer gemonteerd? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Brianvw Geplaatst 28 januari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 januari, 2017 Ja daar dacht ik ook aan,maar er zit er maar 1 bij... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2017 OK, hoeveel clicks heb je em afgesteld? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Brianvw Geplaatst 29 januari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2017 Heb alle clicks wel geprobeert denk ik,bleef zo,n beetje hetzelfde.. Denk dat ik op zoek moet naar veren,kom tot nu toe niet de veren tegen die ik nodig heb..die van mij loopt van smal naar breed,die ik tegen kom zijn allemaal recht.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2017 ca 26-30 clicks is voor een Stage1 of 2 getunede auto Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Brianvw Geplaatst 29 januari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2017 Oke,dat wist ik niet..maar of ik de force nou helemaal open of dicht draaide merkte ik weinig verschil,alleen het stationair lopen werd beter. Ik zag wel bij het uit elkaar halen van de forge,dat er een klein en groot gaatje/sleufje zat die je kon verzetten,kan dit nog invloed hebben? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Brianvw
Via de zoekfunctie al gezocht,maar kan het daar niet vinden.
Welk merk/type dumpvalve is geschikt voor de 1.8T?
Link naar reactie
Delen op andere sites
18 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten