Ga naar inhoud
  • 0

vacuum slangen vervangen


rvandenb

Vraag

Ik wil vacuüm slangen van mijn 2.0 20v gaan vervangen. Mijn Passat is er een uit 2003, dus al wat ouder. Nu is de vraag welke slangen moet ik nu (als eerste) vervangen? Mij werd geadviseerd in elk geval de dunnere slangen die omwikkeld zijn met textiel te vervangen (3mm binnen diameter en 7 mm buitendiameter?).

 

Kan iemand mij helpen aan een schema van de te vervangen slangen? Zijn deze van hetzelfde type/diameter? Wat zijn de afmetingen van de vacuüm slangen zodat ik er naar kan gaan zoeken.

 

De mogelijkheid bestaat om de originele vacuüm slangen te vervangen door siliconen slangen omdat deze langer meegaan? Heeft iemand ervaring ermee en weet waar je op moet letten. Wie kent een betrouwbare website om ze te bestellen?

 

Toegevoegd:

Wat het meest lijkt op wat ik onder de motorkap aantref is in feite een rubberen brandstofslang die omvlachten is met textiel en die voldoet aan de afmetingen.

 

brandstofslang binnendiameter 3mm buiten 7 mm

aangepast door rvandenb
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

als ze maar niet vacuümzuigen, tevens gaat er olie/benzinedamp doorheen, daar kunnen lang niet alle slangen goed tegen.

Wat veel stuk gaat bij de 20v is de rits slangen aan de bestuurderskant van de motor, vlakbij je schutbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 @@Vdub : bedankt voor de tips! Ik duik binnenkort onder de motorkap

 

Ik vervang de vacuüm slangen op advies van een mede forumlid. Ook is geadviseerd om de motor een keer te (laten) flushen. Ik hoop daarmee een irritante storing motormanagement (mengsel te rijk op cylinder 1) op te kunnen lossen.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@35iB4 : dan gaan we samen zoeken naar een oplossing :smile:

 

@@Vdub : ik wist even de omschrijving niet zo 1-2-3.

 

Heb jij nog ideeën wat ik zou kunnen doen? Verstuivers reinigen met Novaclean?? Kan ik nog iets nakijken/schoonmaken/vervangen behalve die vacuüm slangen?@rvande

@@rvandenb : goed idee :angel:

Carterontluchting is bij mij al vervangen, alleen het ventiel nog niet.

Ga aankomend weekend weer verder zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat ik dit nooit eerder gezien heb zeg.. Wat blijkt na onderzoek.. De verbinding tussen het carter ventiel (09B 103 235 G) en de aanzuigslang (3B0 129 627) is afgebroken en door iemand bepaald onprofessioneel aan elkaar vastgeplakt met zwarte ductape. Om dat te fixen moet ik of een nieuwe aanzuigslag bestellen of er een stuk slang van de juiste dikte tussen zetten. Dat zal er in ieder geval voor zorgen dat de boel weer sluitend is. Ik heb de onderdelen er nog niet uitgehaald maar de kans is aanwezig dat het ventiel na 13 jaar ook aan vervanging toe is. Weet iemand een goed adresje voor dergelijke onderdelen? Kun je die gewoon nog bij de VW dealer bestellen? Met name voor de vervanging van het ventiel lijkt het me wel raadzaam om die nieuw aan te schaffen.

 

@@35iB4 : heb jij nog vorderingen gemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat ik dit nooit eerder gezien heb zeg.. Wat blijkt na onderzoek.. De verbinding tussen het carter ventiel (09B 103 235 G) en de aanzuigslang (3B0 129 627) is afgebroken en door iemand bepaald onprofessioneel aan elkaar vastgeplakt met zwarte ductape. Om dat te fixen moet ik of een nieuwe aanzuigslag bestellen of er een stuk slang van de juiste dikte tussen zetten. Dat zal er in ieder geval voor zorgen dat de boel weer sluitend is. Ik heb de onderdelen er nog niet uitgehaald maar de kans is aanwezig dat het ventiel na 13 jaar ook aan vervanging toe is. Weet iemand een goed adresje voor dergelijke onderdelen? Kun je die gewoon nog bij de VW dealer bestellen? Met name voor de vervanging van het ventiel lijkt het me wel raadzaam om die nieuw aan te schaffen.

 

@@35iB4 : heb jij nog vorderingen gemaakt?

 

Ik heb bij de mijne niet iets geks kunnen vinden, ga eerdaags weer verder met zoeken.

Het ventiel ga ik nog eens bekijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat ik dit nooit eerder gezien heb zeg.. Wat blijkt na onderzoek.. De verbinding tussen het carter ventiel (09B 103 235 G) en de aanzuigslang (3B0 129 627) is afgebroken en door iemand bepaald onprofessioneel aan elkaar vastgeplakt met zwarte ductape. Om dat te fixen moet ik of een nieuwe aanzuigslag bestellen of er een stuk slang van de juiste dikte tussen zetten. Dat zal er in ieder geval voor zorgen dat de boel weer sluitend is. Ik heb de onderdelen er nog niet uitgehaald maar de kans is aanwezig dat het ventiel na 13 jaar ook aan vervanging toe is. Weet iemand een goed adresje voor dergelijke onderdelen? Kun je die gewoon nog bij de VW dealer bestellen? Met name voor de vervanging van het ventiel lijkt het me wel raadzaam om die nieuw aan te schaffen.

 

@@35iB4 : heb jij nog vorderingen gemaakt?

 

Ik zei toch dat er nog iets met je carterventilatie was...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het al opgelost?

 

Die van mij zag er ongeveer zo uit:

post-25911-0-10848800-1486434148_thumb.jpg

Met dit als gevolg schijnbaar:

post-25911-0-57725200-1486434147_thumb.jpg

Al met al zo lek als een mandje en flinke rook ontwikkeling, ook de slang die naar beneden gaat was gebroken op 2 plekken, deze konden we vervangen zonder inlaat spruitstuk te vervangen... Al was dat achteraf sneller geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor zover als ik het nu kan beoordelen is de storing bij mijn auto weg.

Heb de storing voorgelegd aan de garage waar de auto in onderhoud is en deze vertelde me dat de oorzaak ook een vervuilde injector kan zijn of mijn luchtfilter zit dicht.

Heb een bus injector cleaner in de tank gegooid en een grote beurt laten uitvoeren, hierbij is dus ook het luchtfilter vervangen en deze was aardig zwart.

De foutcode is gewist en nog niet terug gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden