Ga naar inhoud
  • 0

Automaatkuren na inbouw LPG...(en opgelost)


boeman

Vraag

Er is gisteren en vandaag een lpg-installatie ingebouwd in mijn passat, een '99 3B variant met 1.8 benzine AG4 automaat. Het afstellen vanochtend ging met horten en stoten, het rijden zo mogelijk nog beroerder. Eerst dacht de autogasinbouwer aan automaatproblemen. Ik heb hem toen eerst de tip gegeven dat de auto wellicht in 'noodloop' liep omdat alle stekkers los waren geweest. Na een bezoek aan de vw dealer , die hem heeft gereset, liep hij inderdaad weer goed. Toen ik er echter in wegreed, bleek hij nogal abrupt van de 2e naar de 3e te schakelen. Volgens de autogasinbouwer was alles goed, alleen vlak voordat ik kwam heeft hij nog het een en ander afgebouwd onder de motorkap, daarna heeft hij er zelf niet meer in gereden. De auto staat nu bij de inbouwer, maandag gaat hij weer naar de vw dealer.

 

vraagje; zijn er meerdere 'noodloop' programma's mogelijik? Voor de reset bij de dealer liep en reed hij echt beroerd volgens de autogasinbouwer. Nu loopt en rijdt hij in principe normaal, zowel op benzine als op gas, alleen het opschakelen van 2 naar 3 is beroerd. Oja, hij geeft ook tussendoor 'insp' aan op het display, maar dit verdwijnt ook weer en heeft volgens de autogasinbouwer te maken met het feit dat de injectoren omschakelen naar gas of omgekeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

INSP betekent inspectie, ofwel oliewissel/beurt. Dit is normaal, alleen toeval dat het net nu komt.

 

Ik zou iig de automaat uitlezen. Ow.. en misschien is het ook verstandig het gasklephuis in de basisstand te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
INSP betekent inspectie, ofwel oliewissel/beurt. Dit is normaal, alleen toeval dat het net nu komt.

 

dat zou kunnen, ik zit op ruim 89 duizend kilometer, dus de 90 k beurt komt eraan.

 

Ik zou iig de automaat uitlezen. Ow.. en misschien is het ook verstandig het gasklephuis in de basisstand te zetten.

 

Ik zal de tip maandag nog even doorgeven.

 

Uit nieuwsgierigheid, maar omdat ik er zelf niet veel verstand van heb; wat doet het gasklephuis? Je kunt daar blijkbaar iets aan verstellen, waarom zou je dat doen? En op de naam afgaand zou ik denken dat het iets met gastoevoer te maken heeft, hoe heeft dit invloed op het schakelen van een automaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het gasklephuis is electronisch geregeld en als de ronde klep door aanslag(of door een tijd zonder accustroom) niet helemaal meer dichtgaat gaat de ecu bijregelen, hier op het forum heeft er ook een dat gehad met een 1.8 AG4 automaat toen ie te lang de stroom eraf heeft gehad dat de automaat het slecht deed.., gasklep in basisstand gezet en voila.. probleem opgelost.

 

Afhankelijk van de km stand raad ik ook aan om hem schoon te maken(vraag ReneR maar eens heeft ook een 1.8 AG4) en daarna in de basisstand zetten. LET OP, de meeste dealers doen dit niet ivm de tijd die je nodig hebt om het huis uit te bouwen. Die plaatsen alleen een nieuwe a 500 euro. En dat is erg zonde want een garage met een niet al te hoog uurloon kan dit in ca 2 uur doen, incl schoonmaken. De kosten zouden dan niet boven de 150 euro uit mogen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vervolg... de passat is weer bij de vw dealer geweest, opnieuw gereset en het schakelen schijnt nu goed te gaan. We moeten nu een tijd op benzine rijden voordat we voor het eerst op lpg gaan rijden, zo kan de automaat zichzelf inleren. Het probleem zat nu in de kick down acceleratie. Vanmiddag haalt mijn vriendin de auto weer op en dan maar zien of ze gelijk hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update: Alles werkt, joehoe 8) Automaat schakelt weer heerlijk soepel en de auto loopt zowel op benzine als gas helemaal goed. Nu maar lekker eurootjes gaan besparen totdat we de installatie er weer uit hebben. Met 12.000 km per jaar en een verbruik van 1:9 ben ik er binnen 2 jaar uit.

 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem wel zat te knijpen afgelopen week; je ziet niet veel passats op lpg en de automaat-lpg combinatie is nog veel zeldzamer. Ik ben via gaspedaal.nl 1x een A4 1.8AG4, 1x een Toledo 1.8AG4 en 2x een leon 1.8AG4 op lpg tegengekomen, geen enkele passat. Ik begon al te vrezen dat het een onmogelijke combi was....

 

Nu even een stukje onbehandeld hout en afkloppen dat het goed blijft gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi boeman.

 

Je heb gelijk dat is wel zeldzaam vw passat automaat op gas.

nu heb ik 4 weken geleden ook gas laten inbouwen ,merk landis. Rij zelf vr5

Ik moet zeggen geen problemen ondervonden , wl nieuwe bougiekabels er in laten zetten, anderen waren echt op.

ook ik klop regelmatig op een stukje onbewerkt hout. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden