Ga naar inhoud
  • 0

camshaft B 3.2 V6 nokkenassensor, motor sludge.


fusuy_23

Vraag

Hoi,

 

Ik weet dat ik een audi heb en geen passat maar de motor die ik heb is hetzelfde als de 3.2 3c. 

Ik heb dus een a3 3.2 V6 Hiervan kreeg ik de volgende melding op VCDS. 

 

Camshaft B (exhaust) retard, setpoint not reached(over-advanced)-intermittent. 

 

Nou las ik op internet dat als de nokkenas sensor niet goed zn werk doet de auto bij stationair niet lekker gaat lopen en als je gas geeft dat dit ook niet soepel gaat.

Ik ervaar dit nou ook met mijn auto. Alleen weet ik niet of dit een sensor is of dat heel de nokkenas niet klopt. kan iemand mij helpen. Als het alleen maar een sensor is ben ik wel blij

want dat is zo opgelost maar als mijn ketting niet meer op tijd is ofzo ben ik verder van huis. Alvast bedankt 

post-16686-0-28729900-1481473460_thumb.jpg

aangepast door fusuy_23
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Na enige onderzoek op het internet ben ik het een en ander tegen gekomen. Hieruit ben ik eens gaan kijken naar sludge/modder in mijn olie. Nadat ik vanochtend mijn olie vul dop had geopend zag ik dat deze modderig was en ook de wanden als ik in het olie vul gat keek. Nou ben ik aan het denken zou de sensor vervuild zijn en daardoor geen goede waarde doorgeven. Het was toch al tijd voor een beurt dus ik laat vandaag de motor flushen nieuwe olie en oliefilter plaatsen. Maar ik ga wel van te voren zelf even de nokkenas sensor demonteren en visueel inspecteren even kijken of ik iets zie, ik hoop dat dit de oplossing is of anders vrees ik dat mijn nokkenas uit fase zijn maar eerst maar eens de goedkope/simpele oorzaken controleren. 

 

 

 

zo ziet het er nou uit

post-16686-0-75705900-1481532075_thumb.jpg

post-16686-0-41311300-1481532083_thumb.jpg

post-16686-0-72542600-1481532090_thumb.jpg

post-16686-0-74087200-1481532097_thumb.jpg

aangepast door fusuy_23
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je voor die walnut blasting gaat , laat mij weten wat een kosten plaatje is van 2 auto's.

Mischien korting op allebij

dat is goed ik laat het weten. 

 

Ik heb vanochtend iets critischer geluisterd, gekeken naar het geschok. Dit gebeurd alleen bij koude motor. als motor warm is zijn al m'n zorgen weg. vanochtend even uitgelezen en kreeg misfire bij eerste 2 cilinders. Kan het nou zo zijn dat mijn bobines niet optimaal werken bij koude motor? vanmiddag ga ik de eerste 2 naar achtere plaatsen en kijken of het weer gebeurd en het probleem zich verplaatst. 

 

 

Hbt autotechniek doet dat. Zelf daar ook laten doen.

ik had inderdaad gezien dat Hbt het doet, de prijzen die ik op internet heb gezien verschillen van 225 tot 350 euro in ieder geval. 

 

eerst ga ik het proberen op te lossen door bobines en motor flush en daarna kijk ik verder naar walnut blasting. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

motor is aanzienlijk beter gaan lopen. De oliefilter was wel echt helemaal dood ook. Aankomend zaterdag gaat het allemaal gebeuren. 

- midden demper uitlaat weg (R32 geluid)

- benzine filter vervangen (vandaag niet gelukt was niet op voorraad)

- aandrijf hoes rechtsvoor binnenkant (bak kant), tijdens olie wissel zagen we dat hier een hele grote scheur in zit

 

Heb net ook maar gelijk de flappermod uitgevoerd. in de uiteinde van de uitlaat zat een klep die open/dicht gaat op bepaalde momenten om geluid te reduceren. Nou staat die dus heel de tijd open:P

aangepast door fusuy_23
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stroperige bende word veroorzaakt door kort en niet lekker warm lopen van blok...

 

Ik heb met me 2.0* tfsi het zelfde probleem

Door veel korte stukken te rijden kreeg ik een sludge in me motor... Daarna werd mijn nok verstelling iedere keer verstoord door verklontering van de olie

 

Er zit (bij mijn motor type) een gaasje voor de olie inlaat, ook deze slipt dicht door deze verklontering en zal het hele blok veruinineren!

Ik was er gelukkig optijd bij, omdat ik een verstel storing had.. Ik hoorde een verhaal van een gti die te weinig olie kreeg op de Autobahn. en besloot toen zelf eens te kijken bij mijn volgende service, dit filter bleek bijna compleet dicht te zitten..

Mijn serieuze advies, voer de olie verversing optijd uit en controleer altijd de olie toevoer! Maak de pan los en reinig deze volledig!

 

Mijn nokkenas versteller was helaas kapot omdat de vorige eigenaar dit allemaal onzin vond,(historische info wees uit dat hier al vaker een rapport van was gemaakt) kostenplaatje was ruim 300 euro,(zelf vervangen) ik wil je niet bang maken maar ververs je olie regelmatig en trap af en toe dat gas eens in!

 

Veel plezier groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden